چهارشنبه ۲۰ تير ۱۴۰۳

پیام «هدهد» حزب‌الله از نگاه رسانه‌های اسرائیلی

انتشار ویدئو جدید از تصاویر ثبت شده توسط پهپاد «هدهد» حزب‌الله لبنان، واکنش گسترده رسانه‌های صهیونیستی را به همراه داشته است و آنها هدف از انتشار این تصاویر حساس را تحمیل بازدارندگی به سیستم امنیتی-نظامی اشغالگران اعلام کرده‌اند.
به گزارش شبکه المیادین، کارشناسان صهیونیست در این باره اظهار داشتند: این نوع دیگری از نبرد است که میزان توانایی‌های حزب‌الله را نشان می‌دهد.
رسانه‌های صهیونیستی نیز در واکنش به این تصاویر نوشتند: حزب‌الله نقشه‌ها و تصاویری از پایگاه‌های نظامی را که طی ۹ ماه گذشته در جولان مورد حمله قرار داده است، منتشر کرد. برپایه گزارش این رسانه‌ها، آنچه حزب الله منتشر کرد برای ساکنان شمال فلسطین اشغالی بسیار نگران کننده و ناراحت کننده است. شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی در واکنش به این ویدئو گزارش داد: حزب‌الله در کنار جنگی که در شمال در جریان است، جنگ روانی را نیز در دستور کار قرار داده است. رسانه‌های رژیم صهیونیستی همچنین اعلام کرد: قسمت دوم مجموعه «هدهد» شامل عکاسی هوایی منحصر بفرد و با کیفیت از نقاط مختلف در شمال است.طبق گزارش این رسانه‌ها، آنچه صهیونیست‌ها را نگران کرده پرواز آزادانه پهپاد هدهد در مناطق مسکونی مانند «نهاریا»، «عکا»، «جولان» و «العفوله» در شمال اراضی اشغالی است و سامانه‌های پدافندی متوجه حضور آن نشده‌اند.
این رسانه‌ها همچنین گزارش دادند: هدف حزب‌الله بازدارندگی نهادهای امنیتی و نظامی اسرائیلی‌ها از هرگونه جنگ با آن (حزب الله) در آینده است. رسانه‌های صهیونیستی اعتراف کردند: حزب‌الله توانایی‌های بیشتری دارد و می‌تواند چند اسکادران از پهپادهایش را به پرواز دربیاورد و در صورت وقوع جنگ، این کار را انجام می‌دهد. رسانه‌های صهیونیستی در ادامه به انتقاد از عملکرد ارتش رژیم صهیونیستی علی‌رغم مجهز بودن به جنگنده‌های پیشرفته پرداختند و با اعتراف به اینکه هدهد ۶ مکان استراتژیک را به تصویر کشیده است، این پرسش را مطرح کردند که «چند اف-۳۵ اضافی باید خریداری شود تا بتوانیم پهپادهای حزب‌الله را متوقف کنیم؟» ادیو ارتش رژیم صهیونیستی نیز گزارش داد: می‌توانید تانک‌ها، چادرهای سربازان و خودروهای نظامی را در ویدئو منتشر شده حزب‌الله ببینید. این توضیح می‌دهد که چگونه نصرالله توانست به مناطقی که سربازان در آنجا جمع شده بودند، حمله و تلفات به آنها وارد کند.