چهارشنبه ۲۰ تير ۱۴۰۳

نگرانی روسیه درباره وضعیت گرجستان

سرویس اطلاعات خارجی روسیه اعلام کرد مسکو اطلاعاتی دارد که نشان می‌دهند ایالات متحده آمریکا به دنبال تغییر قدرت در گرجستان است.
به گزارش اسپوتنیک، سرویس اطلاعات خارجی روسیه (SVR) اعلام کرد: مسکو اطلاعاتی دارد که نشان می‌دهند آمریکا به دنبال تغییر قدرت در گرجستان پس از نتایج انتخابات پارلمانی ۲۶ اکتبر ( ۵ آبان) است.
در این اطلاعیه آمده است که دولت جو بایدن، رئیس جمهورآمریکا، یک گروه اطلاعاتی بزرگ برای بی اعتبار کردن حزب حاکم (حزب رویا) در گرجستان ایجاد کرده است.
سرویس اطلاعات خارجی روسیه در این گزارش افزود: امریکا پیشتر به نیروهای مخالف در گرجستان دستور داده تا همزمان با انتخابات پارلمانی گرجستان، برنامه ریزی اعتراضات در این کشور را اغاز کنند.
در متن این گزارش آمده است: «سالومه زورابیشویلی « رئیس جمهور گرجستان، باید نقش کلیدی را در تحریک عواطف ضد دولتی ایفا کند. بر اساس طرح‌های برنامه ریزی شده توسط دولتمردان آمریکایی، رئیس جمهور ایالات متحده مصاحبه ای با یکی از رسانه‌های آمریکایی انجام خواهد.
در این مصاحبه رئیس جمهور آمریکا، دولت گرجستان را برای « تنزل» روند مذاکرات در مورد پیوستن تفلیس به اتحادیه اروپا مورد ملامت و سرزنش قرار خواهد داد و در رابطه با پیامدهای فاجعه بار نزدیکی با «مسکو» به عموم مردم هشدار می‌دهد. به گزارش ایرنا، نخست وزیر گرجستان از تلاش سازمان‌های غیردولتی تحت حمایت آمریکا برای راه اندازی انقلاب در این کشور خبر داده و گفت: روابط تفلیس و واشنگتن پس از آسیب جدی در طول سال‌های گذشته نیاز به بازنگری اساسی دارد.