چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳

اخبار کوتاه

اجرای طرح برخورد با کشف حجاب از سوی یگان حفاظت فرودگاه، راه‌آهن
شهرداری و میراث فرهنگی

جانشین فرمانده یگان‌های انتظامی و حفاظتی فراجا بر ضرورت اجرای طرح «نور» (برخورد با کشف حجاب) در پلیس فرودگاه و راه‌آهن و یگان حفاظت شهرداری تهران و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تاکید کرد.به گزارش ایسنا، سردار عباس مسعودی در جلسه هماهنگی اجرای طرح نور یگان‌های انتظامی و حفاظتی فراجا گفت:‌ امروز حجاب خط مقدم جبهه فرهنگی محسوب می‌شود، یعنی دشمن با کمک مزدوران داخلی و رسانه‌ای به دنبال براندازی فرهنگ اسلامی است، و آغاز آن را با عدم رعایت حجاب شروع کردند. در همین راستا طبیعی است اگر منفعلانه رفتار کنیم، آنان در اندیشه طرح کلان براندازی نظام جمهوری اسلامی هستند، لیکن همه در برابر این فتنه دشمن شرعاً مسئولیت داریم.
وی در ادامه با اشاره به اهمیت اجرای طرح نور، در پلیس فرودگاه و راه آهن و یگان حفاظت شهرداری و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: با بررسی به عمل آمده اجرای طرح در این یگان‌ها به خوبی اجرا و کارکنان با جدیت به صورت تذکر لسانی و احسانی در حال اجرای طرح هستند.جانشین فرمانده یگان‌های انتظامی و حفاظتی فراجا گفت: خوشبختانه شاهد همکاری وصف ناپذیر مردم عزیز به ویژه بانوان فهیم و قانون مدار کشورمان با پلیس هستیم، چراکه قاطبه زنان و دختران ایران اسلامی، ارزش وجودی خود را دانسته و نسبت به رعایت قوانین عرصه عفاف و حجاب تمکین دارند، که این حاکی از فهم و شعور نهفته در زنان این مرز و بوم است.

کشف نیم تن شیشه و تریاک در پل بین‌المللی ابریشم

فرمانده مرزبانی فراجا از کشف بیش از نیم تن شیشه و تریاک در پل بین‌المللی ابریشم خبر داد.به گزارش ایسنا، سردار احمدعلی گودرزی در تشریح جزئیات این خبر گفت: مأموران هنگ مرزی زابل مستقر در پست مراقبت پل بین‌المللی ابریشم حین کنترل خودروهای ترانزیتی به یک ‌دستگاه خودرو مشکوک شده و سریعاً با صدور دستور توقف، آن را مورد بررسی قرار دادند.
وی ادامه داد: مأموران با هوشیاری و تیزبینی موفق شدند محل اختفاء مواد مخدر را که به صورت ماهرانه‌ای در کابین خودرو جاسازی شده، پیدا کنند. در ادامه مقدار ۵۲۰ کیلوگرم مواد افیونی شامل ۴۰۹ کیلوگرم روانگردان شیشه و ۱۱۱ کیلوگرم تریاک را کشف و ضبط کردند.گودرزی با اعلام توقیف یک دستگاه خودرو سواری و دستگیری یک سوداگر مرگ در جریان این عملیات گفت:‌ در این خصوص پرونده‌ای تشکیل شده و به همراه متهم و مواد مخدر کشف شده روانه دادسرا شد.

رهایی گروگان ۱۲ ساله ‌از دست آدم‌ربا در آبادان

فرمانده انتظامی آبادان از رهایی گروگان ۱۲ ساله از چنگ یک آدم‌ربا در این شهرستان خبر داد.سرهنگ کیومرث کشوری در گفت‌وگویی رسانه‌ای اظهار کرد: شب ۲۷ فروردین‌ماه در پی مراجعه حضوری شهروندی به پلیس آگاهی این شهرستان مبنی بر ربایش پسر ۱۲ ساله‌اش توسط یک شخص ناشناس بلافاصله اقدامات اولیه در این راستا آغاز و موضوع با حساسیت ویژه توسط ماموران پلیس پیگیری شد. به گزارش ایسنا، وی افزود: ماموران پلیس با بررسی دقیق اظهارات خانواده فرد ربوده شده و انجام تحقیقات تخصصی و اطلاعاتی، مخفیگاه و هویت متهم را در یکی از مناطق این شهرستان شناسایی کردند و با هماهنگی مرجع قضایی به محل اعزام شدند.فرمانده انتظامی آبادان با بیان اینکه فرد گروگانگیر از اراذل و اوباش و دارای سوابق متعدد از جمله چندین فقره انواع سرقت بوده است، گفت: یگان‌های عملیاتی و تخصصی پلیس در صحنه با هوشمندی و بهره‌گیری از شیوه‌های پلیسی، فرد ربوده شده را صحیح و سالم آزاد و به آغوش خانواده بازگرداندند.کشوری با اشاره به دستگیری فرد گروگانگیر در این عملیات بیان کرد: متهم انگیزه خود از آدم‌ربایی را اختلافات مالی با پدر فرد ربوده شده عنوان کرد.

دستگیری عامل تیراندازی در گرمسار

فرمانده انتظامی شهرستان گرمسار از شناسایی و دستگیری عامل تیراندازی با سلاح شکاری در این شهرستان خبر داد.سرهنگ داود آقا زاده شامگاه ۲۷ فروردین ‌با اعلام این خبر اظهار کرد: به دنبال اعلام مرکز فوریت پلیسی ۱۱۰ مبنی بر تیراندازی فردی با سلاح شکاری به سمت یکی از شهروندان بلافاصله موضوع در دستور کار ماموران کلانتری ۱۱ شهید مصطفی خمینی شهرستان گرمسار قرار گرفت. وی افزود: در تحقیقات میدانی پلیس مشخص شد که یک نفر به هویت معلوم به علت درگیری‌های قبلی در یکی از خیابان‌های شهر به سمت یکی از شهروندان با یک قبضه سلاح شکاری تیراندازی و از محل متواری شده است. سرهنگ ‌آقا زاده تصریح کرد: ماموران کلانتری ۱۱ شهید مصطفی خمینی با اشراف فنی و راهنمایی شاکی پرونده‌، عامل این تیراندازی را شناسایی و در اقدامی ضربتی وی را در مخفیگاهش دستگیر کردند که در بازجویی‌های فنی، متهم انگیزه خود از تیراندازی را اختلاف شخصی قبلی اعلام کرد.
فرمانده انتظامی شهرستان گرمسار در پایان با اشاره به معرفی متهم به مراجع قضایی خاطرنشان کرد: جامعه به هیچ وجه جولانگاه اوباش و مجرمین نخواهد بود.وی تاکید کرد: پلیس همواره با افرادی که بخواهند به هر طریقی اقدام به قدرت نمایی کرده و مختل ‌نظم و امنیت عمومی مردم شوند، مقتدرانه و در چهارچوب قانون برخورد خواهد کرد.

دستگیری ۸۷ متخلف زیست محیطی در قزوین
مدیرکل محیط زیست استان قزوین گفت: درسال۱۴۰۲ تعداد ۸۷متخلف زیست محیطی در استان قزوین دستگیر شدند. به گزارش رکنا، سعیده خضیر، مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قزوین ضمن بیان این خبر گفت: با تلاش بی‌دریغ مامورین یگان حفاظت محیط زیست استان در سال ۱۴۰۲ تعداد ۸۷ متخلف با ۷۷ مورد تخلف تحویل مراجع قانونی شده‌اند.خضیر تصریح کرد: شکار و زنده گیری غیر مجاز پرندگان با۸۰ قطعه ازانواع پرندگان شکاری و غیر شکاری، بیشترین تخلف بوده که ۲۷ پرونده را به خود اختصاص داده است. وی بیان کرد: تشکیل تعداد ۲۰ پرونده با شکار ۲۷ راس پستاندار از دیگر اقدامات واحد حقوقی این اداره کل در سال ۱۴۰۲ بوده است.مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قزوین درخصوص وضعیت پروندهای متخلفین اظهار کرد: از تعداد ۷۷ پرونده، ۵۵ پرونده منجر به صدور حکم شده که چهار رای به ۵ ماه حبس تعلیق به مدت یک سال، سه مورد به یک سال حبس بدون تعلیق و یک مورد به شش ماه حبس بدون تعلیق محکوم شدند.

بازداشت مامور نمای تبریزی
به دست ماموران پلیس واقعی

رئیس پلیس آگاهی استان آذربایجان شرقی از دستگیری سارقی زورگیر خبر داد که تحت پوشش ماموران پلیس آگاهی، سپاه و بسیج از شهروندان تبریز با تهدید سلاح سرد اقدام به اخاذی و سرقت می‌کرد.
به گزارش رکنا، سرهنگ محمدتقی سلطانی گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه سه نفر ناشناس که خود را ماموران انتظامی و بسیج معرفی نموده و با استفاده از سلاح سرد، وی را تهدید و اقدام به اخاذی و سرقت کردند، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کاراگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.این مقام انتظامی افزود: پس از وصول پرونده و جمع آوری دلایل و مدارک فنی از صحنه جرم و مسیرهای منتهی به محل وقوع جرم نوع و شماره انتظامی خودرو استخراج و در تحقیقات نامحسوس مشخص شد مالک اصلی، خودرو را به شخصی با هویت معلوم واگذار کرده است که دارای سابقه متعدد کیفری است.
وی ادامه داد: کارآگاهان با بررسی مبالغ رد و بدل شده، دریافتند متهم شناسایی شده، همان شخص است که مبالغ سرقت شده، به حساب وی منتقل شده است، که پس از اخذ مجوز از مرجع قضایی با تعقیب و مراقبت‌های شبانه‌روزی، محل اختفاء متهم شناسائی و در یک عملیات غافلگیرانه در مخفیگاه دستگیر شد.
سرهنگ «سلطانی» اظهار کرد: متهم ابتدا منکر هرگونه ارتکاب سرقت بود که پس از مواجهه با قرائن موجود در پرونده، در نهایت لب به اعتراف گشود و دیگر همدستانش را معرفی کرد و متعرف شد که در سطح شهر شب هنگام به عنوان مامور پلیس آگاهی، سپاه و بسیج، اقدام به اخاذی و سرقت از شهروندان کرده و در صورت مقاومت اشخاص، آنها را با سلاح سرد تهدید و اقدام به زور گیری کرده است.رئیس پلیس آگاهی استان در پایان با بیان اینکه پرونده به مراجع قضایی ارسال و متهم با قرار قضایی متناسب روانه زندان شد، گفت : با توجه به شناسایی و دستگیری متهم اصلی تحقیقات تکمیلی برای دستگیری دیگر همدستان وی و مشخص شدن علت و انگیزه ارتکاب این
جرم خشن ادامه دارد.