دوشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۲

قهرمانی تکواندو حاصل دست‌رنج همه مربیان بود

سرمربی تیم ملی تکواندو ایران با بیان اینکه قهرمانی در جام‌جهانی کره‌جنوبی حاصل دست‌رنج همه مربیان بود، گفت: میرهاشم حسینی به اوج پختگی و تجربه رسیده و یک لیدر واقعی برای تیم ما در جام‌جهانی بود.
مجید افلاکی در گفت‌وگو با ایرنا در خصوص عملکرد تیم تکواندو ایران در جام‌جهانی کره‌جنوبی که با کسب مدال طلای بخش مردان و رسیدن به برنز میکس همراه شد، اظهار داشت: در بخش مردان قرعه سختی داشتیم اما قسمت این بود کارمان را با کره‌جنوبی آغاز کنیم که میزبان بود. جالب است قرعه‌ها را خودمان برداشتیم اما در هر بخش زنان و مردان، سخت‌ترین قرعه به تیم‌های ما خورد.
وی افزود: کره‌جنوبی و چین چندسال است که میزبانی جام‌جهانی را برعهده می‌گیرند و آشنایی خوبی با مسابقات دارند و اصلا نمی‌خواهند سکوهای قهرمانی از دست آنان برود.
سرمربی تیم ملی تکواندو ایران، ادامه داد: روش برگزاری مسابقات بسیار مهیج بود و تعداد نفرات تیم‌ها، تایم مبارزات و جایزه نقدی خوبی که داشت، بر حساسیت‌ها افزوده بود. کره جنوبی به عنوان میزبان نمی‌توانست شکست مقابل ما را قبول کند. بعد از برتری مقابل آنها، برزیل و استرالیا را هم مغلوب کرده و در بخش مردان به قهرمانی رسیدیم.
وی گفت: در بخش میکس، تیم چین با تمام قوا آمد و از دو بازیکن گرندپری خود در ترکیب استفاده کرد که انصافا باید بگویم بازیکنان بانوان ما در این دیدار عالی بودند. بعد از این بُرد و باخت کره برابر برزیل، بازیکنان ما مقداری مسیر را هموار دیدند و همین مساله موجب شکست شد. بعد از این مساله، بچه‌ها خودشان را به خوبی جمع و جور کردند و با برتری مقابل ساحل عاج در رده‌بندی به مدال برنز رسیدیم.
افلاکی گفت: واقعا تیم بانوان ما در بخش میکس تیمی عالی بود و کمک زیادی داشتند تا به سکوی سوم و مدال برنز برسیم.
وی در خصوص اینکه شروع خوبی با تیم ملی داشت و نفراتی چون میرهاشم حسینی نیز بازگشت مناسبی به دوران اوج داشتند، عنوان کرد: میرهاشم تجارب گرانبهایی دارد و اکنون در اوج پختگی است. مگر او چند سال دارد که بخواهد ناامید شود؟ من و رئیس فدراسیون بارها با او صحبت کردیم و اگر به خودش اطمینان کند، با این استعداد نابش حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت. من از هر سه بازیکن تیمم در جام‌جهانی رضایت کامل دارم و در این بین، میرهاشم یک لیدر واقعی بود.
سرمربی تیم ملی در خصوص گرندپری منچستر در ماه آینده و اینکه کسب سهمیه از طریق رنکینگ در پایان این رویداد بسته می‌شود، عنوان کرد: سه بازیکن ما در گرندپری (مهدی حاجی‌موسایی، ابوالفضل زندی و مهران برخورداری) برای کسب سهمیه از طریق رنکینگ دارای شانس هستند و رقابت نزدیکی با حریفان قدرتمند خود دارند.
وی در مورد مصدومیت حاجی موسایی، بیان کرد: این آسیب دیدگی زانو در مسابقات دانشجویان جهان برای وی رخ داد و با تلاش پزشکان و تمهیداتی که خواهیم داشت، ان‌شاالله در گرندپری منچستر به میدان می‌رود.
افلاکی در پایان گفت: موفقیت در جام‌جهانی حاصل دست‌رنج تمام مربیان بود و باید از آنان تشکر کرده و به خانواده ورزش و جامعه تکواندو تبریگ بگویم. من در جایگاه سرمربیگری تیم ملی یک مستاجر هستم و امیدوارم تا زمانیکه این سمت را دارم، موثر باشم.