پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
ذوالنور تشریح کرد

برخورد تند در لایحه حجاب و عفاف با هنجارشکنان تعمدی

حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ایلنا، در پاسخ به سوالی درباره آخرین جزئیات لایحه حجاب و اینکه برخی می‌گویند همین مساله ممکن است باعث کاهش سرمایه اجتماعی در کشور شود، گفت: باید عرض کنم که خیر. این قانون و لایحه حجاب طوری دیده شده که پلکانی است. یعنی کسانی که حجاب غیرکاملی دارند، داغ و درفش نمی‌شوند بلکه رفتار در مورد آنها متنبه‌کننده، ارشادی و اصلاحی است.
تندی برخورد با کسانی است که هنجارشکن متعمد هستند. مثل برخی از سلبریتی‌ها و کسانی که می‌خواهند تعمدا با هنجارها، اصول و ارزش‌ها و اعتقادات مردم مقابله کنند و بجنگند. وی افزود: تفاوت این لایحه با لایحه قبلی آن است که این برخوردها را تفکیک و ملایم کرده است که زمینه اصلاح عیوب و نواقصی که هست، فراهم شود.
بچه‌های ما در دامن دشمن نیفتند و دچار عقده نشده و زده نشوند و کار اصلاحی باشد. خود مقام معظم رهبری فرمودند که همه ما نقص داریم. لذا باید با کمک به همدیگر تلاش کنیم تا آن نواقص را برطرف کنیم. چیزی که در قانون حجاب و عفاف دیده می‌شود، جنبه ارشادی و اصلاحی‌‌اش بیش از داغ و درفشی‌ است که متوجه هنجارشکنان با عناد، عقده،
غرض و مرض است.