کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

«مردم سالاری آنلاین» گزارش می دهد:

کدام هنرمندان به جشنواره های فجر نمی روند؟

23 دی 1398 ساعت 17:13

پس از انتشار دلیل سقوط هواپیمای مسافربری اوکراین به مقصد کیف، شوکی ناگهانی به کشور وارد شد. شایعه‌ای که از همان روز اول دهان به دهان میچرخید و کسی دوست نداشت آن را باور کند حالا تبدیل به حقیقتی شده بود که داغ دل داغداران را تازه کرده بود.


پس از انتشار دلیل سقوط هواپیمای مسافربری اوکراین به مقصد کیف، شوکی ناگهانی به کشور وارد شد. شایعه‌ای که از همان روز اول دهان به دهان میچرخید و کسی دوست نداشت آن را باور کند حالا تبدیل به حقیقتی شده بود که داغ دل داغداران را تازه کرده بود. سه روز سکوت و مخفی کاری مسئولین جامعه را بهت زده و عصبانی کرده است. حالا همه می‌خواهند به نوعی اعتراض خود را به گوش مسئولین برسانند. هنرمندان انصراف از جشنواره های مختلف فجر را برگزیده‌اند. در پیام همه آمده است که «حالا وقت جشن و جشنواره نیست، ما عزاداریم...»
به گزارش «مردم سالاری آنلاین» تعدادی از هنرمندان سینما، تئاتر، موسیقی و هنرهای تجسمی برای همدردی با 176 خانواده‌ها عزادار هواپیمای اوکراینی که حامل تعداد زیادی از جوانان نخبه کشور بود تصمیم گرفته‌اند امسال در جشنواره حضور پیدا نکنند.
 
جشنواره فیلم فجر
مسعود کیمیایی که امسال با فیلم خون شد به تهیه کنندگی «جواد نوروزبیگی» در سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر حضور داشت با انتشار پیام تصویری در اینستاگرام انصراف خود را از حضور در جشنواره فجر کرد. او در این ودیو کوتاه گفت: «من امسال فیلمی ساختم به نام خون شد که در جشنواره فجر هست. من هیچ وقت اهل جشنواره نبودم و سمت و سویم همیشه مردم هستند و نگاه می‌کنم و می‌بینیم که مردم روزگار سختی را می‌گذرانند و روزی نیست که خبرهای بد نشنویم. دلم نمی‌خواهد فیلمم در جشنواره فجر نشان داده بشود به دلیل تسلیتی که به این همه آدم دارم. مردمی که مسافر بودند.» با بیانیه مسعود کیمیایی «خون شد» از داوری بخش کارگردانی خارج شد.
میترا ابراهیمی، کارگردان مستند کامی، با اعلام انصراف از حضور در جشنواره فیلم فجر نوشت: «پیش از این با افتخار گفتم که فیلم را در جشنواره فجر اکران خواهم کرد چون کامی برای این مردم است چون نمی‌خواهم با پزهای روشنفکری ببرمش آن طرف و جایی اکرانش بکنم که درکش نمی‌کنند، اما حالا برایم هیچ افتخاری نیست. حالا پنج سال تلاشم را کوچک‌ می‌بینم در مقابل داغی که بر دل مردم ایرانه! کامی هم به نوعی قربانی شد اما اکرانش بماند به زمانی بهتر با دلی خوش‌تر.» او در صفحه اینستاگرام خود هم نوشت: «به سوگ از دست رفتن مسافران پرواز ps572 نشسته‌ایم. همراهی با مردم داغدار کشورم و سنگینی سیاه دروغ مسئولین، که بر روح و روان مردم سایه افکنده، من را از شرکت، حضور و مورد داوری قرار گرفتن در جشنواره فیلم فجر باز می‌دارد.»
عبدالرضا کاهانی در صفحه توئیتر خود نوشت: « برای من که سال‌هاست اعلام کرده‌ام به جشنواره‌ی دولتی فجر فیلم نمی‌دهم؛ دشوار نیست که به فیلم سازان حاضر توصیه کنم- به احترام مردم عزادار و به تبعیت از پیشکسوت سینما آقای کیمیایی- از حضور در جشنواره فجر خودداری کنند. میدانم تصمیم سختی است اما حداقل کاری است که می‌توان انجام داد.»
هایده صفی‌یاری که امسال تدوین سه فیلم جشنواره فجر را بر عهده داشت با انتشار متنی و در هم‌دردی با جان باختگان حادثه سقوط هواپیما خواستار داوری نشدن آثارش در جشنواره فجر امسال شد. صفی‌یاری امسال سه فیلم «خون شد»، «عامه پسند» و «مغز استخوان» را به عنوان تدوینگر در بخش مسابقه جشنواره فجر داشت و بدین ترتیب این سه فیلم در بخش تدوین داوری نخواهند شد.
پیمان معادی بازیگر سینما نیز در صفحه اینستاگرام خود نوشت: «همه سیاه پوش و عزاداریم، دلهایمان شکسته. من با کدام دل شاد بروم به جشنواره که جشن بگیرم؟ نمی‌توانم. من بازیگر و تار و پودم را مردم سرزمینم بهم بافته‌اند، سرزمینی که داغ زیباترین فرزندانش را به سوگ نشسته است... جشنواره باشد برای روز‌های روشن که بتوانیم همه باهم زندگی را و عشق را، براستی جشن بگیریم.»
بهناز جعفری هم با گذاشتن تصویری از سیمرغ جشنواره فجر که روی آن علامت ورود ممنوع قرار دارد اعلام کرد که او نیزدر جشنواره حاضر نخواهد شد.
حبیب رضایی نیز اعلام کرد به جشنواره نمی‌رود:«جشن آواره است امسال به جای جشن واره. بودن ندارد. دل و داغ که جمع شود نفس را به شماره می‌اندازد. جایی برای جمع شدن و دیدن ماحصل زحمت یک ساله همکاران باقی نیست امسال. باشد که بگذرد این روزگار تلخ‌تر از زهر...وعده ما به ایام آرام.»
آناهیتا نعمتی، بازیگر سینما و تلوزیون نیز اعلام کرد که: «من به نشانه‌ی همدلی با مردم داغ‌دار و ستم دیده سرزمینم در هیچ یک از جشنواره‌های فجر حضور نخواهم داشت. نه به عنوان هنرمند شرکت کننده، نه در مقام داور یا کارشناس مدعو و نه در نقش مخاطب و بیننده آثار.»
مانی جعفرزاده، موسیقی‌دان، آهنگساز، نویسنده و منتقد سینما هم نوشته است که: «من به نشانه‌ی همدلی با مردم داغ‌دار و ستم دیده سرزمینم در هیچ یک از جشنواره‌های فجر حضور نخواهم داشت. نه به عنوان هنرمند شرکت کننده، نه در مقام داور یا کارشناس مدعو و نه در نقش مخاطب و بیننده آثار.»
سارا بهرامی، بازیگر سینما نیز اعلام کرد که: «من به نشانه‌ی همدلی با مردم داغ‌دار و ستم دیده سرزمینم در هیچ یک از جشنواره‌های فجر حضور نخواهم داشت. نه به عنوان هنرمند شرکت کننده، نه در مقام داور یا کارشناس مدعو و نه در نقش مخاطب و بیننده آثار.»
پگاه آهنگرانی نیز اعلام کرد که در جشنواره فیلم فجر حضور پیدا نخواهد کرد. منیژه حکمت مادر پگاه درصفحه اینستاگرام خود به نقل از او نوشت: «با وجود این همه مصیبت که در ایام اخیر کام ما و مردم را تلخ کرده، با دیگر دوستان و همکارانم همراه می‌شوم و در جشنواره فجر با هیچ عنوانی حضور پیدا نمی کنم.»
پرستو گلستانی، بازیگر نیز نوشت: «من به نشانه‌ی همدلی با مردم داغ‌دار و ستم دیده سرزمینم در هیچ یک از جشنواره‌های فجر حضور نخواهم داشت. نه به عنوان هنرمند شرکت کننده، نه در مقام داور یا کارشناس مدعو و نه در نقش مخاطب و بیننده آثار.»
علی نیک رفتار، عکاس سینما و تلوزیون نیز اعلام کرد که از حضور در جشنواره فجر انصراف داده است.
 
جشنواره هنرهای تجسمی فجر
ابراهیم حقیقی دبیر دوازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر به همراه تعدادی از دبیران و داوران بخش‌های این جشنواره از حضور در جشنواره فجر استعفا دادند. در متن بیانیه دبیر و داوران بخش عکس دوازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر ضمن آمده است که «ضمن همدلی با قربانیان فاجعه اخیر و درک شرایط اجتماعی و حال عمومی جامعه انسانی، دبیر و هیات داوران بخش عکس دوازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر از ادامه همکاری با این رویداد معذوریم و ضمن تشکر از عکاسان شرکت کننده، تأثر و همدلی عمیق خود را با مردم داغدار ایران اعلام می‌کنیم.»
رضا رینه ای، دبیر بخش خوشنویسی این جشنواره نیز از حضور در این جشنواره «در راستای همدلی با مردم ایران» انصراف داد.
دبیر و داوران بخش گرافیک شامل مهدی مهدیان، علی باقری و مهدی فاتحی و همچنین دبیر و داوران بخش تصویرگری دوازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر شامل مهنوش مشیری، علی هاشمی شهرکی، علی خدایی و پیمان رحیمی زاده در همین راستا از حضور در این جشنواره انصراف دادند.
مهدی فاتحی، از داوران بخش گرافیک جشنواره فجر نیز در حساب کاربری خود در اینستاگرام انصراف خود را از ادامه همکاری در این‌جشنواره اعلام کرد و نوشت: «رنج از حد توان‌مان افزود شده! در شرایط فعلی نه تاب ادامه دادن داریم و نه توان خاموش نگریستن.»
دبیر و داوران بخش سرامیک این جشنواره نیز شامل فرزاد فرجی، مجید ضیائی، ‏صادق باقری و ‏هیربد همت آزاد از جمله انصراف دهندگان از حضور در این جشنواره هستند. فرزاد فرجی یکی از داوران این جشنواره در اینستاگرام خود نوشت: «رویدادهای اخیر چندان افکار عمومی جریحه‌دار کرده که با ادامه شرایط موجود مشارکت در برگزاری جشنواره معنای خود را از دست داده است.»
لیلی گلستان مدیر گالری گلستان نیز از حضور در دوازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر انصراف داد. در صفحه اینستاگرام گالری گلستان نوشت: «خدایا غم آلوده شد خانه‌ام، پراز خشم و خون و دریغ، دل خسته‌ی پیر و دیوانه ام. از شرکت در جشنواره فجر انصراف می‌دهم. لیلی گلستان.»
 
جشنواره موسیقی فجر
هانا کامکار نوازنده دف نیز از حضور در جشنواره موسیقی فجر انصراف داد و در صفحه اینستاگرام خود نوشت: «من هانا کامکار از سال 1395 جشنواره فجر را تحریم کردم و در همه‌ی گفت‌وگوهای خبری‌ام نیز اعلام قاطع کردم؛ به خاطر خطای انسانی‌‌‌‌ای که در جایزه‌ی بهترین موسیقی جشنواره تئاتر فجر آن سال رخ داد امسال نیز همراه با پویش تحریم جشنواره فجر با دیگر هنرمندان هر سه رشته‌ای که در آن کنشگرم، بی‌گمان نه به عنوان شرکت کننده و نه به عنوان تماشاگر، در این کارزار نخواهم بود! من به نشانه‌ی همدلی با مردم  داغ‌دار و ستم دیده سرزمینم در هیچ یک از جشنواره‌های فجر حضور نخواهم داشت.»
کیوان ساکت، استاد موسیقی ونوازنده تار و سه تار نیز اعلام کرد از حضور در جشنواره فجر منصرف شده است. او نیز نوشت: «من به نشانه‌ی همدلی با مردم داغ‌دار و ستم دیده سرزمینم در هیچ یک از جشنواره‌های فجر حضور نخواهم داشت. نه به عنوان هنرمند شرکت کنند، نه در مقام داور یا کارشناس مدعو و نه در نقش مخاطب و بیننده آثار.»
علی قمصری نوازنده و آهنگساز در صفحه اینستاگرام خود نوشت:«هر گونه حضور حتی برای تماشا در جشنواره فجر امسال در تمامی شاخه‌های هنری برای من مردود و اشتباه است. شخصا هم از سیاست و دروغگویی مسئولین ایران بیزارم، هم از ژست دروغین امثال ترامپ که اتفاقا در وقوع این فاجعه نقش داشتند. نه پایگاهی در اینجا لازم دارم و نه نگران ویزا و اقامت در جای دیگرم. پایگاه من همین کاغذ نت است که از روی آن آزادانه از حس منفی‌ام نسبت به دروغگویی و بی‌مدیریتی مینویسم. باز می‌گویم ما از درون با شکل گیری اصناف و اتحاد بین آنان باید خود بسازیم. از پناه بردن به بی‌کفایتی داخلی بیزارم. شعار مرگ بر... و نفرینی را باید از فرهنگ مذهبی ایران ریشه کن کرد که این قدر مرگ به کشورمان علاقه نشان ندهد. بعضی می گویند یا این یا آن. من می‌گویم نه این نه آن، فقط درایت جمعی و سعی در بازسازی درونی با اتکا به اتحاد بین خودمان.»
 
جشنواره تئاتر فجر
صابر ابر در صفحه اینستاگرام خود خبر از انصراف از جشنواره تئاتر فجر داد. او نوشت:«هر خوبی جا را به بدی تنگ میکند و ما مصرانه به خوبی اصرار می‌ورزیم. این روزهای اندوه، شرکت در هیچ جشن و جشن‌گونه و جشن‌واره‌ای را برنمی‌تابم. همان چهار دقیقه پاره‌ی جان من و ماست، ایمانش داریم و با جانمان اجرایش خواهیم کرد، روزی زود... اما نه تحت چتری که نمادیست از جشن و شادمانی. می‌دانیم لغو شدن هر اجرا، ضربه‌ای است به مفهوم تئاتر و حاصلش حسرتی عمیق. اما شرایط موجود، این حسرت را ناگزیر در ما احضار می‌کند. در تصمیم جمعی تمام اعضای گروه، با حسرت و افسوس با تمام احترام برای هیات داوران انتخاب جشنواره تئاتر فجر از اجرای همان چهار دقیقه انصراف میدهیم.» پانته‌ها پناهی ها نیز پست صابر ابر را به همراه اعضای گروه تئاتر در صفحه خود به اشتراک گذاشته است. به این ترتیب صابر ابر، پانته‌ها پناهیان، نغمه ثمینی، الهام کردا، حامد رسولی، خسرو پسیانی، پریسا گودرزی، روح الله زندی فر، مهرداد متجلی و علی پناهی نیز از حضور در تئاتر فجر انصراف دادند.
افسانه ماهیان نوشت «صحنه همیشه خانه ماست» این روزها به احترام زنان و مردان و کودکان از دست رفته سرزمین‌مان  در این خانه سکوت میکنیم. او در ادامه از انصراف گروه نمایش «بچه» در جشنواره فجر خبر داد. این گروه شامل «فاطمه معتمد آریا، نغمه ثمینی، سعید چنگیزیان، شیوا فلاحی، منوچهر شجاع، محمدرضا جدیدی، بهروز سیفی، مریم دیهول، امیر سپهرتقی‌لو، روژان کرد نژاد، مهدی صفرزاده خانیکی» بود. فاطمه معتمد آریا نیز این نوشته را در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرد.
حسن معجونی نیز با نوشته‌ای خطاب به دبیر جشنواره تئاتر فجر از حضور در این جشنواره انصراف داد: «نادر برهانی عزیز، دبیر جشنواره تئاتر فجر، تو به عناد من با جشنواره فجر و هر حرکت مشابه دولتب حاکم بر هنر آگاهی. فقط دوبار در فجر بودم، بار اول به خواست دوست عزیزم فرهاد مهندس‌پور و اینبار به خواست جنابعالی که اعتبار تو برایم بالاتر از جشنواره فجر است، اما امروز میخواهم عذرم را بپذیری چون حال من بد است.»
نمایش مکبث نیز نمایش دیگری بود که حاضر به حضور در جشنواره تئاتر فجر نشد. امین طباطبایی بازیگر تئاتر در این خصوص در صفحه اینستاگرام خود نوشت:«من همراه با کارگردانم آرش دادگر و گروه تئاترم کوانتوم از جشنواره تئاتر فجر انصراف میدهم. باشد که در زمان  دیگر مکبث را که با استخوان و تنی دیگر به اجرا برویم.» آرش دادگر نیز در این خصوص نوشته بود:« اینجانب آرش دادگر کارگردان نمایش مکبث و سرپرست گروه تئاتر کوانتوم، انصراف خود را از اجرای این نمایش در سی و هشتمین دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر اعلام می‌کنم. دریغا، سرزمین نگون بخت که از به یاد آوردن خود بیمناک است. کجا می توانیم جایی را سرزمین مادری بنامیم که گورستان ماست؟ آن جا که جز «از همه جا بی خبران» را خنده بر لب نمی توان دید؛ آنجا که آه و ناله و فریادهای آسمان شکاف را گوش شنوایی نیست! آنجا که اندوه جانکاه چیزی است همه جایاب. و چون ناقوس عزا به نوا درآید کمتر می پرسند که «از برای کیست؟»، و عمر نیکمردان کوتاه تر از عمر گلی است که به کلاه می زنند، و می میرند پیش از آنکه بیماری گریبان گیرشان شود. ویلیام شکسپیر؛ مکبث؛ پرده چهارم، مجلس سوم»
امیر احمد قزوینی بازیگر تئاتر نیز در صفحه اینستاگرام خود اینگونه نوشت:« من امیر احمد قزوینی با همین ته مانده عواطف انسانی‌ام از بازی در نمایش پروانه الجزایری برای اجرا در جشنواره ی فجر انصراف میدهم. میدانم غیبت این بنده حقیر هیچ تاثیری در شهوت تندیس خواهی خیلی از رفقا نمی‌گذارد. به حرمت چشمان معصوم راستین و ری‌را من نمی‌توانم، حداقل امسال را نمی‌توانم، شما اگر می‌توانید خوشا به حالتان.»
محمد میر علی اکبری نیز نمایش نامه نویس و کارگردان تئاتر نیز در صفحه خود اعلام کرد که جشنواره تئاتر فجر را تحریم می‌کند. او از همکارانش که نمی‌تواند به اجرای آثارشان بنشیند پوزش خواست.
علیرضا کوشک جلالی، نویسنده، نمایش‌نامه‌نویس و کارگردان تئاتر نیز اعلام کرد: «من به نشانه‌ی همدلی با مردم داغ‌دار و ستم دیده سرزمینم در هیچ یک از جشنواره‌های فجر حضور نخواهم داشت. نه به عنوان هنرمند شرکت کنند، نه در مقام داور یا کارشناس مدعو و نه در نقش مخاطب و بیننده آثار.»
ستاره پسیانی هم خبر از انصراف گروه نمایش قصر موروثی خاندان فرانکشتاین داد. او در پستی اینستاگرامی نوشت:« برای همدلی با مردم ایران و سینه‌های پر از غم و دردشان، گروه تئاتر بازی که قرار بود نمایش قصر موروثی خاندان فرانکشتاین را در جشنواره تئاتر فجر به اجرا درآورد، ضمن احترام به دبیر جشنواره، هیات انتخاب و داوران محترم، انصراف خود را از شرکت در این جشنواره اعلام می‌داریم.
مهدی کوشکی نیز بازیگر و کارگردان تئاتر با انتشار متنی در صفحه شخصی اینستاگرام خود خبر انصراف اجرای نمایش خود را در جشنواره بین المللی تئاتر فجر داد که متن نامه او به شرح زیر است: «اینجانب مهدی کوشکی طراح و نویسنده و کارگردان نمایش شک با احترام، انصراف خود و گروهم را از اجرای این نمایش در سی و هشتمین دوره جشنواره بین المللی تئاتر فجر اعلام میکنم. هر گاه بر صحنه ى تئاتر قدم مى گذارم پر از احساس پر از اشتباه و کودکى نادان و دانشمندى توانمند مى شوم، تئاتر وجودش پر از نفس زدایش دیکتاتورى و تک محورى ایست. حتى اگر روزى مجبورم کنند که بر صحنه نباشم، صحنه را در قلبم مى سازم و بر آن با مفاهیم بازى مى کنم، خود غلط بودن و ذهن اسایشى و تن هاى درست و غلط را که مى سازم نیک بر پیشانى مى سایم. قطعا که تئاتر و تماشاگرش به ما نیاز ندارند و این ماییم که بر ما منت مى نهد که پاهای پر ترسمان را بر صحنه بگذاریم و تن شاید تماشایى مان را ببینند. بیشتر از هر چیز پایان نمایش را دوس دارم انجا که بى شخصیت در بى پیرایه تهى از جسم پیش روى مخطاب و همتراز و هم سان او مى ایستیم که ستایشش کنیم که ما را دیده در جسم یا زیبایى دیگر از چوب و تخته که شاید از زشتى ها براى او ساخته باشیم. اما اکنون در مقابل صورت غمگین کشور و این قلب‌های شکسته، علاقه‌ای به شرکت در این جشنواره ندارم و با همدلی تمام اعضای گروه نمایش شک از جشنواره تئاتر فجر و این رویداد کناره گیری میکنیم. با آرزوی موفقیت برای گروه های نمایشی در جشنواره ی بین المللی تئاتر فجر و به امید آرام و آسایش برای کشورم.
 مهدی کوشکی، مهدی آذر بخش، نغمه آقازاده، مینا اسکندری، محمد کاظم بابایی، مسعود خانی، عباس خداقلی‌زاده، کیارش رادمهر، ملینا رحمانی، الی‌ رزم‌آرا، احسان رضوانی، سحر سالک، اشکان شریعت، بهناز شمشیری، آرمینا ضیاءنور، مهدی طبایی، سحر عبدالملکی، رومینا قاسمی، پریسا نقدی زاده، امیرحسین ولی، رزا خیراندیش،سپیده یحیوی، مهدی یگانه، رها جهانشاهی، بهرام رامه، میثم پی‌زری، فرناز یحیی‌پور، ثمین زرافشان، آرین کرمی، ترمه کهنسال اعضای این گروه هستند.
محمد(سینا) افشار دیگر انصرافی از جشنواره تئاتر فجر است. او نیز نوشت:« اینجانب محمد(سینا)افشار نه برای نمایش یک حرکت هیجانی و رادیکالی، نه برای موج سواری و شوآف‌های مرسوم عده‌ای، نه برای خوش‌آیند گروه و جریان خاصی، و فقط برای اندوه دل خود و احترام به سوگواری هم میهنان عزیزم، در کنار خیلی از دوستان محترمم، امسال از بخش مسابقه پوستر جشنواره تئاتر فجر انصراف می‌دهم. این یک تصمیم شخصی بوده و دوستانی که کماکان در این رویداد حضور دارند، برای من قابل احترام هستند.
همچنین گروه اجرایی نمایش «آواز قو» به کارگردانی پریزاد سیف، گروه اجرایی نمایش «من» به کارگردانی سیاوش پاکراه، علی صفری کارگردان نمایش «کرونوس»، مژگان خالقی نویسنده و بازیگر نمایش «بیوه سیاه، بیوه سفید»، امیر نجفی کارگردان و تمامی اعضای گروه نمایش «مشق شب»، سجاد تابش کارگردان نمایش «در اتاق باد می‌وزد»، مهدی شفیعی زرگر  نویسنده‌ «همه‌ی فرزندان مکبث»، سه گروه نمایشی گروه‌های «آدیداس»، «جانی سکیکی» و «خدای جنگ» از مشهد، محمدحسین معارف هنرمندانی هستند که تاکنون از حضور در جشنواره تئاتر فجر انصراف داده‌اند.
تدادی از عکاسان راه یافته به مرحله پایانی بخش مسابقه عکس سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر از حضور در رقابت در این رویداد انصراف دادند. ساینا قادری، شیوا خدابخش و پریچهر ژیان سه عکاس راه یافته به به مرحله پایانی بخش مسابقه عکس سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر باتوجه به ماجرای سقوط هواپیمای بوئینگ اوکراین از ادامه رقابت در این جشنواره انصراف دادند.
 
هنرمندانی که با تلویزیون خداحافظی کردند
برخی هنرمندان و مجریان تلویزیون نیز از این رسانه خداحافظی کردند. «شهرام لاسمی» در صفحه شخصی خود نوشت که بعد از 30 سال فعالیت در صدا و سیما برای همیشه از این رسانه خداحافظی کرد.
صبا راد، مجری و نویسنده برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی، پس از ۲۱ سال همکاری با صدا و سیما، اعلام کرد دیگر با این رسانه همکاری نخواهد کرد.او در اینستاگرام خود چنین نوشت: «این روزها می‌خواهیم دلمان گرم شود نه سرمان … ضمن تشکر از حمایت‌های بی‌وقفه شما مردم عزیز در تمام سال‌های فعالیتم، از این طریق اعلام می‌کنم پس از ۲۱ سال کار در رادیو و تلویزیون، قادر به ادامه فعالیت در رسانه نیستم. دیگر نمی‌توانم …»
زهرا خاتمی راد دیگر مجری صدا و سیما است که خبر داد دیگر به تلوزیون نخواهد رفت. او نیز نوشت: «مردم سلام، ممنونم که منئ به عنوان مجرب پذیرفتید. دیگه هرگز به تلوزیون باز نخواهم گشت. حلال کنید..»
رادیو
میثم عبدی بعد از ۱۵ سال سابقه کار از کار کردن در رادیو استعفا داد. او که تصویر به جا مانده از کفش کودکانه از سقوط هواپیما را در صفحه خود به اشتراک گذاشته بود نوشت: «من میثم عبدی، به خاطر همین عکس و پاهای کوچکی که روزی در این کفش لی‌لی می‌کرد و می‌رقصید، برای خواب آشفته پدران و مادرانی که داغدار شدند، برای بیدار شدن حس دوباره انسانیت و شرفدر خودم، از کار در این رسانه انصراف می‌دهم. سرخی کفش‌هایت از خون عاشقان است، چیزی نمیتوان گفت، پای تو در میان است.»
 
کنسرت هایی که لغو شد
علیرضا عصار  با تسلیت به  خانواده کشته شدگان در حادثه سقوط هواپیما در فایلی تصویری گفت:« از زمانی که تارخ کنسرت را اعلام کردم دیدم که شما با چه محبتی مرا غرق عشق و غرور کردید و با حضور سریعتا خستگی همه این سالها را از من گرفتید. میخواهم بدانید که شما همه چیزی هستید که من در جهان دارم و به آن افتخار می‌کنم. اما متاسفانه مجبورم اعلام کنم به دلیل اتفاقاتی که افتاده است حقیقتا جانی در من نیست برای آواز خواندن این روزها و به همین دلیل کنسرت تهران را برای بار دوم کنسل می‌کنم و امیدوارم در روزهای بهتر و با حالی خوش درکنار هم باشیم. من هیچ کجای زندگی‌ام جای جز کنار مردمم و آغوش مردمم متصور نبوده‌ام، الان هم نیستم. این کمترین کاری است که از دستم برمی‌آید برای اعلام همدردی با مردم نازنینم که همگی عزادار هستیم. از خدای بزرگ برای همه‌مان آرزوی آرامش و دل خوش و سلامتی دارم و برای خانواده‌های داغدار آرزوی آرامش می‌کنم. مرا در غم خود شریک بدانید.»
علیرضا قربانی، خواننده‌ای که کنسرت‌هایش در دی ماه را لغو کرد نیز گفت: "با آلام روحی بسیار، مصمم به تعهد حرفه‌ای و اجتماعی خود، برای لغو کنسرت‌ها اقدام کردیم."
 


کد مطلب: 121925

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/report/121925/کدام-هنرمندان-جشنواره-های-فجر-نمی-روند

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir