چهارشنبه ۲۰ تير ۱۴۰۳

فوتبال

مذاکره قاتل الجزایری با پرسپولیس

پرسپولیس با محمد بن‌بتو مذاکره کرده و این مهاجم که فصل قبل ۱۶ گل در لیگ ستارگان قطر به ثمر رسانده شاید پیراهن سرخ را بر تن کند. به گزارش ایرنا، پرسپولیس برای خط حمله برنامه‌های مختلفی را پیش برده که یکی از آنها جذب یک مهاجم خارجی است. بعد از اینکه مذاکره با علی علیپور، محمدرضا آزادی و عمر السوما به نتیجه نرسید، حالا پرسپولیسی‌ها به دنبال استخدام محمد بن‌یتوی الجزایری هستند. مهاجم ۳۴ ساله‌ای که فصل قبل اگر در تیمی بهتر از الوکره بازی می‌کرد و البته رقیبی سرسخت از تیم قهرمان ( السد) به نام اکرم عفیف نداشت شاید عنوان آقای گلی لیگ ستارگان قطر را به دست می‌آورد. محمد بن‌یتو سابقه بازی برای الشباب عربستان، فجیره امارات و الوکره قطر را در کارنامه دارد. او فصل قبل در ۲۲ بازی برای الوکره ۱۶ گل زد ۵ پاس گل داد و البته در ۲ بازی امیرکاپ نیز ۲ بار دروازه رقبا را باز کرد. بن‌یتو روی هم ۱۲۴ بازی برای الوکره انجام داده، ۶۷ گل زده و ۱۸ پاس گل داده. سابقه او در الشباب عربستان هم گویای توانایی‌های این مهاجم است. بن‌یتو در ۶۶ بازی برای الشباب در لیگ عربستان، ۳۰ گل زده و ۶ پاس گل برای هم‌تیمی‌های خود ارسال کرده. این مهاجم ۱۸۶ سانتیمتری البته یک فصل هم برای فجیره در لیگ امارات به میدان رفته و حاصل آن به ثمر رساندن ۱۴ گل در ۲۵ بازی بوده. آماری مناسب برای مهاجمی که هنوز هم در بازار نقل و انتقالات لیگ ستارگان قطر خواهان دارد اما پرسپولیس هم امیدوار است بتواند او را شکار کند. بن‌یتو فصل قبل تنها یک گل کمتر از عمر السوما به ثمر رساند و البته در جدول بهترین گلزنان بالاتر از بغداد بونجاح، مایکل اولونگا و یوسف مساکنی قرار گرفت. بن‌یتو در لیگ ستارگان قطر بارها مقابل مدافعانی ایرانی نظیر محمدحسین کنعانی‌زادگان، شجاع خلیل‌زاده و محمدامین حزباوی قرار گرفته و اغلب موفق هم بوده. باید ببینیم آیا پرسپولیس با این مهاجم به توافق می‌رسد تا خیالش از گلزنی و خط حمله آسوده شود یا نه؟ ظرف روزهای آینده می‌توانیم تکلیف انتقال این مهاجم به پرسپولیس مشخص می‌شود تا خوان کارلوس گاریدو بابت حضور یک مهاجم ششدانگ در خط حمله نفس راحتی بکشد.

۷ بازیکن استقلال در لیست خروجی!

تیم استقلال باید حداقل ۷ بازیکن خود را در لیست خروج قرار بدهد. به گزارش خبرآنلاین؛ با پیوستن میلاد زکی پور و محمدحسین اسلامی به تیم استقلال، لیست بزرگسالان این تیم با احتساب یامگا و مهدی مهدیپور به ۲۷ نفر رسید. با توجه به قانون، لیست بزرگسالان تیم‌ها باید ۲۰ نفر باشد و در حال حاضر تیم استقلال ۷ بازیکن بیشتر از سقف، بازیکن بزرگسال دارد. با این روند در روزهای آینده احتمالا شاهد خروج حداقل ۷ بازیکن از لیست تیم استقلال خواهیم بود که قطعا دو نفر از آنها کوین یامگا و مهدی مهدی پور هستند که به دلیل مصدومیت قادر به بازی نیستند.

بیرانوند در دادگاه حاضر شد

علیرضا بیرانوند در دادسرای ناحیه ۳۵ فرهنگ و رسانه حاضر شد. به گزارش خبرآنلاین؛ علیرضا بیرانوند و حجت کریمی که در ماجرای مجادله لفظی شان از یکدیگر شکایت کرده بودند، ظهر امروز در دادسرای ناحیه ۳۵ فرهنگ و رسانه حاضر شدند. گفته می شود به درخواست بازپرس پرونده، دو طرف به دادسرا رفتند تا قبل از ارسال پرونده به دادگاه، با یکدیگر صلح و سازش کنند. به نقل از خبر ورزشی، مصطفی سلیمانی وکیل علیرضا بیرانوند نیز او را همراهی می کرد و حجت کریمی هم همراه وکیل خود به دادسرا آمده بود.
طی هفته‌های گذشته ابتدا علیرضا بیرانوند ادعا کرد به خاطر پرسپولیس قید پول نقد استقلال را زده که این ادعا با واکنش تند حجت کریمی همراه شد و مدیرعامل اسبق استقلال، مدعی شد اگر جزییات جلسه‌اش با بیرانوند را بگوید او باید چادر سر کند. همین حرف شکایت بیرو را به همراه داشت و در واکنش به این شکایت، حجت کریمی نیز از بیرانوند به اتهام تهمت ناروا شکایت کرد. دو طرف طی روزهای گذشته جداگانه به دادسرا رفته بودند اما گویا درنهایت به این نتیجه رسیدند که در حضور بازپرس صلح کنند تا پرونده از دادسرا به دادگاه نرود.