چهارشنبه ۲ اسفند ۱۴۰۲

خبار کوتاه

دستگیری 2 سارق منزل

سرکلانتر دوم پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری 2 سارق منزل در عملیات تجسس توسط ماموران کلانتری 137 نصر خبر داد. سرهنگ «حسین مافی» سرکلانتر دوم پلیس پیشگیری پایتخت در گفت و گو با پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر گفت: بیست و نهم بهمن ماه تیم عملیات کلانتری 137 نصر درحال گشت زنی در محدوده بزرگراه «جلال ال احمد» تهران به یک دستگاه خودرو پژو آردی 2 سرنشین که منازل مسکونی را زاغ زنی می‌کردند مشکوک و خودرو را تحت مراقبت‌های ویژه پلیسی قرار می‌دهند.
وی افزود: متهمان به یک ساختمان که ساکنین حضور نداشتند وارد شده و ماموران بلافاصله برای دستگیری افراد وارد عمل شده و دستور ایست را صادر کردند.سرکلانتر دوم پلیس پیشگیری پایتخت ادامه داد: متهمان پس از مشاهده گشت پلیس بلافاصله متواری شدند که ماموران با تجربه بعد از تعقیب و گریز چند دقیقه ای با استفاده از شگردهای پلیسی، موفق به متوقف کردن خودرو و دستگیری هر 2 متهم شدند. سرهنگ مافی خاطر نشان کرد: متهمان دارای سابقه سرقت و تحمل حبس در زندان می‌باشند و از خودرو متهمان آلات و ادوات حرفه ای سرقت کشف و متهمان به 10 فقره سرقت از منازل با همکاری یکدیگر معترف شدند.سرکلانتر دوم پلیس پیشگیری پایتخت در خاتمه اشاره کرد: شناسایی مال باختگان در دستور کار کلانتری 137 نصر قرار گرفت و کشف جزئیات پرونده کماکان ادامه دارد.

دستگیری سارق موبایل قاپ

سرکلانتر دهم پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری سارقی که از شهروندان موبایل قاپی می‌کرد، خبر داد و گفت: متهم به 10 فقره موبایل قاپی اعتراف کرد.
سرهنگ «کیانوش نظری» سرکلانتر دهم پلیس پیشگیری پایتخت در گفت و گو با پایگاه خبری پلیس در تشریح این خبر بیان داشت: در روز بیست و نهم بهمن ماه تیم عملیاتی کلانتری 152 خانی آباد در حال گشت زنی در محدوده خیابان «شکوفه» تهران بودند که به یک موتورسیکلت تک سرنشین که راکب آن رهگذران خیابان را زاغ زنی می‌کرد، مشکوک و تحت مراقبت‌های ویژه پلیسی قرار می‌دهند. وی گفت: متهم در همین حین به طرف شهروندی که در حال گذر از خیابان بوده اقدام به سرقت تلفن همراه وی کرده که ماموران به سرعت برای دستگیری متهم وارد عمل شدند و متهم به محض رویت خودروی گشت با موتورسیکلت از محل متواری شد. این مقام انتظامی به اقدامات پیش دستانه پلیس و آمادگی هر چه تمام تر ماموران کلانتری اشاره کرد و گفت: با اجرای طرح مهار و اعلام مشخصات متهم به سایر گشت‌های انتظامی، موتورسیکلت متهم متوقف و وی در یک عملیات منسجم و پلیسی دستگیر و در بررسی‌های بیشتر از متهم یک دستگاه تلفن همراهی که لحظاتی قبل سرقت کرده بود کشف شد. سرکلانتر دهم پلیس پیشگیری پایتخت ادامه داد: متهم در تحقیقات اولیه به جرم خود و 10 فقره سرقت مشابه معترف و به همراه پرونده تحویل مراجع قضایی گردید.

دستگیری سارق سابقه‌دار لوازم و محتویات خودروها

سرکلانتر یازدهم پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری سارق حرفه‌ای و سابقه دار لوازم و محتویات خودروها در محدوده نامجو خبر داد و گفت: متهم به 10 فقره سرقت اعتراف کرد. سرهنگ «رضا صادقی‌پور» سرکلانتر یازدهم پلیس پیشگیری پایتخت در گفت و گو با پایگاه خبری پلیس، گفت: در پي مراجعه و شکایت چند تن از شهروندان در هفته‌های اخیر، در خصوص سرقت از محتویات خودرو شهروندان در محدوده «نامجو» پیگیری موضوع سریعاً به صورت ويژه در دستور کار عوامل عملیات کلانتری 106 نامجو قرار گرفت. وی افزود: در تحقیقات انجام شده مشخص شد، متهم با پرسه زنی در مناطق جرم خیز و شناسایی خودروهایی که قفل صندوق عقب آنها از ایمنی کمتری برخوردار بودند، در فرصت مناسبی قفل صندوق عقب خودرو را تخریب و محتویات داخل صندوق از قبیل ضبط و جک و لاستیک زاپاس آن را به سرقت می‌برد. این مقام انتظامی در ادامه ابراز داشت: روز بیست و نهم بهمن ماه مأموران کلانتری نامجو در حین گشت زنی‌های هدفمند متهم را در حال سرقت لوازم داخل خودرو مشاهده و با استفاده از شگرد‌های پلیسی طی یک عملیات غافلگیرانه موفق به دستگیری متهم گردیدند.وی تصريح کرد: متهم 30 ساله پس از انتقال به مقر انتظامی به 10 فقره سرقت محتویات داخل خودرو در محدوده «نامجو» اعتراف كرد.