چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۲

سرمربی قطر: می‌خواهیم در ۹۰ دقیقه ایران را ببریم

سرمربی تیم ملی قطر گفت: ایران تیم بسیار قدرتمندی است‌ اما بدون ترس و با احترام به رقیب وارد زمین می‌شویم.
به گزارش ایرنا، مارکس لوپس سرمربی تیم ملی فوتبال قطر اظهار داشت: بازی سختی خواهیم داشت. ما با قدرت و تمرکز کافی به بازی می‌آییم و می‌خواهیم به پیروزی برسیم. ایران تیم بسیار قوی‌ای است‌.
وی افزود: این ششمین بازی ماست و همین مسئله فشار بدنی زیادی روی بازیکنان ایجاد می‌کند. با این حال تلاش می‌کنیم عملکرد بسیار خوبی ارائه کنیم. ما هیچ تیمی‌را دست کم نمی‌گرفتیم و با ایرانی بازی می‌کنیم که هدف و انگیزه مشابه با ما دارد. با این حال نمی‌توانم برنامه تیم خودمان را بگویم. سرمربی قطر درباره ایجاد انگیزه برای بازیکنان قطر که تجربه قهرمانی این رقابت‌ها را دارند، بیان کرد: ما می‌خواهیم به فینال برسیم و سختی بازی با ایران را می‌دانیم. ایران سال‌هاست که این رقابت‌ها را نبرده ولی ما می‌خواهیم به فینال برسیم و تلاش می‌کنیم که قهرمان شویم. لوپس در مورد غایبان تیمش گفت: همه بازیکنان آماده این مسابقه هستند و مصدومان ما به تمرینات بازگشته‌اند. بدون ترس و با احترام به رقیب وارد زمین می‌شویم. آماده‌سازی زیادی نداشتیم، اما می‌خواهیم تمام توان خود را در زمین بگذاریم.
وی در رابطه با اینکه آیا قطر برنامه‌ای برای ضربات پنالتی دارد؟ اظهار داشت: ما قصد داریم در زمان عادی به برتری دست پیدا کنیم.
لوپس درباره قضاوت یک داور کویتی در دیدار برابر ایران تصریح کرد: تمرکز من فقط روی بازیکنان و تیم است و به داور و باقی موارد توجه نمی‌کنم.
سرمربی تیم ملی قطر همچنین گفت: ما فقط دو روز فرصت ریکاوری داشتیم. ما تمام توانمان را برای بازی می‌گذاریم و می‌دانیم جایی هستیم که نام‌های بزرگی مانند استرالیا نتوانسته‌اند به آن برسند. تیم‌های قوی‌تر هم حذف شده‌اند و هر چیزی ممکن است.
سرمربی قطر افزود: من تلاش می‌کنم به بازیکنان فرصت بازی کردن بدهم و مطمئن شوم که آنها آمادگی بازی کردن دارند. درست است که ما فرصت کمی‌برای آماده‌سازی داشتیم اما تیم ما انگیزه بسیار بالایی داشته است. ما از تمام امکانات لازم استفاده کردیم که به این سطح برسیم و حالا بهترین موقعیت خواهد بود که فینال راه پیدا کنیم.
مارکس لوپس در رابطه با اینکه اگر قطر در نیمه نهایی شکست بخورد برای او ناکامی‌محسوب خواهد شد گفت: برای دومین‌بار به نیمه نهایی رسیده‌ایم. ما انگیزه لازم را برای رسیدن به فینال داریم. من نمی‌توانم بگویم که نرسیدن به فینال شکست است. فکر نمی‌کنم اینطور باشد. با این حال ما می‌خواهیم و رویای این را داریم که قهرمان شویم. برای توصیف شرایط ما باید بگویم، استرالیا، ژاپن و عربستان در رسیدن به این مرحله ناکام بوده‌اند.