سه شنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۲

زندان، پايان کار اعضاي باند سرقت خودرو در تهران

رئيس پليس آگاهي تهران بزرگ، با اشاره به دستگيري اعضاي يک باند سرقت خودرو درجنوب تهران، گفت: اين متهمان ضمن اعتراف به جرائم خود، با دستور مرجع قضائي به زندان منتقل شدند. سردار کارآگاه «علي ولي پور گودرزي» در گفت و گو با خبرگزاري پليس، به تشريح جزئيات اين خبر پرداخت و گفت: با دريافت اخباري درخصوص سرقت چند دستگاه خودروي وانت در محدوده جنوب تهران، از سوي کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت خودرو پليس آگاهي تهران بزرگ، پرونده‌اي در اين خصوص تشکيل و جزئيات آن در اختيار مرجع قضائي قرار گرفت و بر حسب دستور قضائي تحقيقات پيرامون شناسايي متهمان پرونده آغاز شد.
اين مقام انتظامي عنوان داشت: در تحقيقات مشخص شد که 2 سارق سابقه دار به نام‌هاي «ولي» و «ابراهيم» با همدستي يکديگر در محدوده‌هاي جنوب تهران خصوصا محله‌هاي ميدان خراسان و صفاري پرسه زده و با شناسايي خودروهاي وانت که تجهيزات ايمني مناسبي ندارند اقدام به سرقت آن ‌مي‌کنند. وي افزود: با دريافت اين اطلاعات پيگيري‌هاي در محله‌هاي مذکور آغاز و کارآگاهان موفق شدند يکي از اين 2 سارق را طي يک عمليات ضربتي در مخفيگاه خود واقع در همان محله خراسان دستگير و براي تحقيقات به پليس آگاهي منتقل کنند.
رئيس پليس آگاهي پايتخت تصريح کرد: در بازرسي از مخفيگاه متهم تعدادي اوراق و مدارک مسروقه خودرو کشف شد که در استعلام‌هاي انجام شده مشخص شد اين اسناد متعلق به يک خودرو مسروقه ديگر است که مدتي پيش در همان محدوده به سرقت رفته است. وي اظهار داشت: به اين ترتيب مالک خودرو مسروقه شناسايي شده و پس از مراجعه به پليس آگاهي براي سير مراحل قضائي به دادسرا معرفي شد و متهم نيز در بازجويي‌هاي انجام شده ضمن اعتراف به جرم خود مخفيگاه همدست خود را معرفي کرد که اين متهم نيز در عملياتي ضربتي از سوي کارآگاهان دستگير شد.
سردار وليپور گودرزي، در ادامه با اشاره به اين مطلب که متهمان در اعترافات خود اعلام داشتند که خودروهاي مسروقه را به مالخران در شهرستان‌هاي اطراف تهران فروخته‌اند، گفت: اين متهمان خودروي مسروقه را به مبلغ 11 ميليون تومان فروخته بودند که کارآگاهان پليس موفق شدند مالخر را شناسايي و او را نيز در يک عمليات ضربتي دستگير کنند. وي بيان داشت: مالخر خودروهاي مسروقه نيز که «قاسم» نام داشت، در بازجويي‌هاي انجام شده به جرم خود اعتراف و گفت که خودرو را در شهرستان قم به شخصي به نام «امير» به مبلغ 25 ميليون تومان فروخته، است که اين متهم نيز با هماهنگي‌هاي قضائي و همکاري کارآگاهان پليس آگاهي قم شناسايي و دستگير شد که در تحقيقات انجام شده ضمن اعتراف به جرم خود به همراه ساير متهمان و با دستور بازپرس شعبه 9 دادسراي ناحيه 15 راهي زندان شدند.