دوشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۲

مجلس

مجلس تصویب کرد
افزیش بودجه صداوسیما

با تصویب مجلس، سازمان برنامه و بودجه مکلف به افزایش ۴۳ درصدی سهم دولت در تامین اعتبارات سال ۱۴۰۲ سازمان صدا و سیما شد. این افزایش در سنوات بعد از سال ۱۴۰۳ به عنوان پایه افزایش سنواتی خواهد بود.
به گزارش ایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت عصر امروز و در ادامه بررسی موارد ارجاعی از کمیسیون تلفیق تبصره ۲ ماده ۷۷ لایحه برنامه هفتم را تصویب کردند. طبق این مصوبه، به منظور تحقق تکالیف و شاخص‌های تعیین شده در این قانون برای سازمان صدا و سیما، سازمان برنامه و بودجه مکلف است در سال اول برنامه، نسبت به افزایش ۴۳ درصدی سهم دولت در تامین اعتبارات ۱۴۰۲ سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران اقدام کند و این افزایش را در سنوات بعد از سال ۱۴۰۳ نیز پایه افزایش سنواتی قرار دهد.

تذکر نمایندگان مجلس به وزیر ارتباطات

۲۶ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تذکری به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خواستار حل مشکل سرعت پایین اینترنت شدند.

پیشنهاد یک نماینده مجلس به دولت:
لایحه تشکیل سازمان نظام رسانه‌ای را
به مجلس ارائه کنید

سخنگوی فراکسیون رسانه و فضای مجازی مجلس شورای اسلامی به دولت توصیه کرد تا هرچه سریع‌تر لایحه تشکیل سازمان نظام رسانه‌ای را به مجلس ارائه کند.
به گزارش ایسنا، بیش از یک سال پیش وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از تصویب نظام جامع روزنامه نگاری و رسانه‌ای در کمیسیون فرهنگی دولت خبر داد و گفت که این مسئله دهه‌ها مورد مطالبه اصحاب رسانه بود.
به گزارش ایسنا محمد سرگزی سخنگوی فراکسیون رسانه و فضای مجازی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم تشکیل نظام رسانه‌ای در کشور گفت: امروز رسانه نقش بسیار مهمی در پیش‌برد فعالیت‌های مختلف در حوزه‌های توسعه‌ای دارد و از آنجایی که یک کار تخصصی در رسانه‌ها در حال انجام است، ایجاد یک نظام صنفی- رسانه‌ای ضرورت دارد.
وی اظهار کرد: در همین راستا به دولت توصیه می‌کنم که هرچه سریع‌تر لایحه تشکیل سازمان نظام رسانه‌ای را به مجلس ارائه کند.

امیرعبداللهیان در کمیسیون امنیت ملی:
آمریکا مهمترین حامی و شریک صهیونیست‌هاست

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه فوق‌العاده روز گذشته کمیسیون امنیت ملی، وزیر خارجه بیان کرد که با ادامه جنایات رژیم صهیونیستی امکان توسعه درگیری متصور است البته که صهونیست‌ها در مواجهه میدانی با مقاومت فلسطینی دستاوردی نداشتند.
به گزارش ایسنا، ابوالفضل عمویی در توضیح جلسه‌ کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: در جلسه فوق العاده کمیسیون، آقای امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه به منظور تشریح آخرین تحولات فلسطین و اقدامات وزارت خارجه در راستای پیگیری توقف حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه حضور ‌پیدا کرد. وی توضیح داد: وزیر خارجه در این جلسه با تشریح رنج مردم غزه از ادامه جنایات جنگی رژیم صهیونیستی، بیان داشت که آمریکا مهمترین حامی و شریک صهیونیست‌ها در کشتار مردم غزه در اتاق عملیات اسرائیل و هم در مجامع بین المللی بوده و البته فاقد یک راهبرد اثربخش است.
عمویی اضافه کرد: آقای امیرعبداللهیان با تأکید بر اینکه با ادامه جنایات رژیم صهیونیستی امکان توسعه درگیری متصور است، گفت که صهیونیست‌ها در مواجهه میدانی با مقاومت فلسطینی دستاوردی نداشته اند. در حالی که گروه‌های مقاومت هوشمندانه در حال تنظیم فشار بر صهیونیست‌ها و حامیانش هستند و ظرفیت‌های فعال نشده زیادی وجود دارد.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: وزیر امور خارجه به حمایت بین المللی افکار عمومی جهان از مظلومیت مردم فلسطین و مطالبه فوری آتش بس اشاره داشت و بیان کرد که افکار عمومی دنیا دیگر تحمل جنایات صهیونیست‌ها را ندارد و ادعاهای بشردوستی آمریکا و غرب در مجامع بین المللی بی اعتبار شده است.
وی در پایان اظهار کرد: در این جلسه اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از مجموعه فعالیت‌های وزارت امور خارجه در پیگیری حقوق مردم فلسطین و تلاش برای توقف حملات رژیم صهیونیستی تقدیر و تشکر کردند و راهکارهای خود برای تقویت دیپلماسی ملی برای به ثمر رساندن تلاش‌ها را ارائه دادند.