چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۲

جوابیه سازمان برنامه و بودجه به «مردم سالاری»

در پی درج گزارشی با عنوان کاهش چشمگیر سرمایه گذاری در ایران مورخ بیست و هفتم دی ماه سال جاری در روزنامه ،روابط عمومی‌سازمان برنامه و بودجه جوابیه‌ای را برای درج در روزنامه ارسال کرده است. در این جوابیه آمده است،دولت موضوع بخشودگی مالیاتی هفت درصدی تولیدکنندگان را در قالب لایحه «الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۳)» درج کرده است.
ضمن قدردانی از طرح دیدگاه‌های آن روزنامه، به آگاهی میرساند: مطلب منتشر شده، مربوط به مطالب مطرح شده در نشست یازدهم اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران است. بخشی از موارد مطرح شده، مربوط به سیاست‌های کلان بودجه‌ای و مالیاتی دولت و متناسب با تصمیمات هیئت محترم وزیران بوده و شامل تمام بخش‌های اقتصادی است. در مطلب آن روزنامه، به مسکوت ماندن بخشودگی مالیاتی هفت درصدی تولیدکنندگان در لایحه بودجه سال 1403 اشاره شده است.
در این خصوص شایان ذکر است که در زمان تدوین تبصره‌های لایحه بودجه سال 1403 همانند لایحه بودجه 1402، مقرر شد بخشی از تبصره‌ها که می‌توانند در قالب حکم دائمی‌مطرح شوند، در لایحه بودجه مطرح نشوند و در قالب لایحه الحاق (3) تقدیم مجلس شورای اسلامی ‌شوند. موضوع بخشودگی مالیاتی تولیدکنندگان نیز از این دست احکام بود و در قالب ماده (18) لایحه «الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۳)» درج شد و بعد از بررسی و تصویب لایحه مزیور در مجلس شورای اسلامی‌به اجرا در خواهد آمد.