دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳

انتظامی

بازداشت عاملان درگیری
و تیراندازی در غرب تهران

فرمانده انتظامی شهرستان ملارد از دستگیری چهار نفر از عوامل نزاع و درگیری مسلحانه در یکی از روستاهای این محدوده خبر داد. سرهنگ کیانوش نورمحمدی در تشریح جزئیات این خبر اظهارکرد: چند روز پیش وقوع یک فقره درگیری و تیراندازی با سلاح کلت کمری در روستای زرین آباد به کلانتری ۱۴ اخترآباد شهرستان ملارد اطلاع داده شد که درپی آن ماموران در محل حاضر شده و درجریان تحقیقات خود متوجه شدند که در جریان این درگیری، گلوله شلیک شده به یکی از اهالی که در محل حضور داشته اصابت کرده است. به گزارش ایسنا،وی با بیان اینکه رسیدگی به موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت، گفت: ماموران کلانتری ۱۴ اختر آباد با انجام اقدامات فنی، تعقیب و مراقبت‌های صورت گرفته، متهمان را شناسایی و با هماهنگی قضائی، هر چهار نفر آنها را در یک عملیات ضربتی دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند. همچنین یک قبضه کلت کمری را نیز از این افراد کشف و ضبط کردند. نورمحمدی با اشاره به اینکه برای متهمان دستگیرشده پرونده‌ای تشکیل شد، گفت: این افراد به همراه پرونده متشکاه و برای سیر مراحل قانونی تحویل دادسرا شدند.

تیراندازی خونین
در درگیری خانوادگی

دادستان منوجان از وقوع یک نزاع خانوادگی با چهار مصدوم در این شهرستان خبر داد و گفت: انگیزه ضارب مسائل و اختلافات خانوادگی بوده است.
مصیب آسیابانی در تشریح این خبر اظهار کرد: پس از کسب گزارشی مبنی بر تیراندازی در شهرستان منوجان، بلافاصله رسیدگی به موضوع در دستور کار دادستانی قرار گرفت. وی افزود: در همان دقایق اولیه با حضور نیروی انتظامی و دستور دادستانی، متهم شناسایی و دستورات قضایی لازم برای دستگیری ضارب صادر شده است.
دادستان منوجان گفت: چهار مصدوم این حادثه به بیمارستان منتقل شده‌اند و خوشبختانه حال عمومی تمامی مصدومان خوب گزارش شده است. وی اعلام کرد: در تحقیقات اولیه مشخص شد فرد ضارب در منزل مسکونی خود پس از مشاجره لفظی به سمت افراد خانواده خود شامل پدر و سه نفر دیگر از بستگان همسرش تیراندازی نموده و از صحنه جرم متواری شده است. به گزارش رکنا،
آسیابانی افزود: مقامات قضایی و امنیتی طی یک‌سال گذشته چندین مرتبه در خصوص در دسترس بودن سلاح گرم هشدار داده‌اند و در حادثه اخیر نیز عدم کنترل خشم آنی و در دسترس بودن سلاح گرم نقش برجسته‌ای در وقوع این حادثه داشته است.

بازداشت ۶ ساقی
مشروبات الکلی در ماکو

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: ۶ نفر از عوامل مرتبط با توزیع مشروبات الکلی تقلبی در ماکو دستگیر و بازداشت شدند. به گزارش رکنا، ناصر عتباتی در این خصوص اظهار کرد: در پرونده مشروبات الکلی تقلبی ماکو متاسفانه یک نفر از شهروندان فوت و ۶ نفر هم به لحاظ جسمی در فرآیند درمانی هستند. وی افزود: در رابطه با این پرونده حسب دستورات قضایی ۶ نفر از عوامل مرتبط با توزیع مشروبات الکلی تقلبی دستگیر و با قرار بازپرس رسیدگی کننده بازداشت و روانه زندان شدند.