گروه اقتصادی: رئیس اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد: شرایط فعلی در شأن ملت شریف ایران نیست و باید شاهد تحولی اساسی در جهت ارتقای رفاه عمومی باشیم.
به گزارش «مردم سالاری»، صمد حسن زاده روز سه شنبه در نشست صمیمی با اصحاب رسانه افزود: رسانهها ارکان اصلی حفظ و ثبات شاخصهای اجتماعی و اقتصادی کشور محسوب می شوند، اصحاب رسانه با علم و کارشناسی خود در حوزههای مختلف با وجود کمبودها و نارساییها امیدواری و اعتمادی برای مسئولین و برنامههای اقتصادی کشور فراهم
کردهاند.
رئیس اتاق بازرگانی ایران با وجود همه نارساییها و کمبودها که در همه کشورهای دنیا به اشکال مختلف وجود دارد، اظهار داشت: معتقدم ظرفیتهای جمهوری اسلامی ایران با این منابع طبیعی غنی، ثروتهای ملی و نیروی انسانی فرهیخته بسیار فراتر از شرایط کنونی است.
حسن زاده برای خروج از شرایط فعلی به دو محور اشاره کرد و گفت: نخست؛ دولت باید باور کند که بخش خصوصی توانایی مدیریت اقتصاد کشور را دارد و به صورت عملی از آن حمایت کند و دوم؛ بخش خصوصی نیز باید با عملکرد شفاف و مسئولانه این اعتماد را جلب کنند.وی اضافه کرد: تاریخ نشان داده در سخت ترین شرایط، بخش خصوصی در کنار ملت و دولت ایستاده است.
رئیس اتاق بازرگانی ایران با اشاره به حضور پررنگ رسانهها گفت: امروز شاهدیم که بسیاری از مراکز علمی، دانشگاهی، پزشکی و تخصصی کشور تحت مدیریت توانمند بانوان اداره می شود که این ظرفیت بزرگ، سرمایه ای ارزشمند برای پیشرفت کشور است. همچنین در ادامه این نشست ، محمدرضا بهرامن نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با تاکید براینکه رسانهها نقش کلیدی در توسعه ملی و جذب سرمایه گذاری دارند گفت: در تمام کمیسیونهای تخصصی، حضور فعال رسانههای تخصصی را شاهد هستیم. این رسانهها میتوانند با ارتباط مستقیم با روابط عمومی اتاق، به دقیقترین اطلاعات دسترسی داشته باشند.
وی درباره نقش اتاق بازرگانی در مذاکرات اقتصادی بین المللی افزود: اتاق ایران با شبکه گسترده بین المللی و ۳۰۰ تشکل تخصصی، ظرفیت بی نظیری برای کمک به دیپلماسی اقتصادی دارد، ما در کنار وزارت خارجه کشورمان آماده ارائه تحلیلهای کارشناسی و تسهیل ارتباطات اقتصادی هستیم.وی با بیان اینکه هر اتاق استانی بر اساس ظرفیتهای بومی خود عمل میکند اظهارداشت: در حوزه معادن هر شهرستان بر اساس پتانسیلهای خود برنامه ریزی می کند. این تنوع غنای خاصی به کارنامه اتاق ایران بخشیده است.وی با اشاره به اینکه اتاق بازرگانی ایران نسبت به دقت اطلاعات حساس است تصریح کرد: مخاطبان ما فقط داخلی نیستند بنابراین هر اطلاعات نادرستی میتواند اثرات مخربی بر سرمایه گذاری داشته باشد به همین منظور تمام اطلاعات قبل از انتشار به دقت بررسی میشوند.
امید باقری عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران در این نشست از حضور فعال رسانهها بر تقویت ارتباط منسجم بین بخش خصوصی و رسانهها تاکید کرد و گفت: پیگیر رفع تحریمها با مذاکره عزتمندانه هستیم.
وی از برنامههای جدید اتاق برای شفافسازی آمارها و تسهیل دسترسی رسانهها به اطلاعات خبر داد و افزود: تبیین نقش اقتصاد ایران در شرایط تحریمها نیازمند همراهی رسانههاست.
این عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران اظهار داشت: این مساله ای ملی است و همه باید از آن دفاع کنیم، البته بخش خصوصی تنها به بیان دیدگاهها بسنده نمیکند، بلکه پیگیری نتایج ملموس نیز در دستور کار ماست.وی رسانهها را بخشی از خانواده بخش خصوصی دانست و اظهار داشت: مرکز پژوهشهای اتاق ایران یک مرجع معتبر ملی است که هر گزارشی تنها پس از اطمینان از صحت و پایایی منتشر میشود.