چهارشنبه ۱۵ فروردين ۱۴۰۳

اخبارکوتاه

قرارداد جهانبخش تمدید نمی‌شود

تیم هلندی تمایلی به حفظ کاپیتان تیم ملی ایران ندارد.
به گزارش فوتبال 360، بنا بر اعلام باشگاه فاینورد، قرارداد علی‌رضا جهانبخش، مهاجم ایرانی با این تیم تمدید نمی‌شود.
قرارداد کاپیتان تیم ملی ایران 3 ساله بوده و در پایان فصل جاری به اتمام می‌رسد. باشگاه می‌توانست بند تمدید یک ساله خودکار را فعال کند اما به او و چند بازیکن دیگر اعلام کرده نیازی به حضورشان ندارد و این بند اجرایی نمی‌شود. البته قهرمان سابق اروپا در صورت اقداماتی مانند کاهش دستمزد از سوی جهانبخش، می‌تواند کماکان او را در اختیار داشته باشد اما با ساز و کار فعلی، امکان ادامه همکاری طرفین وجود ندارد. جهانبخش به خاطر مصدومیت‌های متوالی نتوانست در دومین دوره حضور در هلند، درخشش روزهای بازی برای آلکمار و نایمخن در دوران اول بازی در این کشور را تکرار کند و از آقای گلی لیگ هلند به نیمکت‌نشین فاینورد تبدیل شد.

دروازه‌بان برزیلی با نساجی توافق کرد

دروازه‌بان برزیلی با نساجی تا پایان فصل به توافق رسید.
به گزارش ایسنا، پس از مصدومیت علیرضا رضایی دروازه‌بان جدید تیم فوتبال نساجی در دیدار برابر آلومینیوم که منجر به خارج شدن او از لیست این تیم شد، یک دروازه‌بان برزیلی در تمرینات نساجی حضور یافت.
لوان پولی دروازه‌بان برزیلی چند جلسه با نساجی تمرین کرده و در بازی تدارکاتی برابر شمس آذر نیز در ترکیب این تیم به میدان رفت.
پولی تست های پزشکی را پشت سر گذاشته و قراردادش را تا پایان فصل با نساجی به امضا خواهد رساند. مسئولان نساجی منتظر ITC این دروازه بان هستند تا برای ۹ بازی با او قرارداد امضا کنند.

سایه اخراج بر سر ۷ مربی خارجی در عربستان

هفت مربی خارجی در لیگ عربستان با توجه به نتایج ناامیدکننده‌ تیم‌هایشان در آستانه اخراج قرار دارند.
به گزارش ایسنا، روزنامه سعودی‌اسپورت در گزارشی از مربیان خارجی در لیگ عربستان نام برد که سایه اخراج را بالای سرشان به شدت احساس می‌کنند و شمارش معکوس برای پایان همکاری باشگاه‌ها با آنها آغاز شده است.
از مهم‌ترین مربیانی که در این فهرست قرار دارند و سایه اخراج را احساس می‌کنند لوئیس کاستروی پرتغالی، سرمربی النصر، است که در فصل جاری نتایج خوبی را کسب نکرده و تیمش علاوه بر حذف از لیگ قهرمانان آسیا در لیگ حرفه‌ای عربستان هم ۱۲ امتیاز با تیم صدرنشین الهلال فاصله دارد. اخراج کاسترو تا حدود زیادی قطعی شده و بسیار بعید است که او فصل بعد هم در این تیم ماندگار باشد. یایسله از الاهلی، گایاردو از الاتحاد، جورجیوس دونس از الوحده، رجیکامپ از الطائی، موسیمانی از ابها و ویتور پریرا از الشباب دیگر مربیانی‌اند که سایه اخراج را به‌شدت احساس می کنند.

حضور شاهین ایزدیار در آمریکا

دارنده ۶ مدال طلای بازی‌های پاراآسیایی جاکارتا گفت: با توجه به این که در پارالمپیک پاریس قرار است برای اولین بار دو شناگر اعزام شود، امیدوارم این دوره نسبت به دوره‌های قبل اتفاقات بهتری را رقم بزنیم.
شاهین ایزدیار در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: بعد از بازی های پاراآسیایی هانگژو با توجه به این که پارالمپیک قول اعزام من و سینا ضیغمی نژاد به پارالمپیک پاریس را داده است، ۲ ماه است که تمریناتم را در ماده صد متر قورباغه به صورت جدی آغاز کرده‌ام و عملکردم راضی کننده است. وی افزود: برای آمادگی بهتر جهت حضور در پارالمپیک، مسابقات قهرمانی کشور شنا را که ۱۳ و ۱۴ اردیبهشت در استخر آزادی برگزار می شود، پیش رو دارم. البته قبل از اعزام به پاریس، کمیته پارالمپیک قول اعزام به یک تورنمنت تدارکاتی را نیز داده که هنوز زمان و مکان آن مشخص نیست.

خطر خروج مهندسان استقلال

قرارداد ۱۲ بازیکن آبی‌پوشان بعد از فصل بیست و سوم به پایان می‌رسد.
به گزارش ایسنا، در حالی که استقلال با هدایت جواد نکونام برای قهرمانی در فصل بیست و سوم لیگ برتر می‌جنگد، با یک بحران بعد از پایان فصل مواجه است. قرارداد ۱۲ بازیکن آبی‌پوشان بعد از فصل بیست و سوم به پایان می‌رسد. در این لیست نام روزبه چشمی، ابوالفضل جلالی، جعفر سلمانی، صالح حردانی، امید حامدی فر، محمدحسین زواره‌ای، مهدی مهدی پور، آرش رضاوند، آرمان رمضانی، پیمان بابایی، زبیر نیک‌نفس و امیر علی صادقی وجود دارد. بخش اعظمی از این بازیکنان جزو هافبک‌های استقلال هستند و در صورتی که مربی یا بازیکنان خواهان تمدید قرارداد نباشند، این باشگاه باید خط میانی خود را از نو بسازد. روزبه چشمی، مهدی مهدی‌پور، صالح حردانی و ابوالفضل جلالی شاخص‌ترین بازیکنانی هستند که قراردادشان به پایان می‌رسد. در این میان به نظر می‌رسد استقلال در سمت چپ خود با چالش زیادی مواجه خواهد شد. در خط حمله به نظر می‌رسد جدایی آرمان رمضانی و پیمان بابایی دور از انتظار نباشد مگر اینکه کادر فنی استقلال برای تقویت نیمکت خود خواهان ادامه حضور بازیکنان مذکور باشد. امیرعلی صادقی با توجه به جوانی و فرصت کم بازی، شاید به دنبال عقد قرارداد با تیم دیگری برود.

تردید ژاوی میان ماندن و رفتن

نتایج خوب هفته‌های اخیر بارسلونا باعث شده خیلی‌ها در کنار مدیران این باشگاه امیدوار به ماندن ژاوی در تیم باشند.
به گزارش ایسنا پس از شکست دردناک مقابل ویارئال، ژاوی در نشست خبری گفت که در پایان فصل از این تیم جدا می‌شود اما اظهارات مدیران این باشگاه باعث شده خیلی از هواداران گمان کنند که ژاوی در پایان فصل به کارش ادامه خواهد داد. تنها چیزی که واضح به نظر می‌رسد این است که مانند همیشه در دنیای فوتبال، همه چیز به توپ بستگی دارد. اگر او مقابل پاری سن ژرمن و در لالیگا نتیجه بگیرد، همه چیز تغییر خواهد کرد. به گزارش آس، اگر همه چیز به درستی پیش برود، دیگر نیازی نیست که کسی تلاش کند چیزی را در تیم اصلاح کند. چیزی که جای تعجب دارد این است که هیات مدیره بارسلونا همچنان اصرار دارد که ژاوی به کارش در تیم ادامه دهد. یورگن کلوپ سرمربی آلمانی لیورپول تقریبا همزمان با سرمربی بارسا اعلام کرد که قرار نیست فصل آینده در این تیم به کارش ادامه دهد.