کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دفتر آیت‌الله مکارم شیرازی درباره مشاور دستگیر شده وزیر راه توضیح داد

آیا قاسم مکارم را هم به تلویزیون مي‌آورند؟

13 شهريور 1401 ساعت 21:30

چند روزی است که در رسانه‌ها و فضای مجازی موضوع دستگیری مشاور ارشد وزیر راه و شهرسازی رستم قاسمی بسیار مورد توجه قرار گرفته است. رستم قاسمی در هفته‌های اخیر کمتر دیده شده یا خبری از او به گوش مي‌رسد و مهمترین خبری که از او در رسانه‌ها منتشر شد، بستری بودنش در بیمارستان و عیادت سخنگوی دولت از وی بود؛


گروه سیاسی - فهیمه جهازیان: چند روزی است که در رسانه‌ها و فضای مجازی موضوع دستگیری مشاور ارشد وزیر راه و شهرسازی رستم قاسمی بسیار مورد توجه قرار گرفته است. رستم قاسمی در هفته‌های اخیر کمتر دیده شده یا خبری از او به گوش مي‌رسد و مهمترین خبری که از او در رسانه‌ها منتشر شد، بستری بودنش در بیمارستان و عیادت سخنگوی دولت از وی بود؛ این در حالی است که انتظار عمومی و رسانه ای این بود که او در هفته دولت درباره انتقادات بسیاری که از عملکردش مي‌شود، توضیح دهد یا اینکه لااقل درباره موضوع دستگیری «قاسم مکارم شیرازی» که از او به عنوان مشاور ارشد وزیر سخن گفته مي‌شود، شفاف سازی کند.
به گزارش مردم سالاری آنلاین ،توجه رسانه‌ها به وضعیت رستم قاسمی البته چند هفته ای است که آغاز شده است. شایعات مختلفی که درباره برکناری او وجود دارد، موقعیت او را در دولت همانند موقعیت حجت عبدالملکی وزیر سابق کار است که بعد از اینکه مدتی شایعات را تکذیب کرد، نهایتا استعفا داد تا معلوم شود داستان او با دولت واقعا تمام شده بود و او مقاومت مي‌کرد. اما داستان رستم قاسمی وقتی با انتشار خبر عدم حضور او در وزارتخانه و دستگیری یکی از مشاورانش همراه شد، احتمال تغییر او را برای رسانه‌ها بیشتر کرد.
بحث برکناری قاسمی چهارشنبه گذشته موضوع سوالاتی از معاون پارلمانی دولت شد و وی درباره احتمال تغییر در کابینه و احتمال برکناری یا استعفای رستم قاسمی تصریح کرد: مهندس رستم قاسمی به خاطر مشکل جسمی و عمل پزشکی در سر کار حاضر نشده و همین موجب بروز شایعاتی شده، اما برخی نمایندگان هم به دیدار وی رفته اند و ایشان به کار خود ادامه خواهند داد.
حسینی درباره بازداشت اخیر یکی از مسوولان وزارت راه گفت: با هر فرد متخلفی در هر وزارتخانه‌ و دستگاهی برخورد خواهد شد.افراد دیگری هم بوده‌اند که وقتی تخلف آنها برای دولت مشخص شده، برکنار شده اند و دستگیری این فرد ربطی به اینکه رستم قاسمی در محل کار حاضر نشده، ندارد و او همانطور که گفتم به علت مشکل جسمی به طور موقت در دفتر حاضر نشده، اگر چه در همین حال هم کارها را پیگیری کرده است.
اما همزمان با این اظهار نظر، اردشیر مطهری نماینده گرمسار و آرادان در مجلس نوشت: رستم قاسمی باید پاسخ گوی سوالات و ابهامات مردم و نمایندگان باشد.
وی در توئیتی نوشت: رستم قاسمی از زمان بازداشت مشاور و بازرس ویژه اش، به جای اینکه پاسخگوی ابهامات باشد روی تخت افتاده است. این درست نیست. باید بلند شود و پاسخ گوی سوالات و ابهامات مردم و نمایندگان باشد.
مطهری همچنین در توئیت دیگری در جمعه گذشته عنوان کرد: «شنیدید میگن مشاور عالی و بازرس ویژه رستم قاسمی بازداشت شد؟! ماموران وزارت اطلاعات، قاسم مکارم شیرازی را دقیقا سر قراری که برای دریافت رشوه به صورت یورو ترتیب داده بود، دستگیر کرده اند.از آن روز هم رستم قاسمی کمردرد گرفته،بستری شده. حالا کجا بستری شده نمي‌دونم. میگن دیگه، ما نمیگیم. رستم خان،شفاف سازی کن لطفا! از آقازاده چه خبر؟ از جعفری و درویش زاده چه خبر؟ از تربتی و یوسف پورآذر درخصوص زمین‌های پردیس بومهن چه خبر؟»
گسترش این اخبار در میان رسانه و فضای مجازی و عنوان اینکه فرد دستگیر شده نوه آیت الله مکارم شیرازی است، باعث شد که روز گذشته دفتر آیت‌الله مکارم شیرازی درباره این شایعات توضیحاتی بدهد.
در این توضیحات آمده است: «چند روزی است انتشار خبر برخورد با مشاور یکی از وزرا موجب پخش شایعات و بهانه‌ای برای دروغ و نفرت پراکنی دشمنان در میان مردم شریف و متدین گردیده است. اولاً؛ شخص نامبرده از فرزندان یا نوادگان مرجعیّت معظم نیست بلکه از منسوبین برادر مکرّم ایشان می‌باشد. ثانیاً؛ وی هیچ گونه ارتباط کاری با این بیت و دفتر نداشته و ندارد و هیچگاه از جانب این مجموعه مورد حمایت یا سفارشی قرار نگرفته است. ثالثاً؛ انتساب افراد به بزرگان نه باعث تایید آنهاست و نه مایه محدودیت؛ بلکه هر کس بر حسب شرایط و توانمندی‌های خود و بر طبق قوانین می‌بایست به کار گرفته شود و پاسخگوی اعمال خود باشد.»
اما بیشتر از اینکه از آیت الله مکارم شیرازی انتظار پاسخگویی باشد، از مقامات دولتی و قضایی این انتظار مي‌رود که در این باره توضیح بدهند. عباس عبدی روزنامه نگار برجسته اصلاح طلب در این باره در توئیتی نوشت: «اگرچه نهایتا نهادهای مربوط مجبور می‌شوند درباره قاسم مکارم شیرازی توضیح دهند، پس بهتره پیش از شکل‌گیری افکار عمومی اطلاع‌رسانی دقیق کنند. این درست نیست که خانمی را به اتهام عادی و آشکار به تلویزیون آورد، ولی در باره این شخص سکوت کرد. پیشنهاد می‌شود کلیپ انتخاباتی او هم منتشر شود.»
گفتنی است بر اساس اخبار منتشره روز گذشته رستم قاسمی در جلسه شورای عالی مسکن شرکت داشته ولی اظهار نظری از وی درباره فرد دستگیر شده منتشر نشده است.


کد مطلب: 173631

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/report/173631/آیا-قاسم-مکارم-هم-تلویزیون-مي-آورند

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir