سه شنبه ۲۸ شهريور ۱۴۰۲

اخبار کوتاه

دستگیری سارقان از اماکن خصوصی


سرکلانتر یازدهم پلیس پیشگیری تهران بزرگ از دستگیری سارقان حرفه ای که از پارگینگ و انباری ساختمان‌های خصوصی سرقت ‌می‌کردند خبر داد. به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ»رضا صادقی پور»سرکلانتر یازدهم پلیس پیشگیری پایتخت اظهار کرد: با وقوع چند فقره سرقت اموال با ارزش از انباری‌های اماکن خصوصی، بررسی موضوع در دستور کار ماموران کلانتری 104 عباس آباد قرار گرفت و ماموران با حضور در محل سرقت موفق شدند مشخصات ظاهری سارقان را به دست بیاورند. این مقام انتظامی توضیح داد: تحقیقات اولیه نشان از این داشت، متهمان در تاریکی هوا با پرسه زنی در خیابان‌های خلوت سوژه‌های خود را انتخاب و اموال موجود در پارکینگ و انبارهای ساختمان را سرقت ‌می‌کنند. سرکلانتر یازدهم پلیس پیشگیری تهران افزود: گشت زنی‌های هدفمند آغاز تا اینکه شب گذشته ماموران کلانتری متهمان را به همراه اموال سرقتی مشاهده و دستور ایست دادند که متهمان به محض دیدن گشت پلیس، اموال مسروقه را رها کرده و به سرعت از محل متواری شدند. وی افزود: در یک عملیات ضربتی متهمان دستگیر و به همراه اموال مسروقه که سارقان قبل از دستگیری سرقت کرده بودند به کلانتری انتقال یافتند. سرهنگ صادقی پور در خاتمه اظهار کرد: با انتقال متهمان به کلانتری، متهمان به 15 فقره سرقت با همکاری یکدیگر اعتراف و تحقیقات پلیسی برای شناسایی مال باختگان آغاز شده است.

هشدار پلیس فتا درخصوص کلاهبرداری
در پوشش سهام عدالت

پلیس فتا نسبت به کلاهبرداری در پوشش سهام عدالت هشدار داد. به گزارش ایسنا، پلیس فتا با ارسال پیامک انبوه اعلام کرد: «هموطن گرامی آیا اطلاع دارید پیام با محتوای «سود سهام عدالت»، «ابلاغ حکم قضایی ثنا» که از پیام‌رسان‌های داخلی و خارجی و خطوط شخصی برای افراد جامعه ارسال می‌گردد، عمده‌ترین شیوه سرقت اینترنتی از کارت‌های بانکی هست چرا که نرم‌افزارهای مخرب حریم خصوصی شما را نقض می‌کند و در صورت کلیک بر روی آدرس اینترنتی شما قربانی بعدی خواهید بود.»

ریزش مرگبار سنگ روی پژو 207 در جاده هراز

ریزش سنگ بر روی خودرو در محور هراز یک نفر را به کام مرگ برد. به گزارش رکنا، ذکریا اشکپور سخنگوی مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: ساعت ۱:۴۱ صبح دیروز خبر ریزش سنگ بر روی خودروی ۲۰۷ بعد از پمپ بنزین وانا در محور هراز به مرکز پیام اورژانس شهرستان آمل اعلام شد. او افزود: در این حادثه یک مرد ۴۲ ساله جان باخت و یک زن ۴۲ ساله و یک پسر ۱۱ ساله و یک دختر بچه ۴ ساله مصدوم شدند. اشکپور گفت: مصدومان توسط تیم اورژانس اعزامی پس از انجام اقدامات درمانی پیش بیمارستانی اولیه به بیمارستان مرکز درمانی گزنک منتقل شدند.

جزئیات درگیری مسلحانه در فیروزآباد شیراز

فرمانده انتظامی استان فارس از هلاکت شرور سابقه داری که پس از درگیری مسلحانه و مجروح کردن ۳ نفر از مامورین انتظامی شهرستان فیروزآباد متواری شده بود خبر داد. به گزارش رکنا، سردار رهام بخش حبیبی در تشریح جزییات این خبر اظهار داشت: به دنبال درگیری خونین یک شنبه شب منجر به مجروحیت ۳ نفر از مامورین پلیس فیروزآباد با شرور جانی مسلح و متواری شدن وی، با هدایت میدانی و اعزام تیم‌های زبده پلیس آگاهی استان و همکاری عملیاتی ماموران انتظامی شهرستان‌های فیروزآباد و فراش بند این شرور مسلح متواری که در یکی از باغات اطراف شهرستان فراشبند مخفی شده بود پس از یک ساعت درگیری و تیراندازی متقابل به هلاکت رسید. گفتنی است این شرور سابقه دار در فضای مجازی با قدرت نمایی سلاح، مردم به ویژه کامیونداران را به قتل تهدید کرده بود. سردار حبیبی با اشاره به اینکه از این شرور جانی یک قبضه اسلحه کلت کمری و تعدادی مهمات مربوطه کشف گردید خاطر نشان کرد امنیت شهروندان خط قرمز پلیس است و ماموران انتظامی با هر فرد که بخواهد امنیت و آرامش مردم را به خطر بیندازد برابر قانون و قاطعانه برخوردخواهند کرد.

انفجار مرگبار یک خانه در خیابان پاسداران شادگان

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی شادگان از کشته شدن دو نفر و مصدوم شدن یک دختربچه در پی انفجار گاز شهری خبر داد و گفت: احتمال افزایش تلفات این حادثه وجود دارد. به گزارش رکنا، میثاق شهبازمهر اظهار کرد: در پی حادثه انفجار گاز که حدود ساعت ۹:۳۰ دیروز در خیابان پاسداران شادگان رخ داد، یک منزل مسکونی تخریب و دو منزل آسیب جدی دیده‌اند. وی افزود: تاکنون اجساد یک مرد حدود ۳۸ ساله و یک زن ۴۰ ساله از زیر آوار خارج شده است. یک دختربچه ۱۱ ساله مصدوم نیز از زیر آوار بیرون آورده شده است. رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی شادگان با بیان اینکه علت دقیق حادثه در حال بررسی است، گفت: بنا به گفته منابع محلی حدود هفت تا هشت نفر در این منزل زندگی می‌کنند که اطلاعی نداریم در زمان وقوع حادثه در محل حضور داشتند یا نه و آمار دقیقی در این خصوص نداریم.

5 کشته و مجروح در برخورد خودروسواری با کامیون

رئیس پلیس راه خراسان‌جنوبی گفت: روز گذشته بر اثر برخورد یک سواری آریزو با یک کامیون در کیلومتر 5 محور سه راه راهداران - بیرجند شهرستان طبس 3 نفر کشته و 2 نفر مجروح شدند. به گزارش رکنا، سرهنگ علیرضا رضایی، رئیس پلیس راه خراسان‌جنوبی دیروز به رسانه‌ها اعلام کرد: ساعت ۱۱:۰۴ روز یک شنبه با اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع حادثه رانندگی در کیلومتر ۵ محور سه راه راهداران - بیرجند شهرستان طبس، بلافاصله مأموران و نیروهای امدادی به محل حادثه اعزام شدند. وی افزود: مأموران با حضور در محل حادثه مشاهده کردند، یک سواری آریزو با یک کامیون که بر خلاف جهت هم در حال حرکت بودند به صورت رخ به رخ با یکدیگر برخورد که بر اثر این حادثه، ۳ نفر از سرنشینان خودروی آریزو در دم جان خود را از دست ‌می‌دهند و راننده و یک نفر از سرنشینان این خودرو مجروح که با اورژانس به بیمارستان منتقل شدند. رئیس پلیس راه خراسان جنوبی گفت: بی‌احتیاطی از طرف راننده کامیون به علت انحراف به چپ تشخیص داده شده است.

قتل خونین برادر بخاطر یک نخ سیگار

پسر جوانی که به دلیل کشیدن سیگار و سرزنش‌های برادرش، وی را به قتل رسانده و پدر و پسرعمویش را مجروح کرده بود در حالی محاکمه می‌شود که پدر و مادرش از قصاص وی گذشت کرده‌اند. به گزارش رکنا، رسیدگی به این پرونده از اوایل خرداد امسال با گزارش نزاع خونین در یکی از مناطق جنوب تهران آغاز شد. پس از آن مأموران بلافاصله به محل اعزام شدند و با بررسی‌های اولیه مشخص شد دو برادر به نام‌های شهرام و شاهرخ با هم درگیر شده‌اند و برادر کوچکتر، با ضربه‌های متعدد چاقو شاهرخ را مجروح کرده و وقتی پدر و پسرعمویش قصد دخالت داشته اند آنها را نیز با چاقو زده و فرار کرده است. پس از انتقال مجروحان به بیمارستان، شاهرخ جان باخت اما پدر و پسرعمویش زنده ماندند. پدر خانواده در توضیح ماجرا به مأموران گفت: پسرم 21ساله است مدتی قبل متوجه شدم مخفیانه سیگار می‌کشد. چندباری به او تذکر دادیم اما توجهی نکرد تا اینکه روز حادثه سرهمین موضوع با برادرش درگیر شد. وقتی فهمیدم خودم را به خانه رساندم با دیدن پسرم که غرق در خون بود حالم بد شد خواستم مانع شهرام شوم که من را هم با چاقو زد در همان لحظه برادرزاده‌ام مهران رسید و خواست تا چاقو را از شهرام بگیرد که او هم چاقو خورد و به زمین افتاد. به دنبال اظهارات پدر شهرام، مأموران در کمتر از 48ساعت موفق شدند متهم را در یکی از بوستان‌های نزدیک خانه‌شان شناسایی و بازداشت کنند. وی پس از دستگیری به درگیری با برادر، پدر و پسرعمویش اعتراف کرد و گفت: حدوداً یکسالی می‌شد که مخفیانه سیگار می‌کشیدم. روز حادثه برای کشیدن سیگار به گوشه حیاط رفته بودم که شاهرخ من را دید و با لحن تندی اعتراض کرد. خواستم از خانه خارج شوم که یقه‌ام را گرفت و یک سیلی به صورتم زد من هم به یکباره از کوره در رفتم و چاقویی که در جیبم بود را بیرون آوردم و چند ضربه به او زدم در همین حین پدرم سر رسید و از ترسم یک ضربه هم به او زدم و بعد هم مهران آمد و ناچار شدم او را هم بزنم تا بتوانم از خانه فرار کنم. باور کنید من نمی‌خواستم برادرم را بکشم و در یک لحظه کنترلم را از دست دادم الان هم خیلی پشیمانم و دوست ندارم زنده باشم. نمی‌دانم چطور با پدر و مادرم روبه‌رو شوم. با اعتراف متهم و تکمیل تحقیقات پرونده برای رسیدگی به شعبه 10 دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد اما پدر و مادر مقتول رضایت بدون قید و شرط خودشان را اعلام کرده و به این ترتیب شهرام بزودی از جنبه عمومی جرم محاکمه می‌شود.