چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۲

بازداشت سارق حرفه‌ای خیابان مالک اشتر در عملیات پلیسی

سارقان لوازم مغازه توسط ماموران آگاهی دستگیر شدند.
به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ علی قاسم پور رئیس پلیس پیشگیری پایتخت گفت: 16 بهمن ماه با وقوع سرقت اموال و لوازم از داخل یکی از اماکن عمومی در محدوده خیابان مالک اشتر تهران، رسیدگی به موضوع سریعاً در دستور کار تیمی زبده از ماموران کلانتری 108 نواب قرار گرفت و با توجه به اهمیت موضوع، عوامل این یگان وارد عمل شدند و ماموران با حضور در محل سرقت و بررسی تصاویر ثبت شده دوربین‌های مدار بسته موفق شدند مشخصات ظاهری سارق را به دست بیاورند.
وی افزود: ماموران پلیس با تحقیقات محلی محدوه جغرافیای جرم و استفاده از بانک اطلاعاتی مجرمان سابقه دار، متهم را شناسایی کرده و سریعا به محل اعزام شدند.
سرهنگ قاسم پور ادامه داد: تیم عملیات کلانتری پس از کشف مخفیگاه متهم با اخذ مجوز قضایی وارد مخفیگاه متهم شده و در یک عملیات ضربتی متهم را دستگیر و از مخفیگاه متهم کلیه اموال سرقتی شامل اجناس تزئینی برنز و مس به ارزش 30 میلیارد ریال کشف شد.
رئیس پلیس پیشگیری پایتخت اظهار داشت: متهم پس از انتقال به کلانتری 108 نواب انگیزه خود را تامین نیاز‌های مالی، عنوان کرده و تاکنون متهم به 10 فقره سرقت از اماکن عمومی اعتراف کرده و پس از تکمیل پرونده به مرجع قضائی اعزام و سپس با قرار مناسب روانه زندان شد.
کشف سرقت 30ميلياردي
رئيس پليس پيشگيري تهران همچنین از دستگيري مردي که از اماکن خصوصي سرقت کرده بوده خبر داد و گفت: از مخفيگاه سارق کليه اموال به سرقت رفته به ارزش 30 ميليارد ريال کشف شد.
به گزارش خبرگزاري پليس، سرهنگ «علي قاسم پور» بيان داشت: ماموران کلانتري 108 نواب خبري مبني بر سرقت از اماکن خصوصي دريافت و بررسي موضوع را برعهده گرفتند. وي عنوان كرد: تحقيقات اوليه ماموران نشان از اين داشت سارق يا سارقان با ورود به اماکن خصوصي 30 ميليارد ريال اموال با ارزش به سرقت برده اند.
رئيس پليس پيشگيري تهران ادمه داد: ماموران با مراجعه به محل سرقت و تحقيقات تکميلي به دست آوردند، سرقت توسط يکي از سارقان حرفه اي و سابقه دار انجام شده است.
وي به شناسايي هويت متهم و مخفيگاه وي اشاره کرد و افزود: با عمليات پليسي متهم در مخفيگاهش دستگير و در بررسي‌هاي بيشتر از اين مکان کليه اموال به سرقت رفته کشف شد.
اين مقام پليسي افزود: کشف جزئيات پرونده و شناسايي ساير جرايم احتمالي کماکان ادامه دارد.