پنجشنبه ۹ آذر ۱۴۰۲

اخبار کوتاه

جنگ روس‌ها در هفتم تیر

دو مدعی اصلی کسب عنوان قهرمانی لیگ برتر کشتی آزاد، چهره های شاخص کشتی جهان از روسیه را برای دیدارهای مرحله نهایی به خدمت گرفتند.
به گزارش ایسنا،‌ مرحله نهایی لیگ برتر کشتی آزاد روز جمعه با معرفی قهرمان این رقابت‌ها در سالن شهدای هفتم تیر تهران‌ به پایان می‌رسد.
تیم‌های انبوه سازان هوتن و بانک شهر دو مدعی اصلی کسب عنوان قهرمانی این مسابقات، چهره‌های مطرح کشتی جهان از روسیه را به خدمت گرفتند.
زائور اوگویف، دارنده مدال‌های طلای المپیک و ۲ طلای جهان در وزن ۵۷ کیلوگرم، شامیل ممدوف، دارنده مدال برنز جهان در وزن ۶۵ کیلوگرم و اینالبک شریئف، ۳ کشتی گیر شاخص روسیه برای حضور در ترکیب تیم هوتن عازم ایران شدند.
همچنین تیم بانک شهر نیز عباس گاجی ماگمدوف، دارنده مدال طلای جهان و اروپا و رسول قاضی ماگمدوف دارنده ۲ مدال طلای جهان هر دو از روسیه را به خدمت گرفته است.

پرونده ساپینتو در دادگاه عالی ورزش

با اعلام باشگاه استقلال به زودی مطالبات دستیاران ریکاردو ساپینتو پرداخت و پنجره آبی‌پوشان باز خواهد شد.
به گزارش ایرنا، دستیاران ریکاردو ساپینتو سرمربی سابق تیم فوتبال استقلال تهران بابت عدم دریافت مطالبات خود از این باشگاه به نهاد بین المللی فدراسیون جهانی فوتبال فیفا شکایت کردند و همین مسئله باع شد پنجره نقل و انتقالاتی این باشگاه بسته شود.
در این باره یکی از مدیران باشگاه استقلال گفت: به زودی مطالبات دستیاران ساپینتو پرداخت و پنجره باشگاه استقلال باز خواهد شد.
وی افزود: اقدامات لازم دراین باره انجام انجام شده و تاخیر در پرداخت مطالبات مربیان استقلال به دلیل سیستم اداری بوده است.
ریکاردو ساپینتو که بارها با حجت کریمی وارد چالش شد چند ماه پیش یک نامه بسیار بلند و تند علیه کریمی در استوری اینستاگرام خود منتشر و تهدید کرد بابت پرداخت مطالبات خوددبه فیفا شکایت و دیرکرد خوددرا نیز دریافت می‌کند. طلب ریکاردو ساپینتو حدود ۳۰۶ هزار دلار است. مطالبات دستیاران ساپینتو روی هم ۴۱ هزار دلار است و به زودی پرداخت خواهد شد. پنجره باشگاه استقلال با پرداخت مبلغ مورد نظر باز خواهد شد.

شکایت هیات فوتبال اصفهان از نکونام

مدیر روابط عمومی هیات فوتبال اصفهان از شکایت این هیات از جواد نکونام سرمربی تیم استقلال تهران در پی حواشی مسابقه اخیر استقلال و ذوب آهن اصفهان در ورزشگاه فولادشهر خبر داد.
احمدرضا هادی در گفت‌وگو با ایرنا، دلیل شکایت را رفتار نامناسب نکونام در بازی تیم‌های استقلال و ذوب آهن اصفهان در ورزشگاه فولادشهر عنوان کرد و اظهارداشت: این مربی به غیر از درگیری با فیلمبردار صدا و سیما با عوامل هیات فوتبال نیز وارد تنش شد.
وی ادامه داد: نکونام بازیکن اسبق و بزرگ تیم ملی بوده است که همه ما ملزم به حفظ احترام او هستیم اما رفتار این مربی در مسابقه اخیر هیچ جای توجیهی ندارد.
مدیر روابط عمومی هیات فوتبال اصفهان اضافه کرد: بر همین اساس و پیرو شکایت باشگاه استقلال از هیات فوتبال استان و باشگاه ذوب‌آهن مستندات و گزارش کامل خود را آماده و به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال ارسال کرده‌ایم.
هادی تصریح کرد: آن شب شاهد بیان الفاظ رکیک از سوی سرمربی استقلال بودیم که به هیچ وجه در شان نکونام نبود و رسیدگی کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال را خواستاریم.
جواد نکونام، سرمریی تیم فوتبال استقلال تهران در نشست خبری پس از دیدار تیمش با ذوب آهن اصفهان حضور نیافت.
در پایان این مسابقه همچنین بین این سرمربی و یکی از فیلمبرداران مستقر در کنار زمین تنش رخ داد که با وساطت شماری از عکاسان و فیلمبرداران و کادر استقلال از ادامه آن جلوگیری شد، در پی آن نکونام در نشست خبری پس از مسابقه نیز حاضر نشد.

شکایت لئوناردو پریرا از سرخ‌پوشان

مهاجم برزیلی و سابق پرسپولیس از این باشگاه به فیفا شکایت کرد.
به گزارش ایرنا، در پایان لیگ بیست و دوم لئوناردو پریرا درحالی که با باشگاه پرسپولیس یک فصل دیگر قرارداد داشت، به صورت توافقی و بعد از بخشودگی مبلغی از قرارداد خود، از این تیم به صورت رسمی جدا شد.
طبق این تفاهم‌نامه قرار شد باشگاه مبلغ ۱۴۳ هزار دلار را به وی پرداخت کند و مقرر شد این مهاجم برزیلی این مبلغ را طبق تفاهم‌نامه از منبع درآمد سرخ‌پوشان از فیفا دریافت کند. علی‌رغم نامه‌نگاری‌ها صورت گرفته از طرف باشگاه پرسپولیس هنوز فیفا پولی را به این مهاجم پرداخت نکرده و با توجه به پایان یافتن مدت زمان این تفاهم نامه، حالا پریرا به همراه وکیلش این پرونده را به فیفا برده‌اند و از این باشگاه شکایت کردند.
به دنبال شکایت پریرا، باشگاه پرسپولیس در حال مذاکره با مهاجم سابق خود است تا بعد از توافق طرفین، مبلغ مورد نظر را به این بازیکن پرداخت کند.

تاریخ‌سازی هالند در لیگ قهرمانان اروپا

ستاره نروژی منچسترسیتی با گلی که در دیدار برابر لایپزیگ به ثمر رساند دست به تاریخ‌سازی در لیگ قهرمانان اروپا زد.
به گزارش ایسنا، منچسترسیتی مدافع عنوان قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا توانست یک پیروزی دیگر را به دست آورد. سیتی که در خانه از لایپزیگ پذیرایی کرد با دو گل عقب افتاد اما در نهایت با نتیجه سه بر دو به پیروزی دست پیدا کرد. گل نخست منچسترسیتی را در این بازی ارلینگ هالند به ثمر رساند و این گل باعث شد تا او یک رکورد جدید را به نام خود به ثبت برساند. هالند که ۲۳ سال و ۱۳۰ روز دارد در ۳۵ بازی توانسته است که ۴۰ گل در لیگ قهرمانان اروپا به ثمر برساند که این رکورد در تاریخ لیگ قهرمانان اروپاست. شبکه آماری اسکواکا نوشت: هالند در ۳۵ بازی ۴۰ گل به ثمر رسانده است که این بهترین شروع در تاریخ لیگ قهرمانان اروپاست. او در حالی توانسته این رکورد را به نام خود ثبت کند که تنها ۲۳ سال و ۱۳۰ روز دارد و این هم یک رکورد به شمار می‌آید چرا که تاکنون هیچ بازیکنی در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا نتوانسته است که در چنین سن و سالی این تعداد گل را به ثمر برساند. هالند چند روز قبل هم توانست یک رکورد در تاریخ لیگ جزیره به ثبت رساند و این نشان می‌دهد که او به احتمال خیلی زیاد توپ طلای بعدی را به دست آورد.