کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

یک «داماد» دیگر مدیرعامل بانک شهر می شود

تحقق خبر خوش محسن رضایی در آذرماه!

12 آذر 1400 ساعت 18:41

محسن رضایی در کسوت معاون اقتصادی رئیس جمهور کمتر سخن گفته است و شاید در این چندماه تنها سخنی که از وی نسبتا مورد توجه قرار گرفت وعده ای بود که در نهم آبان ماه به مردم داد: «در آذرماه اخبار خوبی به گوش مردم خواهد رسید».


محسن رضایی در کسوت معاون اقتصادی رئیس جمهور کمتر سخن گفته است و شاید در این چندماه تنها سخنی که از وی نسبتا مورد توجه قرار گرفت وعده ای بود که در نهم آبان ماه به مردم داد: «در آذرماه اخبار خوبی به گوش مردم خواهد رسید». شاید اگر فردی با تجربه بیشتر اجرایی می خواست وعده بدهد موعد دورتری را انتخاب می کرد اما وقتی محسن رضایی وعده ای را برای یک ماه آینده داد بسیاری شروع به گمانه زنی کردند که این خبر خوب چه می تواند باشد؟ رضایی در ایام انتخابات شعارهای قشنگی در زمینه اقتصاد، بورس، کاهش تورم و گرانی و ... داده بود اما همچون شعارهای دیگر کاندیداهایی که امروز در دولت هستند خبری از آنها نیست و از آنجایی که بسیاری از آن شعارها امکان اجرا ندارد، کسی ارتباطی بین وعده آذرماه محسن رضایی و تحقق آن شعارهای انتخاباتی ندید. در همان زمان، در میان نوشته هایی که رسانه های طرفدار دولت با عنوان «رمزگشایی از خبر خوش آذرماه رضایی » داشتند، یکی از طنزپردازها عنوان کرد که این خبر خوش، ممکن است خبری خانوادگی باشد، شاید عروسی در پیش است!
جالب اینجاست که دقیقا یک ماه بعد از سخنان محسن رضایی، خبری اقتصادی منتشر شد که از طرفی «خبر خوش» محسن رضایی را تعبیر کرد و از طرف دیگر معلوم شد پیش بینی آن طنزپرداز از بقیه پیش بینی ها دقیقتر بوده است: «داماد محسن رضایی مدیر عامل بانک شهر می شود».
مناسبات فامیلی «محمد مهدی احمدی» مدیر عامل جدید بانک شهر (که زیر نظر شهرداری تهران است) البته دو قبضه است. وی از طرفی داماد رضایی معاون اقتصادی رئیس جمهور و از طرف دیگر برادر عروس محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی است. در واقع انتصاب وی در روزهایی که از همکاری و همیاری نهادهای مختلف سخن گفته می شود، می تواند نمادی از ارتباط مثبت و موثر شهرداری تهران با دولت و مجلس باشد! یکی دو ماه پیش هم خبرهایی درباره اینکه این آقاداماد مدیر عامل بانک صادرات خواهند شد شنیده می شد اما بعد عنوان شد که گویا «استخاره بد آمده» و انصراف داده اند؛ اما حتما این بار مدیرعاملی بانک شهر که نماد این ارتباط سه گانه است آنقدر برکت و ارزش انقلابی دارد که نیازی به استخاره نباشد.
عضویت محمدمهدی احمدی در هیات مدیره و معاونت در بانک شهر به سه سال قبل برمی گردد. در آن زمان عناوین تازه احمدی مورد اعتراض رحمت الله حافظی عضو اسبق شورای شهر تهران قرار گرفت که در توئیتی نوشت: «انتصاب برادر عروس قالیباف به عنوان معاون ارزی بانک شهر تداعی کننده مطالبی بود که در استیضاح وزیر تعاون در صحن مجلس در مورد انتصابات فامیلی رد و بدل شد. این انتصاب برای جامعه قابل درک و پذیرش نیست و از طرفی هم نشانه نفوذ تیم قبل بر مجموعه شهرداری است». سه ماه قبل از آن در جریان استیضاح علی ربیعی وزیر تعاون دولت روحانی، بعضی نمایندگان انتصابات ربیعی را نوعی معامله دانسته بودند.
به هرحال داماد محسن رضایی و برادر عروس قالیباف پله های ترقی در بانک شهر را خیلی سریع طی کرد. روز پنجشنبه با مطرح شدن مدیرعاملی وی در بانک شهر، یکی از فعالان فضای مجازی عنوان کرد که طبق آیین نامه بانک مرکزی مدیرعامل بانک باید حداقل 10 سال سابقه بانکی داشته باشد و دولت باید مانع این انتصاب شود. اما تجربه شهردار شدن علیرضا زاکانی علی رغم ممنوعیت قانونی به علت مدرک دانشگاهی نامرتبط، نشان می دهد که نباید چندان به این آیین نامه های دست و پاگیر دل خوش داشت! سید ابراهیم رئیسی هم چند وقت پیش اخبار پیرامون انتصابات فامیلی را «کذب» دانست و تکلیف همه این نوع انتصابات را مشخص کرد. محسن رضایی هم یک ماه پیش وعده خبر خوش را داد و حالا همه این مقدمات نشان دهنده این است که نه تنها مانعی بر سر راه داماد رضایی و برادر عروس قالیباف نیست، بلکه هر کس به این انتصاب خجسته انتقاد وارد کند سعی دارد روابط رو به رشد و موثر مجلس، دولت و شهرداری را برهم بزند و با انتشار خبر کذب انتصابات فامیلی، گشایش های اقتصادی و اخبار خوش را به مذاق مردم تلخ کند.


کد مطلب: 158358

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/report/158358/تحقق-خبر-خوش-محسن-رضایی-آذرماه

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir