چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۲

اخبار کوتاه

انهدام باند بزرگ قاچاق مواد مخدر
و کشف 98کيلوگرم ترياک

رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ از انهدام باند بزرگ قاچاق مواد مخدر در حومه غرب تهران و کشف بيش از 98کيلوگرم مواد مخدر ترياک خبر داد. به گزارش خبرگزاري پليس، سرهنگ «حسين باباپور» در تشريح جزييات اين خبر گفت: با انجام اقدامات پيچيده پليسي و اطلاعاتي باند بزرگ قاچاق مواد مخدر به سرکردگي يکي از قاچاقچيان سابقه دار و حرفه اي شناسايي و پرونده اي در اين رابطه تشکيل و تيمي از ماموران عمليات ويژه اين پليس رسيدگي به موضوع را به عهده گرفتند. اين مقام انتظامي عنوان داشت: به دنبال اين موضوع با رصد دقيق فعاليت مجرمانه ي متهمان، مشخص شد اعضاي اين باند ضمن اجاره يک انبار، تحت پوشش خريد و فروش ضايعات فلزي، اقدام به قاچاق مواد افيوني مي کنند. وي افزود: با سرنخ‌هاي به دست آمده، ماموران ضمن بکارگيري شيوه‌هاي نوين پليسي موفق به شناسايي هر چهار عضو باند مذکور شدند و پس از هماهنگي با مقام قضايي عمليات دستگيري متهمان را آغاز کردند.
سرهنگ باباپور بيان داشت: در عملياتي ضربتي و غافلگيرانه با رعايت تمامي موازين شرعي و قانوني هر چهار قاچاقچي دستگير و در بازرسي از مخفيگاهشان 98 کيلو و 500 گرم ترياک کشف شد. رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ، در پايان خاطرنشان کرد : متهمان پس از دستگيري به همراه مواد مکشوفه به مقر پليس منتقل و ضمن اعتراف به جرم خود براي سير مراحل قانوني به مقام قضائي ارجاع شدند.

کشف 78 هزار ليتر سوخت قاچاق در کهريزک

فرمانده انتظامي شهرستان ري از کشف 78 هزار ليتر فرآورده‌هاي سوختي قاچاق عرضه خارج از شبکه در محدوده «کهريزک» اين شهرستان، خبر داد.
به گزارش خبرگزاري پليس، سرهنگ «محمد قاسم طرهاني» در خصوص اين خبر، بيان داشت: با دريافت اخباري در هفته‌هاي اخير مبني بر دپوي غيرمجاز مقادير زيادي سوخت در يکي از انبار‌هاي متروکه در محدوده» کهريزک»، پيگيري موضوع در دستور کار تيم عمليات کلانتري محل قرار گرفت. وي افزود: ماموران اطلاعات کلانتري 170 با اشرافيت اطلاعاتي موفق شدند انبار متروکه مورد نظر را شناسايي و با انجام هماهنگي‌هاي قضائي روز گذشته به محل اعزام شدند و در بازرسي از محل 78 هزار ليتر سوخت قاچاق عرضه خارج از شبکه در تانکر‌هاي بزرگ کشف کنند.
اين مقام انتظامي با بيان اينکه کار شناسان ارزش ريالي اموال کشف شده را 30 ميليارد ريال برآورد کرده اند، اظهار داشت: در اين راستا سه متهم دستگير و به منظور سير مراحل قانوني به دادسراي عمومي کهريزک معرفي شد. فرمانده انتظامي شهرستان ري در پايان بر مبارزه قاطع پليس با قاچاق کالا و ارز و نتايج بسيار مناسب آن تاکيد کرد و از مردم خواست؛ هرگونه اطلاعات خود در خصوص فعاليت‌هاي مجرمانه و غير قانوني را به مرکز فوريت‌هاي پليسي 110 اعلام کنند

کشف 7 میلیارد تومان لوازم آرایشی قاچاق
در جنوب تهران

37 هزار قلم انواع لوازم آرایشی قاچاق با ارزش بیش از 2 میلیارد تومان کشف شد. به گزارش رکنا، سرهنگ کارآگاه مهدی افشاری رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ توضیح داد: با انجام اقدامات فنی و پلیسی مامورین این پلیس موفق به کشف انبار دپوی کالای قاچاق در محدوده جنوب تهران شدند.
ایشان عنوان داشت: در پی اقدامات اطلاعاتی مشخص گردید مقادیری کالای خارجی در انباری در جنوب تهران تخلیه و دپو گردیده که کالای خارجی را توسط خودرو‌های شوتی از جنوب کشور به اطراف تهران منتقل و سپس توسط وانت به این مکان منتقل و سپس به بازار ارسال ‌می‌نماید. جناب سرهنگ افشاری افزود: مامورین این پلیس محل موصوف را بازرسی که مشخص گردید محل یک باب انبار کالای بازرگانی بوده که کالاها در سامانه انبارها نیز ثبت نگردیده و مشاهده ‌می‌نمایند مقادیر انبوهی کالاهای خارجی از نوع لوازم آرایشی خارجی در محل دپو که طی استعلامات گمرکی مشخص گردید اسناد گمرکی مربوط به سالهای گذشته ‌می‌باشد و مطابقتی با کالاهای مکشوفه نداشته است و فاقد هرگونه اسناد و مدارگ گمرکی ‌می‌باشد.
این مقام انتظامی افزود: کالاها شامل: تعداد 37643 قلم انواع لوازم آرایشی خارجی که سوله انبار پلمب، پرونده قضایی مربوطه تشکیل و به همراه متهمین به مرجع قضائی معرفی گردید. این مقام پلیسی بابیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی اموال کشف شده را بیش از 7 میلیارد تومان اعلام کرده اند، اضافه کرد: مصرف کنندگان داروها و لوازم آرایشی بهداشتی قاچاق به دلیل انقضای تاریخ مصرف و فاقد استاندارد لازم بودن، معمولا به انواع بیماریها و امراض پوستی دچار ‌می‌شوند. از شهروندان درخواست کرد درصورت مشاهده هرگونه قاچاق و یا احتکارکالا با این پلیس به شماره‌های 02166747343 ویا 09999871392 تماس بگیرند.

بازداشت عامل تخریب خودروی
سرمربی صنعت نفت آبادان

رئیس پلیس شهرستان آبادان از شناسایی و دستگیری عامل تخریب خودروی سرمربی باشگاه فرهنگی ورزشی تیم فوتبال صنعت نفت آبادان دریکی از شهرهای همجوار خبر داد. به گزارش رکنا، سرهنگ کیومرث کشوری رئیس پلیس آبادان پیرامون جزئیات این خبر گفت: به دنبال شکایت سرمربی تیم فوتبال صنعت نفت آبادان مبنی بر تخریب خودروی شخصی ایشان توسط افراد ناشناس، موضوع شناسایی و دستگیری عامل یا عاملان تخریب در دستور کار ماموران پلیس قرار گرفت.
وی افزود: در این راستا ماموران پلیس اطلاعات و امنیت عمومی با انجام کار اطلاعاتی و تحقیقات میدانی موفق شدند، کمتر از ۵ ساعت عامل تخریب خودروی شاکی به همراه یک نفر دیگر را در یکی از شهرهای همجوار شناسایی و با هماهنگی قضایی دستگیر کنند. رئیس پلیس آبادان از اعتراف متهم به بزه انتسابی خبر داد و تصریح کرد: متهم در بازجویی با پلیس علت تخریب خودرو سرمربی تیم فوتبال صنعت نفت را خروج برادر فوتبالیست ایشان از لیست تیم صنعت نفت توسط سرمربی عنوان نمود.
رئیس پلیس آبادان در خاتمه گفت: پرونده قضایی علیه متهم وهمدستش تشکیل و به دادسرا معرفی شدند. سهراب بختیاری زاده مربی تیم نفت نیز با نهادن استوری از عملکرد پلیس اطلاعات وامنیت آبادان به دلیل دستگیری به موقع متهمان تجلیل کرد.

کلاهبردار ۳۰۰ میلیارد ریالی قمی در دام پلیس

متهم کلاهبردار لوازم خانگی، مواد غذایی و دیگر اجناس ۳۰۰ میلیارد ریال با بیش از ۱۲۰ نفر شاکی به دام پلیس افتاد.
به گزارش رکنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن غریب دادستان عمومی و انقلاب قم در گفت وگویی با بیان اینکه پس از عدم تحقق وعده‌های نافرجام و متواری شدن متهم از بهمن ماه سال گذشته، مالباختگان اقدام به طرح شکایت کردند، اظهار داشت: با پیگیری‌های دادیار شعبه چهار دادسرای مرکز استان و رصد اطلاعاتی و مجاهدت‌های ماموران اداره اطلاعات و همراهی پلیس امنیت اقتصادی استان، متهم در ۱۷ بهمن ماه جاری در قم دستگیر و با صدور قرار بازداشت روانه زندان شد.
وی اخلال در نظام اقتصادی کشور از طریق حیف و میل نمودن اموال مردم، کلاهبرداری و خیانت در امانت را از عناوین مجرمانه این فرد اعلام و گفت: متهم با ادعای مضاربه شرعی و حلال و با وعده پرداخت سود جذاب و تضمینی ماهیانه از طریق فعالیت اقتصادی، از سال ۱۴۰۰ اقدام به جذب سرمایه‌های مالباختگان در استانهای قم، اصفهان، خراسان رضوی، کهگیلویه و بویراحمد و دیگر استان‌ها کرده‌ بود. دادستان قم با اشاره به اینکه متاسفانه برخی مالباختگان با فروش اموال و ضروریات زندگی خود مانند منزل مسکونی، خودرو، طلا و اخذ وام‌های سنگین اقدام به سرمایه‌گذاری نموده بودند، پرداخت سود در ماه‌های اولیه قرارداد را از شگردهای جلب اعتماد عمومی و جذب سرمایه بیشتر در کلاهبرداری این متهم عنوان کرد. وی در ادامه بیان داشت: علی رغم تذکرات و هشدارهای متعدد مبتنی بر کلاهبردار بودن افرادی که با ادعای پرداخت سودهای غیر متعارف اقدام به جذب سرمایه‌های مردم می‌نمایند، متاسفانه شاهد تکرار این جرم در استان هستیم.
غریب با بیان اینکه بیشتر سرمایه‌های جذب شده از سوی متهم صرف مسائل شخصی و حیف و میل و قسمتی از آن به‌عنوان سود به مالباختگان پرداخت شده‌است به شهروندان هشدار داد: با اعتماد به وعده‌های واهی و ظاهر موجه و فریبنده متهمان، موجب تضییع اصل سرمایه مادی و ایجاد فشار روانی مضاعف بر خود و خانواده‌های شان نشوند.