چهارشنبه ۲ اسفند ۱۴۰۲

شروع سال نو چینی با فروش میلیاردی آغاز شد تسلط ۴ فیلم چینی بر بازار جهان

چهار فیلم چینی در آخرین آخر هفته سال چین، فروش گیشه‌های چین و جهان را در دست گرفتند. چهار فیلم چینی سال نوی قمری را با فروش بالای ۱.۱ میلیارد دلار شروع کردند تا پیشتاز بازار جهانی شوند. به گزارش مهر به نقل از ورایتی، چهار فیلم چینی در آخرین آخر هفته سال چین، فروش گیشه‌های چین و جهان را در دست گرفتند و «یولو» کمدی درامی درباره کاهش وزن و کشف خود، برای دومین آخر هفته متوالی عنوان پرفروش‌ترین فیلم سراسر جهان را از آن خود کرد. «یولو» در فاصله جمعه تا یکشنبه ۸۶.۵ میلیون دلار فروخت تا مجموع فروش ۹ روزه خود را به ۴۰۲ میلیون دلار برساند. این فیلم دومین فیلم جیا لینگ است که پیش از آن با فیلم موفق سال نوی ۲۰۲۱ یعنی «سلام، مامان» خود را شناسانده بود. با فاصله‌ای کم پس از «یولو» کمدی مسابقه‌ای «پگاسوس ۲» جای گرفته که در آخر هفته اخیر ۸۰.۶ میلیون دلار به دست آورده و مجموع فروشش را به ۳۵۶ میلیون دلار رسانده است. برمبنای گزارش‌ها در طول تعطیلات ۱۶۳ میلیون بلیت فروخته شده که افزایشی ۲۶ درصدی را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد و در عین حال حاکی از پایین‌تر بودن میانگین قیمت بلیت در مقایسه با سال پیش است. قیمت بلیت در طول تعطیلات ۶ درصد کاهش یافت و به ۴۹.۱ یوان (۶.۸۲ دلار) عرضه شد.