دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۳

اخبار کوتاه

دستگیری متهمان حادثه زورگیری اتوبان صدر

مرکز اطلاع رسانی پلیس تهران بزرگ از دستگیری متهمان حادثه زورگیری اتوبان صدر خبر داد.به گزارش ایسنا، هفته گذشته - ۲۱ فروردین- ویدیویی در شبکه‌های مجازی منتشر شد که در آن چند نفر در اتوبان صدر با استفاده از سلاح سرد اقدام به زورگیری کردند و در ادامه فیلم نیز صدای تیراندازی شنیده شد.
در پی این حادثه تحقیقات کارآگاهان پلیس آگاهی تهران بزرگ آغاز شد و برخی گزارشات نیز حکایت از آن داشت که تیراندازی از سوی سارقان نبوده و یکی از ماموران نظامی حاضر در محل سرقت، برای جلوگیری از فرار سارقان اقدام به‌ تیراندازی کرده است.مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ امروز از دستگیری متهمان حادثه زورگیری اتوبان صدر خبر داد و اعلام کرد که بازسازی صحنه جرم نیز بزودی با حضور سردار محمدیان رئیس پلیس پایتخت انجام می‌شود.

توقیف، پایان لایی‌کشی‌های
موتورسیکلت‌های سنگین در پایتخت

سرکلانتر بزرگراه‌های پلیس راهور تهران بزرگ، از توقیف دو موتورسیکلت سنگین که در بزرگراه‌ها در حال لایی کشیدن بودند؛ خبر داد.به گزارش ایسنا، سرهنگ صفر عبادی گفت: در رصد شبانه روزی پلیس از معابر و بزرگراه‌ها دو دستگاه موتورسیکلت سنگین در دو محور بزرگراهی مشغول لایی کشی و انجام حرکات مخاطره آمیز بودند؛ شناسایی شدند.
وی افزود: اولین موتورسیکلت، یک موتورسیکلت سنگین سوزوکی ۱۴۰۰ بود که در محدوده بزرگراه خرازی به شرق بوستان جوانمردان تردد می‌کرد. این موتورسیکلت با اجرای طرح مهار، توسط رئیس منطقه ۲۹ راهور توقیف شد.سرکلانتر بزرگراه‌های پلیس راهور تهران بزرگ درباره توقیف دومین موتورسیکلت ادامه داد: همچنین موتورسیکلت سنگین سوزوکی ۱۰۰۰ سی سی نیز در محدوده تونل غزه به شرق، با طرح مهار توسط عوامل نامحسوس توقیف شد.وی با اشاره به اینکه این موتورسیکلت‌های برای خود راکبان و سایر شهروندان خطر دارند، افزود: لایی کشیدن و سرعت زیاد این دو موتورسیکلت سنگین، باعث ایجاد خطرات بسیاری می‌کرد؛ بنابراین بر اساس قانون با متخلفان برخورد و هر دو موتورسیکلت توقیف شدند.

3 زن و مرد عامل قطعی برق در شاهرود

فرمانده انتظامی شهرستان شاهرود از شناسایی و دستگیری باند سارقان سیم و کابل برق با ۶ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.
به گزارش رکنا، سرهنگ علیرضا شائینی گفت: «در پی وقوع چندین فقره سرقت سیم و کابل برق در سطح شهرستان که نارضایتی شهروندان را در پی داشت، گشت‌زنی‌های هدفمند نیرو‌های یگان امداد و کلانتری ۱۲ بسیج نتیجه داد و اعضای این باند که ۲ مرد و یک زن و از سارقان سابقه دار غیر بومی بودند شناسایی شدند.»
فرمانده انتظامی شهرستان شاهرود از شناسایی و دستگیری باند سارقان سیم و کابل برق با ۶ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.وی افزود: این افراد در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شدند و به ۶ فقره سرقت سیم و کابل برق اعتراف کردند.

بازداشت 2 مرد با انواع سلاح جنگی و شکاری
در بندر امام خمینی (ره)

دادستان عمومی و انقلاب بندر امام خمینی گفت: ۱۴ قبضه سلاح جنگی و شکاری و مقادیر زیادی مهمات جنگی در این شهرستان کشف و ضبط شد.
به گزارش رکنا، محمدرضا جعفری اصل بیان کرد: باهدف اجرای طرح ارتقا امنیت اجتماعی و جمع‌آوری سلاح و مهمات غیر مجاز، مأموران پلیس اطلاعات ماهشهر پس از کسب دستور قضائی از دادسرا برای ورود به محل مورد نظر در شهر بندر امام توانستند 7 قبضه کلاشنیکف، سه قبضه کلت کمری و چهار قبضه اسلحه شکاری و مقادیر زیادی مهمات جنگی کشف و تعداد ۲ نفر نیز بازداشت شدند.

معمای قتل مرد رها شده مقابل بیمارستان فاش شد

بازپرس جنایی دستور بازداشت دو مرد موتورسواری را داد که جسدی را در کنار اورژانس رها کردند.به گزارش رکنا، ساعت ۱۱ صبح جمعه گذشته مأموران کلانتری بی‌سیم در تماس با بازپرس امیرحسین علیمردان از قتل مرد جوانی خبر دادند.
به دنبال اعلام این خبر تحقیقات به دستور بازپرس جنایی آغاز و در بررسی‌های اولیه مشخص شد دو مرد موتور سوار، مرد مجروحی را در نزدیکی اورژانس بیمارستانی در همان حوالی رها کرده و متواری شده‌اند.زمانی که امدادگران به سراغ مرد جوان می‌روند، مشخص می‌شود که از ناحیه کمر مورد اصابت چاقو قرار گرفته و جانش را از دست داده است.بازپرس شعبه دهم دادسرای امور جنایی پایتخت دستور شناسایی و بازداشت موتور‌سواران، شناسایی هویت مقتول و بازگشایی راز این جنایت را صادر کرد.

انهدام باند دزدان خودروها در شیراز

رئیس پلیس آگاهی استان از دستگیری اعضای باند سارقان و کشف 12 فقره سرقت درسطح شهر شیرازخبر داد.به گزارش رکنا، سرهنگ کاووس حبیبی رئیس پلیس آگاهی استان فارس اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت خودرو‌های مدل پایین در سطح شهر شیراز، شناسایی و دستگیری سارقان در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت خودرو پلیس آگاهی استان قرار گرفت .
وی افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی، مأموران پلیس آگاهی در این راستا 5 نفر از سارقان را شناسایی و طی چند عملیات غافلگیرانه آن‌ها را دستگیر کردند.رئیس پلیس آگاهی استان فارس تصریح کرد: سارقان در بازجویی‌های پلیسی به 12 فقره سرقت خودرو در سطح شهر شیراز اعتراف کردند. سرهنگ حبیبی به شهروندان توصیه کرد : اعضاء این باند بیشتر خودرو‌هایی را به سرقت می‌بردند که از ایمنی کمتری برخوردار و همچنین در نقاط پرت و تاریک پارک شده بودند، لذا شهروندان توجه داشته باشند که حتی الامکان خودروهای خود را در مکان‌های پر تردد و مکان‌هایی که از نور کافی برخوردار است، پارک نموده و سیستم ایمنی خوردو‌های خود را بالا ببرند تا سارقان را در امر سرقت ناکام بگذارند.

بازداشت مردان جویای گنج
قبل از رسیدن به گنج تاریخی

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سرخه از کشف‌ و ضبط یک دستگاه فلزیاب غیرمجاز و ادوات آن در شهرستان سرخه خبر داد.به گزارش رکنا، حسن عربی با اعلام این خبر اظهار کرد: با توجه به گزارش‌ مردمی با همکاری پلیس امنیت انتظامی شهرستان سرخه از خودروی عبوری دریکی از روستاهای این شهرستان، یک دستگاه فلزیاب غیرمجاز کشف و ضبط شد.به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی استان سمنان، مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سرخه افزود: به دلیل اینکه دستگاه فلزیاب برای کشف اشیای تاریخی مورد استفاده قرار می‌گیرد، استفاده از این دستگاه نیاز به دریافت مجوز از سوی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی دارد و در غیر این صورت آن دستگاه غیرمجاز شناخته می‌شود.
عربی افزود: چنانچه دستگاه فلزیاب در حفاری غیرمجاز به‌قصد کشف اموال فرهنگی تاریخی مورداستفاده قرار گیرد، علاوه بر ضبط دستگاه به نفع وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، مرتکب به یک تا سه سال حبس مجازات مقرر در ماده ۵۶۲ قانون مجازات اسلامی مصوب دوم خرداد ۱۳۷۵ محکوم می‌شود.او گفت: بر اساس ماده ۵۶۲ قانون مجازات اسلامی (بخش تعزیرات) هرگونه حفاری و کاوش به‌قصد به دست آوردن اموال تاریخی و فرهنگی ممنوع بوده و مرتکب به حبس از شش ماه تا سه سال و ضبط اشیای مکشوفه به نفع وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و ادوات حفاری به نفع دولت محکوم می‌شود.
مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سرخه گفت: هم‌وطنان و دوستداران میراث فرهنگی می‌توانند گزارش‌های خود را با حفظ امانت‌داری از سامانه خبری به شماره ۳۱۰۷۵ اعلام کنند تا همکاران ما در کمترین زمان پس از تأیید صحت‌وسقم گزارش با هماهنگی نیروی انتظامی به محل مراجعه کنند.