چهارشنبه ۲۰ تير ۱۴۰۳

بار سنگین امانت بر دوش مسعود پزشکیان

کرم محمدی
با یک دنیا امید و با گام‌هایی استوار و صدایی آنچنان رسا، اینچنین‌ پدر پیرش را کول کرده است، از کنار خانه‌های نه‌چندان امروزی و برای تصمیمی سرنوشت‌ساز درحال حرکت است، چهره سوخته این فرهیخته روستایی نشان از رنجی دیرینه دارد، اما رنج و درد دوران نتوانسته است استواری گام‌هایش را سست نماید .
با لباس پرافتخار بختیاری حاضر شده است، سفره کوچک شده‌اش و درآمد ناچیزش نتوانسته است آن شهامت و آن صلابت ایلی را از صدایش بزداید.
در حین رفتن به سمت صندوق اخذ رأی، آرام و با وقار و پر نغز سخن ‌می‌گوید. سخنانی که هرکلمه‌اش یک جهان معنا در خود نهفته است.آنچه را مرد میانسال اهل روستای بردلا از توابع بخش عقیلی شهرستان گتوند بر زبان جاری ‌می‌کند‌، همانی است که ساکنان این سرزمین دهه‌هاست بدنبال تحقق آن هستند. بسیار زنان و مردان این کهن سرزمین بخاطر تحقق آن اهداف رنج دوران دیده و جان‌های شیرین در راهش فدا کرده‌اند‌.
او که به هنگام راه رفتن سخن ‌می‌گوید، بغض گلویم را ‌می‌فشارد و سرانجام قطرات اشک بر چشمانم جاری ‌می‌شود.
این اشک‌ هم سرچشمه همدردی با کسانی است که مانند نگارنده این سطور، طعم تلخ و شلاق بی‌رحم‌ فقر و تبعیض ‌را با تمام وجود لمس کرده است و هم اشک شوق و حس افتخار به وجود چنین انسان‌های بزرگ و دور اندیش در این سرزمین است.
چه زیبا و چه بجا و چه به موقع پاسخ تلاش‌های بیهوده و اقدامات توهین آمیز کسانی را داد که با بسته‌های غذایی و وعده‌های رویایی و تهدید و تطمیع درصدد تغییر مسیر رای روستاها و مناطق محروم را داشتند.
چنین اقدام و حرکت معنادار و ماندگاری از زبان یک رزمنده فداکار و آرپی جی زن دلاور دوران دفاع مقدس معنا و مفهوم زیبایی به خود گرفت.
رای تهی‌دستان پاک نهادی که تسلیم تطمیع نشدند و رای رزمندگانی چون آن دلاور بختیاری که پدر ۱۲۰ ساله‌اش را بر دوش گرفته و به سوی صندوق رای بُرد، و بیش از ۱۶ میلیون رای تمام استان‌های این کشور که به رئیس‌جمهورمنتخب تعلق گرفت، ۵۰ درصد واجدان شرایطی که در انتخابات شرکت نکردند و آنانی که به رقیب آقای پزشکیان رای دادند همگی بار سنگینی است که بر دوش دکتر مسعود پزشکیان گذاشته شده است.
امیدواریم توفیق رفیق راه رئیس جمهور منتخب گردد تا بتواند بخشی از گره‌های ریز و درشت فراروی زندگی مردم را بازگشاید.