کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نمایندگان مجلس انقلابی در سانتیاگو برنابئو!

به فکر معیشت مردم هستید یا خونگرمی طرفداران رئال مادرید؟

8 آذر 1400 ساعت 23:07

علی نیکزاد نایب رییس مجلس ، رحیم زارع نماینده آباده و مرتضی آقاتهرانی نماینده تهران و احمد نادری نماینده تهران برای شرکت در یک صد و چهل و سومین اجلاس اتحادیه بین المجالس جهانی (IPU) به مادرید پایتخت اسپانیا سفر کرده اند اما آنچه احمد نادری از این سفر برای مردم گزارش کرده است حضور او و رحیم زارع به همراه سفیر ایران در اسپانیا در ورزشگاه «سانتیاگو برنابئو» و تماشای بازی فوتبال بین دو تیم رئال مادرید و سویا است!


علی نیکزاد نایب رییس مجلس ، رحیم زارع نماینده آباده و مرتضی آقاتهرانی نماینده تهران و احمد نادری نماینده تهران برای شرکت در یک صد و چهل و سومین اجلاس اتحادیه بین المجالس جهانی (IPU) به مادرید پایتخت اسپانیا سفر کرده اند اما آنچه احمد نادری از این سفر برای مردم گزارش کرده است حضور او و رحیم زارع به همراه سفیر ایران در اسپانیا در ورزشگاه «سانتیاگو برنابئو» و تماشای بازی فوتبال بین دو تیم رئال مادرید و سویا است! شاید وقتی این نماینده مجلس انقلابی موضوع را در توئیتر گزارش می کرد، تصور داشت که همه مردم انقلابی از این حرکت او ذوق کنند اما ماجرا دقیقا برعکس پیش رفت و سانتیاگو برنابئو گردی این برادران مایه تعجب و اعتراض شد.
نادری در توئیتر چهار عکس از این حرکت بین المللی خود و همکارش منتشر کرد و نوشت: « از نزدیک‌ و در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو، برد زیبای رئال مادرید در مقابل سویا را شاهد بودم. مدتهای مدید بود که ورزشگاه نرفته بودم. کاش وقت بود تا مردم نگاری طرفداران رئال را انجام‌ می‌دادم. بسیار منظم، جدی، متعصب و خونگرم بودند. هیچ نشانه ای از وندالیسم (خرابکاری) ندیدم.»
این توئیت بلافاصله در رسانه ها و فضای مجازی بازنشر شد ، آن هم با تیترهایی که شاید اولین تلنگر را به این نمانیده زد: « سانتیاگو برنابئو گردی به سبک نمایندگان انقلابی»، « پول بیت المال در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو خرج شد»، « ورزشگاه گردی نمایندگان» و....
حضور نمایندگانی که به سفر کاری رفته اند در استادیوم یک بخش اعتراضات بود و بخش دیگر مربوط به حضور این نمایندگان مجلس انقلابی در استادیومی بود که زنان هم در آن حضور داشتند، آن هم در حالی که سالها است موضوع حضور زنان ایرانی در استادیوم های ورزشی محل اختلاف است. همچنین این موضوع که دغدغه نمایندگان در این وضعیت اقتصادی نابسامان مردم نگاری طرفداران رئال است مورد توجه قرار گرفت!
کاربران توئیتر در واکنش به توئیت نادری نوشتند: «آقای نادری، فوتبال دیدن در ورزشگاهی که هواداران زن هم هستند اشکالی نداره؟»، «احیانا بد نشد وارد ورزشگاهی شدید که ورود زنان به استادیوم آزاد است؟ بد نباشد احیانا در زمان ماموریت رفتید تفریح؟»، « در این شرایط اقتصادی به اسپانیا سفر می کنند و در کنار زنان فوتبال تماشا می کنند»، «در شرایطی که ملت ما با مشکلات متعدد اقتصادی روبرو هستند، نماینده مجلس رفته اسپانیا بازی رئال مادرید ببینه. آیا دغدغه این نمایندگان معیشت مردم است؟»، « دیگه اخبار و نتایج رئال مادرید را از احمد نادری نماینده مجلس پیگیری می کنیم... زنده از ورزشگاه گزارش میده» و «آقای نادری توضیح دهند که حضورشان در ورزشگاه جزو برنامه تیم اعزامی بوده؟ پول بلیت را چه کس پرداخته ».
احمد نادری یک روز بعد از توئیت اول خود، روز دوشنبه متن دیگری منتشر کرد و بدون پاسخ دادن به سوالات و اعتراضات نوشت: «بارها موضوعات مختلف را همینجا به مردم توضیح داده‌ام. درخصوص توییت قبلی هم طبق همین رویه عرض می‌کنم که بنده به‌ عنوان رئیس شورای اجرایی اتحادیه جهانی بین المجالس مجلس، در این سفر هر روز ساعت هشت صبح تا هشت شب در پنل‌ها و نشست‌های مختلف حضور داشتم که گزارش آن‌ها در توییت‌های قبلی قابل مشاهده است.
دیشب ساعت ۹ شب و بعد از اتمام جلسات باتوجه به اینکه در دوره دانشجویی هم بعضا بازی‌های لیگ اروپا را باتوجه به رویکردهای مردم شناختی دنبال می‌کردم، از این فرصت در پایان برنامه کاری روزانه استفاده کردم و طبق گزارش‌های قبلی از جلسات و برنامه‌ها که منتشر کردم، این مورد را هم به اشتراک گذاشتم، چرا که مسئله‌ای برای پنهان کردن از مردم وجود ندارد.
این برنامه و بازدید از  شهر در شب قبل از آن تنها برنامه جانبی بود که در این سفر داشتم و در عین‌حال اگر باعث رنجش مردم عزیزمان شده عذرخواهم. از این به بعد هم همچنان خودم را مقید به ارائه گزارش فعالیت‌ها و برنامه‌ها می‌دانم.»
رحیم زارع اما همچنان ساکت است و شاید هم به این فکر می کند که بعد از پایان سفر، چه باید بگوید؟ شاید هم می داند که سکوت حداقل از این نوع توضیحات احمد نادری بهتر است!

سید مجید حسینی
 
 


کد مطلب: 158239

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/report/158239/فکر-معیشت-مردم-هستید-یا-خونگرمی-طرفداران-رئال-مادرید

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir