چهارشنبه ۲۰ تير ۱۴۰۳

دولت

مجموعه ملاقات‌ها و گفت‌وگوهای تلفنی
روز گذشته رئیس جمهوری منتخب

گروه سیاسی: دکتر مسعود پزشکیان که روز جمعه به عنوان رئیس جمهوری منتخب از سوی مردم انتخاب شد، روز گذشته نیز در دفتر کارش در نهاد ریاست جمهوری میزبان شخصیت‌های سیاسی داخلی بود و همچنین پاسخ تماس‌های تلفنی سران کشورهای مختلف را داد.

برای گسترش عدالت اجتماعی
با دولت همکاری می‌کنیم

رئیس قوه رئیس صبح روز سه‌شنبه با حضور در دفتر مسعود پزشکیان با رئیس جمهوری منتخب دیدار و گفت‌‌وگو کرد.
حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای در این دیدار با تبریک مجدد انتخاب دکتر پزشکیان از سوی مردم گفت: وظیفه همه ما کارگزاران نظام اسلامی این است که با همدلی و هم‌افزایی و استفاده از همه استعداد‌ها و ظرفیت‌ها، در راستای حل مسائل و تحقق انتظارات به حق مردم و آرمان‌های متعالی و عدالت‌خواهانه انقلاب اسلامی تلاش کنیم.
رئیس قوه قضائیه اظهار داشت: قوه قضائیه در چارچوب پیاده‌سازی اهداف بیانیه گام دوم انقلاب، اجرای سیاست‌های کلی ابلاغی و در راستای هم‌گرایی قوا جهت گسترش عدالت اجتماعی آماده همکاری با دولت منتخب است.
پزشکیان نیز در این دیدار ضمن تشکر از رئیس قوه قضائیه بر عزم خود برای به کارگیری همه ظرفیت‌ها و همکاری با سایر دست‌اندرکاران و کارگزاران نظام برای رسیدگی به مشکلات مردم و بهبود وضعیت اقتصاد کشور و نیز مبارزه جدی با فساد تاکید کرد.

دیدار دبیر شورای ‌عالی امنیت ملی
با رئیس جمهور منتخب

پزشکیان در دیدار با دبیر شورای عالی امنیت ملی بر اهمیت ارائه مشاوره‌های کارشناسی و دقیق از سوی این دبیرخانه برای اتخاذ بهترین تصمیمات در سطوح عالی نظام تاکید کرد.
به گزارش ایلنا، سردار علی‌اکبر احمدیان نیز با حضور در دفتر رئیس جمهوری منتخب، ضمن تبریک انتخاب مسعود پزشکیان از سوی ملت شریف ایران تصریح کرد: انتخاب شما به عنوان یکی از یادگاران دوران دفاع مقدس و هم‌رزم شهدای والامقام آن دوران، از سوی ملت مجاهد، پرافتخار و شهیدپرور ایران اسلامی سرمایه‌ای برای تحقق اهداف و منافع کشور و رفع مشکلات مردم است و دبیرخانه شورای‌عالی امنیت ملی تمامی ظرفیت‌های خود را برای مساعدت صادقانه در این مسیر به کار خواهد گرفت.
پزشکیان نیز در این دیدار بر اهمیت ارائه مشاوره‌های کارشناسی و دقیق از سوی این دبیرخانه برای اتخاذ بهترین تصمیمات در سطوح عالی نظام تاکید کرد.

تاکید پزشکیان بر انتقال صحیح مطالبات
خواسته‌ها و انتقادات مردم به مسئولان

رئیس‌جمهور منتخب همچنین در دیدار با رئیس رسانه ملی بر اهمیت اطلاع ‌رسانی شفاف و مسئولانه این سازمان به جامعه و ایفای نقش در انتقال صحیح مطالبات، خواسته‌ها و انتقادات مردم به مسئولان و نیز انعکاس متقابل تلاش‌های دولتمردان تاکید کرد.
پیمان جبلی با حضور در دفتر مسعود پزشکیان با تبریک کسب اعتماد مردم شریف ایران اسلامی از سوی رئیس جمهور منتخب، تصریح کرد: سازمان صدا و سیما در راستای وظیفه ذاتی، ملی و انقلابی، به عنوان رسانه ملی همه تلاش خود را برای رقابتی کردن فضای انتخابات و ایجاد شور و نشاط در جامعه به کار گرفت و پس از این نیز آماده همکاری با جنابعالی و دولت محترم‌تان در راستای خدمت به ملت ایران است.
پزشکیان نیز در این دیدار ضمن قدردانی از تلاش‌های همه دست‌اندرکاران صداوسیما در ایام انتخابات، بر اهمیت اطلاع‌رسانی شفاف و مسئولانه این سازمان به جامعه و ایفای نقش در انتقال صحیح مطالبات، خواسته‌ها و انتقادات مردم به مسئولان و نیز انعکاس متقابل تلاش‌های دولتمردان تاکید کرد.

نامه پزشکیان به مخبر در مورد عزل و نصب نیروها پیش از استقرار دولت جدید

مسعود پزشکیان رئیس جمهوری منتخب در نامه‌ای به محمد مخبر مدیر قوه مجریه تاکید کرد: در وزارتخانه‎ها و معاونت‌های ریاست‎جمهوری از هرگونه عزل و نصب نیروی جدید خودداری گردد.
در این نامه پزشکیان خطاب به مخبر آورده است: شایسته است دستور و مراقبت فرمایید که تا استقرار دولت چهاردهم به موارد ذیل عنایت شود: 1- در هیچ یک از وزارتخانه‌ها و معاونت‌های ریاست جمهوری از جمله دذر شرکت‌های تابعه یا وابسته به دستگاه‌های یادشده، جز انجام امور متعادرف و پرداخت‌های جاری، از عقد و یا عملیاتی کردن قراردادهای جدید با ایجاد هرگونه تعهد به هر شکل(از جمله صدور احکام اداری و تهعد آور) و همچنین عزل و نصب افراد و هر نوع استخدام و یا بکارگیری نیروی جدید به هر شکل خودداری شود. در موارد اجتناب ناپذیر، انجام این امور با کسب مجوز کتبی از جنابعالی بلامانع خواهد بود.
2- مصوبات هیات وزیران سیزدهم که دارای بار مالی و یا آثار مالی بوده و تاکنون ابلاغ نشده، پس از هماهنگی با اینجانب ابلاغ شود.

پزشکیان: برای روابط با روسیه
اهمیت زیادی قائل هستیم

ولادمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در تماس تلفنی با مسعود پزشکیان انتخاب وی به عنوان رئیس جمهور منتخب ملت ایران را تبریک گفت.
پوتین رئیس جمهور روسیه در این تماس تلفنی ضمن آرزوی موفقیت برای پزشکیان در مسئولیت بزرگ پیش‌رو و همچنین بهروزی و رفاه برای ملت ایران، با بیان اینکه روابط جمهوری اسلامی ایران و روسیه در عالی ترین سطح برقرار است، ابراز امیدواری کرد این روابط در دوران ریاست جمهوری رئیس جمهور منتخب و با اجرای توافقات صورت گرفته میان دو کشور در دولت شهید رئیسی تداوم یابد.
ولادمیر پوتین همچنین با اشاره به همکاری‌های رو به گسترش ایران و روسیه به ویژه در بخش انرژی و حمل و نقل، ضمن دعوت از پزشکیان برای شرکت در اجلاس آتی بریکس در کازان، بر آمادگی روسیه برای امضای توافقنامه جامع همکاری دو کشور در حاشیه این اجلاس تاکید کرد.
پزشکیان نیز در در این تماس تلفنی، ضمن قدردانی از پیام تبریک گرم و محبت‌آمیز رئیس جمهور روسیه گفت: برای روابط با کشور دوست و همسایه روسیه اهمیت زیادی قائل هستیم و بی‌تردید این روابط را تقویت خواهیم کرد.
رئیس جمهور منتخب بر اهتمام دولت جدید نسبت به پیگیری و اجرای توافقات صورت گرفته در دولت شهید رئیسی تاکید کرد.
پزشکیان همچنین همکاری‌های دو کشور در سازمان‌ها و پیمان‌های بین‌المللی و منطقه‌ای نظیر شانگهای، بریکس و اوراسیا را حائز اهمیت دانست و گفت: اسناد توافقنامه همکاری جامع ایران و روسیه نهایی شده و آماده هستیم در حاشیه اجلاس بریکس در روسیه آن را به امضا برسانیم.

گفت‌وگوی تلفنی اردوغان و پزشکیان
درباره مسائل منطقه و جهان

رئیس‌جمهور ترکیه در تماس تلفنی با رئیس‌جمهور منتخب جمهوری اسلامی ایران، درباره مسائل دوجانبه و مشکلات جهانی گفت‌وگو کرد.
«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه در تماس تلفنی با «مسعود پزشکیان» رئیس‌جمهور منتخب ایران، ضمن تبریک به او به رایزنی درباره مسائل دوجانبه و مشکلات منطقه‌ای و جهانی پرداخت.
اردوغان در روز شنبه نیز در پیامی به پزشکیان گفت: «از طرف خود و ملت ترکیه، انتخاب جنابعالی به عنوان رئیس‌جمهور چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری اسلامی ایران در نتیجه انتخاباتی که در کشورتان برگزار گردید را صمیمانه تبریک گفته و برای جنابعالی در این مسئولیت والا موفقیت آرزو می‌نماییم.»