چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
مدیر ورزشی اینتر فاش کرد

خرید طارمی را قطعی کرده‌ایم

مهدی طارمی، ستاره باتجربه فوتبال ایران از فصل آینده در سری‌ آ ایتالیا کار خود را پیش می‌برد.
به گزارش فوتبال 360، ستاره‌های فوتبال ایران در سالیان گذشته توانسته‌اند خود را به سطح اول رقابت‌های باشگاهی اروپا برسانند و در حال حاضر در 5 لیگ معتبر فوتبال اروپا، چهره‌های نام‌آشنای ایرانی حضور دارند؛ از سامان قدوس که در تیم برنتفورد انگلیس عضویت دارد تا سردار آزمون که برای رم ایتالیا به میدان می‌رود و شب گذشته توانست بازگشت باشکوهی به ترکیب تیم ایتالیایی داشته باشد و در اولین مسابقه بعد از پایان دوران مصدومیتش، آزمون توانست در قامت گلزن در ترکیب رم بدرخشد.
روزهای درخشان و پرافتخار طارمی
در پرتغال
مهدی طارمی هم که بعد از درخشش در الغرافه قطر در 5 فصل اخیر در فوتبال باشگاهی پرتغال کارش را پیش برده، بعد از یک فصل عضویت در ریوآوه، به پورتو پیوست و در 4 سال اخیر توانسته همراه این تیم در رقابت‌هایی همچون لیگ برتر، جام حذفی و سوپرجام فوتبال پرتغال بدرخشد و عنوان قهرمانی را کسب کند و همچنین 10 بار در قامت گلزن توانسته در ترکیب پورتو در لیگ قهرمانان اروپا بدرخشد که آماری فوق‌العاده محسوب می‌شود. طارمی که فصل گذشته به عنوان آقای گلی لیگ برتر پرتغال هم رسید، در ادامه سال‌های درخشان خود در فوتبال اروپا، حالا با پیشنهادی از اینتر ایتالیا مواجه شده و بعد از گمانه‌زنی‌های پرشمار رسانه‌ای، این انتقال نهایی شده و از فصل آینده، مهدی طارمی قرار است در سری‌آ ایتالیا کارش را پیش ببرد؛ آن‌هم در حالی‌که اینتری‌ها شب گذشته توانستند جشن بیستمین قهرمانی‌شان در سری‌آ ایتالیا را بگیرند و دومین ستاره (به نشانه 20 قهرمانی) روی لوگو خود درج کردند.
قرارداد (1+2) ساله طارمی تنظیم شد
ستاره 31 ساله فوتبال ایران که برای امضای قراردادی (1+2) ساله با اینتری‌ها به توافق رسیده، در پایان فصلی جاری و بعد از پایان قراردادش با پورتو، در قامت بازیکن آزاد به جمع شاگردان فیلیپ اینزاگی اضافه خواهد شد. قرار بود در ماه‌های اخیر طارمی تست‌های پزشکی خود را هم پشت سر بگذارد اما اکنون گفته می‌شود که انجام این تست‌ها به پایان فصل موکول شده و بعد از انجام تست‌های پزشکی قرار است قرارداد طارمی با تیم ایتالیایی نهایی شود.
آسیلیو خرید ستاره ایرانی را
تایید کرد
مدیران باشگاه اینتر در ماه‌های اخیر سعی داشتند تا پروژه انتقال طارمی به این تیم مسکوت بماند و واکنشی به این موضوع نداشتند اما حالا بعد از کسب بیستمین قهرمانی در سری‌آ ایتالیا شرایط تغییر کرده است؛ به‌طوری‌که پیرو آسیلیو، مدیر ورزشی اینتر در تازه‌ترین مصاحبه خود توضیح داد: «ما در حال حاضر تقریباً دو خرید برای فصل آینده تکمیل کرده‌ایم. مهدی طارمی با قراردادی آزاد از پورتو به اینتر خواهد پیوست و خرید بعدی، پیوتر زیلینسکی از ناپولی به اینتر می‌آید». آسیلیو در ادامه صحبت‌هایش درباره خریدهای تابستانی اینتر کفت: «ما با دو بازیکن قدرتمند قرارداد (پیش‌قرارداد) بسته‌ایم که آن‌ها به گروه مهمی خواهند پیوست. ما نمی‌خواهیم ترکیب بزرگی ایجاد کنیم، چون راز کار ما این است که همه را درگیر کنیم و شما فقط می‌توانید این کار را با ایجاد تعادل مناسب و استفاده حداکثری از منابعی که در حال حاضر دارید، انجام دهید. شاید تا حدودی فعالیت‌های دیگری نیز در نقل‌وانتقالات داشته باشیم، البته این به بودجه‌ای که در اختیارمان قرار می‌گیرد نیز بستگی دارد. شاید ما اشتباه کردیم که خریدهای فصل بعد‌مان را خیلی زود لو دادیم اما ما این دو خرید را قطعی کرده‌ایم». با این اوصاف، حضور طارمی در اینتر نهایی شده و در صورت دائمی‌شدن قرارداد سردار آزمون با رم، در فصل آینده رقابت‌های باشگاهی، فوتبال ایران 2 نماینده در سری‌آ ایتالیا خواهد داشت که اتفاقی فوق‌العاده محسوب می‌شود.