دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۲
رئیس پلیس آگاهی تهران خبر داد

دستگیری و انهدام باند کلاهبرداری به شیوه شرکت هرمی

رئیس پلیس آگاهی تهران از دستگیری و انهدام باند چند نفره کلاهبرداری شرکت هرمی در تهران خبر داد.
به گزارش پلیس سردار ولیپور گودرزی رئیس پلیس آگاهی پایتخت اظهار داشت اواسط دی ماه سال جاری در پی دریافت شکایتی مبنی بر کلاهبرداری توسط اعضای باند شرکت هرمی بررسی موضوع در دستور کار تیم زبده‌ای از کارآگاهان اداره چهاردهم پلیس آگاهی پایتخت قرار گرفت.
وی افزود شاکی با مراجعه به پلیس آگاهی اظهار کرد طی گفتگو با فردی که مدعی بود در زمان بسیار کوتاهی سود بالایی به دست خواهم آورد از یکی از شهرهای جنوب کشور به تهران سفر کرده‌ام و پس از ملاقات حضوری با این فرد چند روز نزد وی و سایر همدستانش بالاجبار ماندگار شدم واز حساب‌های بانکی‌ام مبالغ مختلفی برداشت شده است.
این مقام ارشد انتظامی در ادامه تصریح کرد کارآگاهان در گام بعدی با استفاده از روش‌های اطلاعاتی و کارآگاهی هویت و مخفیگاه اعضای این باند کلاهبرداری را شناسایی و پس از چند روز مراقبت شبانه‌روزی در نهایت با اخذ مجوزهای قانونی اعضای این باند هفت نفره را دستگیر و به اداره چهارم پلیس آگاهی منتقل شدند. سردار گودرزی با بیان اینکه از مخفیگاه متهمان تعدادی مدارک و تجهیزات کلاهبرداری کشف شد گفت متهمان در پی جویی‌های انتظامی به جرم ارتکابی اعتراف و اظهار کردند به مدت ۶ ماه هست که به همین شیوه کلاهبرداری می‌کنند.
سردار گودرزی تصریح کرد کارشناسان ارزش ریالی اموال کلاهبرداری شده را ۳۰ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند و همچنین در پایان به شناسایی ۸ مال باخته اشاره کرد و گفت متهمان با صدور قرار قانونی برای کشف دیگر جرایم در اختیار اداره چهاردهم پلیس آگاهی قرار دارند.
انهدام باند سارقان زورگير
رئيس پليس اگاهي تهران بزرگ همچنین از دستگيري اعضاي يک باند زورگيري در تهران خبر داد و گفت: هر7 عضو اين باند دستگير شدند. به گزارش پليس، سردار کارآگاه «علي ولي پور گودرزي» با اشاره به اين خبر، گفت: با وقوع چندين فقره سرقت و زورگيري از شهروندان در تهران و دريافت شکايت از سوي مال باختگان، پرونده اين سرقت‌ها در دستور کار تيمي زبده از کارآگاهان اداره پنجم پليس آگاهي قرار گرفت.
اين مقام انتظامي عنوان داشت: کارآگاهان در گام نخست طي تحقيقات اطلاعاتي و ميداني دريافتند؛ تعدادي از سارقان در قالب تيم‌هاي 2 نفره و 3 نفره با استفاده از 2 دستگاه موتورسيکلت و به کارگيري سلاح سرد اقدام به سرقت تلفن همراه و طلاجات از شهروندان در محله‌هاي خلوت و تاريک مي‌کنند.
وي تصريح کرد: تحقيقات ادامه داشت تا اين که اعضاي يک باند هفت نفره از سارقان، شناسايي شده و تيم‌هاي عملياتي براي دستگيري متهمان وارد عمل شدند.
سردار ولي پور گودرزي، ادامه داد: در گام بعدي طي مراقبت‌هاي شبانه روزي و به کارگيري از شيوه‌هاي نوين کشف جرم موفق شدند مخفيگاه اين سارقان را شناسايي و طي عمليات‌هاي همزمان و غافلگيرانه در مناطق جنوب تهران آنها را دستگير کردند.
وي بيان داشت: از مخفيگاه آنها 2 دستگاه موتورسيکلت،10دستگاه گوشي تلفن همراه مسروقه، پنج قبضه سلاح سرد و يک قبضه سلاح گرم کشف و به همراه متهمان به اداره پنجم پليس آگاهي پايتخت منتقل شدند.
سردار گودرزي، در ادامه بيان داشت: در تحقيقات عليرغم انکار و کتمان حقيقت از سوي متهمان، پس از مواجهه با مستندات و دلايل موجود، به ارتکاب حدود50 فقره سرقت، زورگيري و قاپ زني تلفن همراه در محله‌هاي مختلف شهر تهران اعتراف کردند.
اين مقام انتظامي در ادامه با بيان اينکه کارآگاهان در حال شناسايي مالخران اموال مسروقه هستند، خاطرنشان کرد: متهمان با صدور قرار قانوني از سوي مرجع قضائي، براي کشف ديگر جرايم و شناسايي ساير شکات در اختيار اداره پنجم پليس آگاهي قرار گرفتند.
قتل مرد ۵۴ ساله به دست پسرش در تهران
رئیس پلیس رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ همچنین از دستگیری پسری که پدر خود را به قتل رسانده بود خبر داد.
به گزارش پلیس سردار علی ولی‌پور گودرزی رئیس پلیس آگاهی تهران اظهار داشت اوایل بهمن ماه سال جاری در پی دریافت خبری مبنی بر قتل مردی حدوداً ۵۴ ساله در تهران موضوع رسیدگی به این پرونده در دستور کار تیمی زبده از کارآگاهان اداری دهم پلیس آگاهی قرار گرفت وی افزود کارآگاهان در گام نخست با مراجعه به محل حادثه در یکی از خیابان‌های مرکز تهران دریافتند ی حدود ۵۴ ساله به صورت طاق باز روی زمین افتاده و در تن پیمایی از وی آثار دو ضربه چاقو به پهلوی مقتول مشاهده کردند زارع با کمک شهروندان به دام افتاد و دستگیر شده است و در ادامه کارآگاهان او را به اداره دهم پلیس آگاهی منتقل کردند این مقام انتظامی افزود از متهم حین دستگیری سه قبضه سلاح سرد چاقو کشف و توقیف گردید.
این مقام انتظامی تصریح کرد متهم در بازجوی اولیه صراحتاً به ارتکاب قتل معترف شد و اقرار کرد مقتول پدرش است و به دلیل آزار واذیت مادرم مدتی پیش از منزل خارج شد و دیگر بازنگشت تا اینکه چند نفر به دستور او به منزل ما آمدند و خانه را خراب کردن من نیز برای انتقام وی را تعقیب کرده و در ادامه با چند ضربه چاقو او را به قصر رساندم سردار گودرزی در ادامه بیان داشت کارآگاهان در ادامه با دعوت از خانواده مقتول و تحقیقات از آنها و همینطور اقدامات گسترده اطلاعاتی و میدانی در محل حادثه اظهارات قاتل تایید و متهم به مرجع قضایی معرفی شد رئیس پلیس آگاهی خاطرنشان کرد متهم با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضایی روانه زندان شد.