کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نوامبر جهنمی در انتظار ترامپ

علی ودایع

17 تير 1397 ساعت 9:32

سیستم حکومتی ایالات متحده از نظمی پیچیده برخوردار است. در میانه های انتخابات الکترال 2016 اگرچه همه نگاه ها معطوف به «هیلاری کلینتون» وزیرامورخارجه اسبق آمریکا بود اما این «دونالدترامپ» قمارباز بود که با آرای الکترال به پیروزی دست یافت. هیلاری با 2 میلیون رای بیشتر برنده شد اما در دموکراسی آمریکایی یک رای ، یک رای نیست و آرای الکترال تعیین کننده است.


سیستم حکومتی ایالات متحده از نظمی پیچیده برخوردار است. در میانه های انتخابات الکترال 2016 اگرچه همه نگاه ها معطوف به «هیلاری کلینتون» وزیرامورخارجه اسبق آمریکا بود اما این «دونالدترامپ» قمارباز بود که  با آرای الکترال به پیروزی دست یافت. هیلاری با 2 میلیون رای بیشتر برنده شد اما در دموکراسی آمریکایی یک رای ، یک رای نیست و آرای الکترال تعیین کننده است.
منتقدان ، ترامپ را دیوانه خطاب می کنند اما او با بی نظمی یک نظم جدید ایجاد کرده است. غول های اسلحه سازی آمریکا به رونق افتاده اند و انجمن اسلحه پول پارو می کند اما این وضعیت در میان مدت برای واشنگتن یک تهدید کشنده است. گسل های قدیمی جنگ های داخلی آمریکا بین شمالی ها و جنوبی ها دوباره فعال شده که این به مزاج لابی استخوان و جمجه خوش نمی آید. ورای تمام حرف و حدیث هایی که نقل می شود ، جمهوری خواهان دل خوشی از ترامپ ندارند. اوضاع آنچنان وخیم است که «مک کین» به عنوان یکی از پدرخوانده های محافظه کاران آمریکایی وصیت کرده رئیس جمهوری آمریکا در مراسم خاکسپاری این سناتور شاخص حضور نداشته باشد.
در طرف مقابل ، دموکرات ها هم با تمام توان به میدان آمده اند. خرهای آمریکایی که سلطان بی چون و چرای رسانه های آمریکا هستند نقشه ای هوشمندانه با زمان بندی متفاوت را همزمان با ورود ترامپ به کاخ سفید کلید زدند. بازخوانی رسوایی «واترگیت» با رد پای روسیه تحت عنوان «راشاگیت» پلن A علیه رئیس جمهوری آمریکا محسوب می شود. جنجال معاملات و ملاقات رفقای ترامپ با مهره های کرملین موضوعی است که دموکرات ها به شکل علنی و جمهوری خواهان سنتی به شکل غیرعلنی لب به انتقاد گشوده اند.
به موازات «راشاگیت» ، پلن B در رابطه با رسوایی های اخلاقی و «دستمالی کردن زنان» کلید خورد. دومینویی که از ستارگان هالیوود شروع شد ، حالا به یک بهمن مهیب تبدیل شده که هرلحظه ممکن است کاخ سفید را هم ویران کند. تاکنون ده ها سلبریتی سینما ، چند فرماندار و چند سناتور به دلیل همین رسوایی جنسی از صحنه سیاسی حذف شده اند.«استورمی دانیلز» بازیگرپورن استار آمریکایی رسما رئیس جمهوری آمریکا را به پرداخت حق السکوت متهم کرده است. چند پورن استار دیگر هم حرف های جنجالی دیگری علیه ترامپ به زبان آورده اند. «ملانیاترامپ» همسر رئیس جمهوری آمریکا که دچار طلاقی عاطفی با همسرش شده است می تواند به عنوان یک زلزله بالقوه با یک سونامی مهیب  ایفای نقش کند.
در میان این دو پرونده ، « مایکل فلین» وکیل سابق ترامپ، «جیمزکومی» رئیس سابق اف.بی.آی و دادستان «مولر» که مسئول رسیدگی به پرونده ترامپ است ؛ اسنادی را به در دست دارد اما الان زمان حذف ترامپ نیست. پلیس فدرال آمریکا F.B.I فعلا یقه رفقای ترامپ به ویژه وکیل مدافع شیطان را گرفته اند.
پلن A و پلن B به موازات یکدیگر در حال پیشروی است. سخنان صریح «هیلاری کلینتون» درباره رسوایی راشاگیت نشان می دهد که اتفاقاتی در راه است. نکته جالب در میان تمام آنچه گفته شد این است که سیاست های ترامپ دارای شباهت های بی بدیلی به سیاست های «نیکسون» رئیس جمهوری آمریکا دارد. «پت سوزا» عکاس ویژه رئیس جمهوری پیشین آمریکا که همیشه و همه جا همراه اوباما بوده است در شبکه اجتماعی اینیستاگرام خود مشخصا تصاویری مرتبط با تکرار داستان واترگیت و حرکت سخت و آرام به سمت حذف ترامپ منتشر کرده است.
مسئله حائز اهمیت امروز عرصه سیاسی ایالات متحده این است که هیچ کس برای حذف ترامپ عجله ندارد زیرا فعلا تاکتیک «مرددیوانه» به نفع آمریکا است اما پس از انتخابات جهنمی نوامبر همه چیز تغییر خواهد کرد. انتخابات میاندوره ای ایالت جمهوری خواه آلاباما که حدود 5 ماه پیش با پیروزی دموکرات ها همراه شد ، نشان می دهد که یک پیروزی بزرگ در انتظار خرهاست.
 


کد مطلب: 90066

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/note/90066/نوامبر-جهنمی-انتظار-ترامپ

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir