; ?>; ?> مردم سالاری آنلاين - نمی‌گذارم خون عماد پایمال شود - نسخه قابل چاپ

کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

گفت‌وگوی «مردم سالاری آنلاین» با پدر کودکی که در استادیوم آزادی بر اثر برق گرفتگی جان‌باخت

نمی‌گذارم خون عماد پایمال شود

26 شهريور 1399 ساعت 14:56

محمد صفیاری پدر عماد است. عماد همان پسرکی است که سال گذشته بر اثر برق گرفتگی در ورزشگاه آزادی جان باخت.


محمد صفیاری پدر عماد است. عماد همان پسرکی است که سال گذشته بر اثر برق گرفتگی در ورزشگاه آزادی جان باخت. همان پسر بچه طرفدار استقلال که بعد از بازی پرسپولیس و صنعت نفت، لابه‌لای داربست‌هایی که برق داشت گیر افتاد و جانش را از دست داد. حالا یکسال از آن واقعا دردناک گذشته است و پدر عماد از داغی که بر دلش مانده برایمان می‌گوید. از بی‌مسئولیتی مسئولین استادیوم در نصب داربست‌ها، از بی‌معرفتی‌شان در دلجویی از پدر و مادر داغدار عماد، و از فرار از مسئولیت اتفاقی که افتاده است.
محمد‌ صفیاری در گفت‌وگو با «مردم سالاری آنلاین» صحبت‌هایش را با بازگویی اتفاقات یکسال قبل آغاز کرد، از بازی استقلال و فولاد در شهریور 98، از بازی که بلیط فروشی اینترنتی شده بود اما حدود 2 هزار نفر بدون بلیط وارد استادیوم شدند. پدر عماد که پارسال در کنار گیت استادیوم دکه داشته می‌گوید که همین اتفاق باعث شد تا برای بازی بعد که بازی پرسپولیس و صنعت نفت بود داربست نصب کنند. به گفته محمد صفی‌یاری کسی بر نصب داربست‌ها نظارتی نکرد و همین سهل‌انگاری منجر به مرگ تلخ عماد شد.    
پدر عماد می‌گوید که پسرش آن روز‌ هم مثل روزهای دیگر برای کمک به پدر با او به آنجا رفته بود. در زمان پخش مسابقه میرود تا بازی پرسپولیس و صنعت نفت را تماشا کند. عماد که به گفته پدرش عاشق فوتبال بوده قبل از پایان بازی پیش پدر برمی‌گردد و از بازی برای پدرش تعریف می‌کند.
محمد صفیاری با اشاره به اینکه هنوز ده دقیقه مانده بود که بازی تمام بشود که مغازه شلوغ شد، گفت: چند دقیقه بیشتر نگذشته بود که شنیدم سروصدا می‌آید و می‌گویند «این بچه مال کیست؟» بیرون دویدم و دیدم عماد لای داربست‌ها گیر کرده است! به من گفتند جلو نرو داربست‌ها برق دارد، اما من آن لحظه فقط به نجات عماد فکر می‌کردم، فقط می‌دیدم که پسرم نمی‌تواند از لای داربست‌ها بیرون بیاید، رفتم که کمکش کنم، اما دیدم عمادم جانش را از دست داده است.
پدر عماد با بیان اینکه همان شب بازرس پرونده مسئول نصب داربست‌ها و پیمانکار برق مجموعه را بازداشت کرد گفت: از کسانی که با نصب داربست‌های حامل برق باعث مرگ عماد شده‌اند شکایت کرده و حکم به نفع ما صادر شد، حالا عاملان مرگ عماد روی حکم دادگاه مبنی بر پرداخت دیه ۴۰۰ میلیون تومانی اعتراض زده‌اند.در حکم صادر شده 40 درصد مجموعه ورزشی آزادی، 40 درصد پیمانکار برق، 15 درصد اماکن ورزشی و 5 درصد هم داربست مقصر شناخته شده‌اند.
 وی با اشاره به جلسه دادگاه 9 آذر ماه در دادگاه بعثت گفت: یک هفته قبل از دادگاه وکیل مجموعه آزادی با من تماس گرفت که بیا یک چیزی از ما بگیر و موضوع را تمام کن! مگر معامله است؟ آنها در دادگاه به من حمله می‌کنند که مدیر مجموعه ورزشی آزادی پول ندارد، دیه عماد را نگیر! یعنی استادیوم آزادی بیمه نبوده و نیست؟
محمد صفیاری در ادامه با گلایه از اینکه وکیل مجموعه آزادی مرا در دادگاه متهم می‌کند که مراقب عماد نبوده‌ام، افزود: در بازپرسی یک وکیل داشتند، اما در دادگاه با دو وکیل آمدند، اینها من را بازی می‌دهند تا از بار مسوولیت پرونده فرار کنند.
وی معتقد است که در پرونده دست برده‌اند، کسی که متهم پرونده بود با سند آزاد شده و شرکت را مقصر کرده‌اند.
پدر عماد می‌گوید: وکیل ندارم، خودم به وکیل استادیوم زنگ زدم که چرا اینکارها را می‌کنید؛ به من می‌گویند برو هرکاری می‌خواهی انجام بده قدرت ما از تو بیشتر است! دسته گل من را از من گرفته‌اند و به من زور می‌گویند.
به گفته پدر عماد، چهارشنبه 26 شهریور سالگرد عماد است، در این یکسال کسی حتی یک زنگ به خانواده عماد برای دلجویی نزده است! محمد صفی یاری می‌گوید که همسرش بعد از این اتفاق بیمار شده و هزینه زیادی برای او در پی داشته است.
این پدر که هنوز داغدار کودک خود است می‌گوید عماد من قربانی شد، اگر قبل از پایان بازی این اتفاق برای عماد نمی‌افتاد بعد از پایان بازی صدها نفر کشته می‌شدند. از گیت ورزشگاه آزادی تا سالن دوازه‌هزار نفری برق داشت. کسی هم قبل از شروع بازی نظارت نکرده بود.
او در پایان این گفت‌گو یک جمله گفت و از ما خواست همین یک جمله را به گوش قدرت‌الله سیف، مدیر مجموعه ورزشی آزادی برسانیم: فقط می‌خواهم به آقای سیف بگویم که با قدرتت پیش نرو، من پدر عماد هستم، نمی‌گذارم خون عماد پایمال شود.
 

گفت‌وگو: مانیا شوبیری
 


کد مطلب: 136513

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/report/136513/نمی-گذارم-خون-عماد-پایمال-شود

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir