چهارشنبه ۲ اسفند ۱۴۰۲

اخبارکوتاه

بدهی مالیاتی رادوشوویچ چقدر است

مدیرعامل پرسپولیس به دنبال تامین منابع مالی لازم برای پرداخت بدهی مالیاتی رادوشوویچ است.
به گزارش ایسنا، پنجره نقل و انتقالاتی پرسپولیس به دلیل بدهی مالیاتی به بوژیدار رادوشوویچ، دروازه‌بان پیشین سرخ‌پوشان بسته است. باشگاه پرسپولیس در راستای حل این مشکل، ابتدا اعلام کرد که مفاصاحساب مالیاتی رادوشوویچ از سازمان امور مالیاتی کشور اخذ شده اما وکیل این دروازه‌بان کروات، نامه ارسالی پرسپولیسی‌ها را قبول نکرد و تاییدیه تسویه حساب مالیاتی را برای فیفا ارسال نکرد تا پنجره سرخ‌پوشان همچنان بسته باشد. دلیل همکاری نکردن رادوشوویچ و وکیلش در این ماجرا، محتویات نامه مفاصاحساب بود چرا که براساس این نامه، باشگاه پرسپولیس تنها پرداخت مالیات قرارداد رادو را متعهد شده بود و هنوز این مالیات را تسویه حساب نکرده بود. پیگیری‌های خبرنگار ایسنا نشان می‌دهد که بدهی مالیاتی رادوشوویچ حدود ۱۰ میلیارد تومان است، با این حال باشگاه پرسپولیسی پولی برای پرداخت این مبلغ به سازمان امور مالیاتی ندارد. به همین دلیل رضا درویش، مدیرعامل پرسپولیس به دنبال تامین منابع مالی لازم برای پرداخت نقدی مالیات رادوشوویچ است. با این اوصاف وضعیت پنجره نقل و انتقالاتی پرسپولیس مبهم‌تر می‌شود و این باشگاه کار سختی برای ثبت قرارداد و رساندن عبدالکریم حسن، عیسی آل‌کثیر و اوستون اورونوف دارد.

خمس:
با نهایت آمادگی مقابل پرسپولیس ظاهر می‌شویم

سرمربی تیم فوتبال تراکتور گفت: با نهایت آمادگی و تمرکز بالا باید در بازی با پرسپولیس ظاهر شویم تا بهترین عملکرد را داشته باشیم. به گزارش ایسنا، پاکو خمس، سرمربی تیم فوتبال تراکتور در نشست خبری قبل بازی مقابل پرسپولیس، اظهار کرد: مدت‌هاست که بازی رسمی انجام نداده‌ایم و برای بازگشت به مسابقات، اشتیاق داریم. با تمرینات و بازی‌های دوستانه سعی کرده‌ایم تیم را در بالاترین سطح آمادگی حفظ کنیم. پرسپولیس از مهمترین رقبای ما بوده و باید در بهترین فُرم، با این تیم رقابت کنیم.
وی در خصوص ارزیابی از کیفیت رقیب، بیان کرد: پرسپولیس همواره از مدعیان قهرمانی بوده و باید حساب ویژه‌ای روی این تیم باز کرد؛ البته نباید از تغییر سرمربی این تیم چشم ‌پوشی کرد چرا که ایشان در سال‌های اخیر، مربی بسیار مهمی برای پرسپولیس بود. این دیدار همچنان دشواری‌ها و پیچیدگی‌های خودش را دارد و باید با نهایت آمادگی و تمرکز بالا در این بازی ظاهر شویم تا بهترین عملکرد را داشته باشیم. خمس گفت: نهایت سعی و تلاش را انجام می‌دهیم که نیم فصل دوم را با پیروزی آغاز کنیم. اگر سه امتیاز بازی با پرسپولیس را کسب کنیم، فرصت خوبی برای حفظ جایگاه تیم در بین مدعیان، پیش می‌آید.

اوسمار؛ خودم را با گل‌محمدی مقایسه نمی‌کنم

سرمربی پرسپولیس در نشست خبری پیش از دیدار با تراکتور تبریز نسبت به رابطه‌اش با بازیکنان و شرایط رختکن پرسپولیس بعد از تغییر سرمربی واکنش نشان داد. به گزارش فوتبال 360، اوسمار ویرا درباره اینکه آیا او به مانند یحیی گل‌محمدی در رختکن پرسپولیس محبوب است، پاسخ داد: «سوال بسیار سختی است، چون درمورد کسی صحبت می‌کنیم که من را به فوتبال ایران آورد. صحبت کردن درمورد آقا یحیی سخت است چون انسان همیشه برنده‌ای است و انسان خیلی خوبی است. ما دو نفر هستیم که با هم آشنا شدیم، به هم احترام می‌گذاریم و همدیگر را دوست داریم. شرایط سختی داشتیم و لحظات خوبی هم کنار یکدیگر داشتیم که به نتایج خوب هم رسیدیم».
ویرا با اشاره به توانایی‌های فنی یحیی گل‌محمدی، از مقایسه خود با او پرهیز کرد و گفت: «خودم را با ایشان مقایسه نمی‌کنم. ارتباطی که بازیکنان با آقا یحیی داشتند با ارتباطی که الان با من دارند متفاوت است. خیلی رابطه شما به عنوان دستیار با مربی‌ای که قرار است ۱۱ بازیکن را انتخاب کند، فرق دارد. امیدوارم که با گذشت زمان رابطه خوبی بین من و بازیکنان شکل بگیرد. هیچ زمان نمی‌توانم رابطه خودم با بازیکنان را با آقا یحیی مقایسه کنم».

بازگشت درخشان ساحلی‌بازان برابر «تاهیتی»

تیم ملی فوتبال ساحلی ایران در سومین دیدار خود در جام جهانی برابر تاهیتی به پیروزی رسید. به گزارش مهر، تیم ملی فوتبال ساحلی ایران در سومین دیدار خود در جام جهانی ۲۰۲۴ فوتبال ساحلی امارات به مصاف «تاهیتی» رفت که این دیدار در پایان با نتیجه ۵ بر ۳ به سود ایران به پایان رسید. حمید بهزادپور (۲ گل)، سید مهدی میرجلیلی و محمدعلی مختارپور گل‌های ایران را به ثمر رساندند. یکی از گل‌ها هم از طریق گل به خورد وارد دروازه تاهیتی شد. تیم ملی ایران با این نتیجه با ۷ امتیاز به عنوان تیم نخست به مرحله یک چهارم نهایی صعود کرد و در این مرحله باید به مصاف امارات برود.
ترکیب تیم ملی ایران
علی نادری سرمربی تیم ملی فوتبال ساحلی ایران در این مسابقه نفرات زیر را در اختیار داشت: ترکیب اولیه: حمید بهزادپور، مسلم مسیگر (کاپیتان)، سعید پیرامون، محمد مرادی و محمد معصومی‌زاده.
نیمکت نشینان: سید مهدی میرجلیلی، رضا امیری، مهدی شیرمحمدی و موحد محمدپور و محمدعلی مختاری. محمدعلی مختاری گل پنجم ایران را به ثمر رساند تا یکی از زیباترین گل‌های این دوره از رقابت‌ها به ثمر برسد و نتیجه ۵ بر ۳ شود تا بازی با همین نتیجه به پایان برسد.

تیره‌روزی‌های طارمی در آستانه انتقال تاریخی


ستاره 31 ساله فوتبال ایران در آستانه دیدار حساس پورتو مقابل آرسنال دچار آسیب‌دیدگی شده است.
به گزارش فوتبال 360، مهدی طارمی ستاره ایرانی پورتو که با توجه به اخبار منتشره به نظر می‌رسد که آخرین روزهای حضورش در پورتو را تجربه می‌کند، در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا یکی از بهترین‌های تیم پرتغالی بود؛ به‌طوری‌که مهدی طارمی که در لیگ برتر پرتغال روزهای خوبی را پشت سر نمی‌گذارد و از فرم ایده‌آل خود فاصله گرفته، توانست با 2 گل و 2 پاس گل، روی 4 گل از 15 گل تیمش تاثیرگذاری مستقیم داشته باشد. ستاره ایرانی که در جام ملت‌های آسیا 2023 روزهای پرفرازوفرودی را همراه تیم ملی پشت سر گذاشت، بعد از پایان این تورنمنت نتوانسته در عرصه باشگاهی عملکرد چشمگیری را داشته باشد.
مهدی طارمی دچار کشیدگی از ناحیه داخلی کشاله ران شده و نمی‌تواند به دلیل مصدومیت تیمش را همراهی کند. مهاجم 31 ساله فوتبال ایران قرار بود هفته گذشته برای نهایی‌کردن قراردادش با اینتر ایتالیا در تست‌های پزشکی این تیم شرکت کند که این مسئله هم به تعویق افتاده است و به نظر می‌رسد با توجه به مصدومیت به‌وجود آمده، فعلاً خبری از حضور طارمی در تست‌های پزشکی اینتر هم نخواهد بود و مشخص نیست با توجه به این شرایط، چه زمانی باشگاه ایتالیایی به صورت رسمی از ستاره ایرانی رونمایی می‌کند.