چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۲
محرم، سهراب و البته اوسمار

لیگ برتر با سه سرمربی جدید برگشت

پس از حدود 40 روز بار دیگر مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران پیگیری می‌شود و حالا شاهد حضور سه سرمربی جدید روی نیمکت تیم‌ها هستیم.
به گزارش فوتبال 360، پس از حدود 40 روز بار دیگر قطار لیگ برتر فوتبال ایران به حرکت در می‌آید و شاهد آغاز نیم‌فصل دوم مسابقات خواهیم بود. در این مدت تغییرات نسبتا قابل توجهی در تیم‌ها ایجاد شده اما بدون شک مهم‌ترینِ آن‌ها، روی نیمکت‌ها رخ داده است. در زمستان پرماجرای 1402 سه سرمربی جدید روی کار آمده‌اند و باید دید تیم‌های‌شان چه عملکردی را به منصه ظهور می‌گذارند.
محرم نویدکیا
پس از غیبتی نسبتا طولانی محرم نویدکیا رسما به لیگ برتر بازگشت و هدایت مس رفسنجان را به عهده گرفت. تیمی که در نیم‌فصل اول با ساکت الهامی عملکرد ضعیف و دور از انتظاری داشت و در رده دهم کار خود را به اتمام رساند. مشکلات مالی، اصلی‌ترین چالش یکی از 2 نماینده استان کرمان تا به اینجای کار بوده است. آن‌ها ابتدا سعید دقیقی را برای جانشینی ساکت الهامی انتخاب کردند اما دقیقی خیلی زود با مدیران باشگاه به مشکل خورد و رفسنجان را ترک کرد. حال باید دید محرم نویدکیا که در سپاهان با چنین محدودیت‌هایی مواجه نبود، در جمع نارنجی‌پوشان چه نمایشی خواهد داشت. محرم پیش از مس پیشنهاداتی از تیم امید، فولاد و همچنین صنعت‌نفت داشت اما هرکدام به دلیلی به نتیجه نرسیدند تا او نهایتا با مس رفسنجان به فوتبال بازگردد. بدون شک با حضور این سرمربی باشخصیت و البته صاحب‌سبک، لیگ بیست‌وسوم تماشایی‌تر می‌شود. نویدکیا در اولین آزمون خود باید در خانه به مصاف هوادار تهران و شاگردان مسعود شجاعی برود.
سهراب بختیاری‌زاده
دیگر تیمی که با سرمربی جدید به لیگ ادامه خواهد داد، صنعت‌نفت آبادان است. تیم 11 امتیازی جدول رده‌بندی هم‌اکنون در جایگاه نازل چهاردهم ایستاده و بازهم باید برای بقا مبارزه کند. ماجرای طلایی‌پوشان و عبدالله ویسی اصلا همانند فصل پیش جلو نرفت و آن‌ها مقابل یکدیگر قرار گرفتند و نتیجه‌اش ناکامی تیم بود. مدیران باشگاه به سراغ گزینه‌های زیادی رفتند و حتی فراز کمالوند چند روزی در آبادان در قامت سرمربی حضور پیدا کرد ولی به دلیل مهیا نبودن شرایط، این شهر را ترک کرد. تا اینکه سرِ آخر، سهراب بختیاری‌زاده سکان هدایت صنعت نفت را به دست گرفت. او در اولین روزهای حضورش با یک شوک مواجه شد و به دست استقلال ملاثانی از جام حذفی کنار رفت تا حالا تمام تمرکزش بر روی لیگ برتر باشد. مدافع اسبق تیم ملی ایران و باشگاه استقلال در این روزها سعی می‌کند تیمش را با جذب بازیکن و همچنین مربی، در داخل و کنار زمین تقویت کند. باید دید او پس از نفت مسجدسلیمان، استقلال خوزستان (2 مقطع)، شهرخودرو و خوشه‌طلایی در جدیدترین چالش سرمربی‌گری‌اش چه می‌کند. سهراب در اولین گام لیگ برتری کار فوق‌العاده سختی دارد و باید در پایتخت مهیای مصاف با استقلال و جواد نکونام شود.
اوسمار ویرا
دیگر تیمی که با تغییر سرمربی به استقبال نیم‌فصل دوم می‌رود پرسپولیس است. مدافع عنوان قهرمانی دیگر یحیی گل‌محمدی را روی نیمکت خود ندارد و به جای او، دستیارش اوسمار ویرا، باید تیم را تا پایان فصل هدایت کند. این سرمربی برزیلی فعلا از سوی هواداران و کارشناسان، چندان مورد اقبال قرار نگرفته و نتایجش در 2 بازی تدارکاتی اخیر مقابل شباب الاهلی امارات و آریو اسلامشهر هم که منجر به شکست شد، بر این قضیه دامن زده است. ویرا با خریدهای جدیدی که تیمش داشته به دنبال این است تا شروعی مقتدرانه در لیگ برتر داشته باشد. تیم تحت هدایت او با اضافه شدن بازیکنان ملی‌پوش و البته با بهبود وضعیت وحید امیری، باید در اراک به مصاف تیم سرسخت آلومینیوم اراک برود. بدون تردید یکی از مهم‌ترین سوال‌های علاقه‌مندان به فوتبال این است که آیا این سرمربی برزیلی تا پایان فصل روی نیمکت پرافتخارترین تیم لیگ برتر به عنوان نفر اول کادر فنی باقی می‌ماند یا خیر.