دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳

اخبار کوتاه

عرضه گوشت
تنظیم بازاری وارداتی

دبیر انجمن صنفی صنعت گوشت بسته‌بندی و پروتئینی کشور از عرضه سراسری گوشت تنظیم بازاری وارداتی از ۲۰ روز دیگر خبر داد.
به گزارش ایسنا مسعود رسولی اظهار کرد: امروز در تمام فروشگاه‌های زنجیره‌ای و غرف میادین، ران،‌ دست و راسته گوساله به قیمت ۲۹۹ هزارتومان،‌ چرخ‌کرده ۲۷۵ هزارتومان و مخلوط نیز با قیمت ۲۸۵ هزارتومان عرضه می‌شود. وی افزود: فعلا این گوشت تنظیم بازاری وارداتی برای تهران و البرز است ولی از روزهای آینده با افزایش واردات در سایر استان‌ها نیز عرضه صورت می‌گیرد. دبیر انجمن صنفی صنعت گوشت بسته‌بندی و پروتئینی کشور که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، تصریح کرد: به نظر می‌رسد تا ۲۰ روز آینده گوشت تنظیم بازاری وارداتی در سراسر کشور و در کلیه فروشگاه‌ها عرضه شود.

بازار مسکن خالی از فروشنده شد

یک مشاور املاک در شمال تهران می‌گوید طی دو هفته اخیر خریدار ملک وجود داشته اما حالا فروشندگان هستند که به دلیل نوسانات بازار عقب‌نشینی کرده‌اند .به گزارش اکوایران، یک واسطه‌گر ملکی در منطقه یک به اکوایران می‌گوید: طی دو هفته اخیر، خریدار و متقاضی ملک وجود دارد اما فروشنده نیست و به دلیل نوسانات دلار، اکثر فروشنده و سازنده‌ها دست نگه داشته‌اند و قصد فروش ندارند.
او می‌گوید: تنش‌های اخیر منطقه تاثیر محسوسی به بازار مسکن این منطقه نداشته، اما نوسانات دلار که در آن مدت زمان اتفاق افتاده بی‌تاثیر نبوده است. به گفته او، معمولا سازنده و مالکین در فروردین قیمت گذاری نمی‌کنند و تا اواخر اردیبهشت دست نگه می‌دارند تا شرایط بازار را بسنجند. او با اشاره به اینکه در اردیبهشت و خرداد سال گذشته بازار مسکن این منطقه در رکود سنگینی قرار داشت می‌گوید، در دی ماه سال گذشته با افزایش دلار بازار با تغییراتی همراه شد و به اصطلاح گرم شد.

انجام مانور نظارت بر
مراکز تامین و تولید کالاهای اساسی

مانور نظارت بر مراکز تامین و تولید کالاهای اساسی آغاز شد و طبق اعلام جهادکشاورزی، با هرگونه افزایش قیمت برخورد خواهد شد. روزگذشته در مراسم آغاز مانور نظارت بر مراکز تامین، تولید و بسته‌بندی کالاهای اساسی و محصولات کشاورزی، مسعود امرالهی، مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهادکشاورزی اعلام کرد: نظارت مستمر با تمام توان در بازار ادامه دارد و با هرگونه افزایش قیمت غیرقانونی برخورد می‌شود.
او تاکید کرد: از ابتدای اردیبهشت تشدید نظارت بر انبارها و سردخانه‌ها عملیاتی شد و در حال حاضر بهترین شرایط در حوزه تأمین کالاهای اساسی در کشور وجود دارد. به نقل از خبرگزاری‌های رسمی، امرالهی از الزام ایجاد سامانه پیامکی و یا تلفنی برای اتحادیه‌ها در راستای گزارش تخلفات مردمی‌هم سخن گفت.امرالهی با تاکید بر اینکه تغییر گروه کالایی ارزی انجام نشده است، تصریح کرد: ارزش افزوده کالاهای اساسی همان یک درصد است.