سه شنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۲

اخبار کوتاه

تیراندازی خونین در پارک ‌هاشمی مهرشهر کرج

4 شرور که درجریان درگیری خیابانی اقدام به حمله مسلحانه به یکی از شهروندان کرده بودند، دستگیر شدند.
به گزارش رکنا، به گزارش رکنا، سردار حمید هداوند گفت: 6 بهمن ماه سال جاری خبر وقوع یک فقره درگیری مسلحانه در پارک‌هاشمی منطقه مهرشهر کرج به مرکز فوریت‌های پلیسی 110 اعلام و عوامل کلانتری 22 مهرشهر برای بررسی موضوع اعزام شدند.
وی افزود: بررسی اولیه ماموران حکایت از این داشت که افرادی ناشناس با سلاح گرم اقدام به مجروح کردن یکی از شهروندان کرده و به سرعت از منطقه متواری شده اند.
فرمانده انتظامی استان البرز اضافه کرد در ادامه تلاش ماموران کلانتری یکی از متهمان شناسایی و دستگیر و برای انجام تحقیقات تخصصی متهم به مقر سازمان اطلاعات فراجا در استان البرز منتقل شد.
این مقام ارشد انتظامی ادامه داد متهم در تحقیقات تکمیلی با معرفی سایر عوامل دخیل در این درگیری مسلحانه، علت وقوع این نزاع را نگاه خیره فرد مجروح در یک مراسم عروسی عنوان کرد.
سردار هداوند تصریح کرد در ادامه علی رغم اینکه متهمان پرونده با اطلاع از تحت تعقیب بودنشان از محل سکونت خود گریخته بوند، با تلاش بی‌وقفه ماموران سازمان اطلاعات سه متهم دیگر این پرونده در مناطق مختلف استان شناسایی و در عملیات‌های جداگانه دستگیر شدند.
ارشدترین مقام انتظامی استان البرز با اشاره به کشف دو قبض سلاح از مخفیگاه متهمان خاطرنشان کرد: جرائمی که باعث ایجاد جو ناامنی در بین شهروندان شود از خطوط قرمز پلیس است و با همکاری دستگاه قضایی سعی داریم با این گونه جرایم با شدت برخورد کنیم.

دستگیری قاتلِ رئیس کانون مداحان شاهین‌شهر

فرماندار شاهین‌شهر گفت: با تلاش پلیس و مأموران امنیتی روز گذشته قاتلِ رئیس کانون مداحان شهرستان شاهین‌شهر دستگیر شد.
سید محمدرضا کاظمی‌طبا در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: دو شب پیش رسول شهریاری، رئیس کانون مداحان شاهین‌شهر روبروی منزل خانواده همسرش توسط فردی ناشناس در خودرو خود هدف گلوله قرار می‌گیرد و به قتل می‌رسد.
وی افزود: از همان ساعات ابتداییِ ارتکابِ جرم پلیس و مأموران امنیتی به دنبال دستگیری ضارب بودند که نهایتاً روز گذشته موفق شدند قاتل را دستگیر کنند.
فرماندار شاهین‌شهر درباره انگیزه فرد قاتل برای ارتکاب به این قتل، گفت: در بازجویی از متهم مشخص شد که اختلاف خانوادگی انگیزه او برای دست زدن به این جنایت بوده است. اکنون فرآیند قضایی این پرونده در حال طی شدن است و بازپرس ویژه قتل در حال رسیدگی به پرونده است و نتایج این بررسی‌ها اطلاع‌رسانی خواهد شد.

دستگیری ۳ موبایل قاپ حرفه‌ای
با 30 فقره سرقت در ملارد

سه سارق گوشی همراه با ۳۰ فقره سرقت با تلاش پلیس ملارد دستگیر شدند.
به گزارش رکنا، سرهنگ منصور خدایی درگفتکو با خبرنگار رکنا گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت موبایل در شهرستان ملارد طی ماه‌های اخیر، پیگیری موضوع در دستور کار ماموران کلانتری 13 طلائیه شهرستان ملارد قرار گرفت.
وی افزود: با انجام کار اطلاعاتی و تحقیقات میدانی ماموران، مشخص گردید سارقان بعضا در بازار روزها و در زمان خرید اقلام توسط مردم از هوشیاری پایین آنها استفاده کرده و اقدام به سرقت می کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان ملارد تصریح کرد: ماموران با انجام اقداماتی موفق به شناسایی یک باند 3 نفره شده و در یک عملیات غافلگیرانه موفق به دستگیری متهمان شدند. سرهنگ خدایی در پایان با اشاره اینکه متهمان تحویل مرجع قضائی شدند، خاطرنشان کرد: متهمان در بازجویی‌های پلیسی یه 30 فقره سرقت موبایل اعتراف کردند.