کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سناريوهاي مختلف در انتظار جمهوري خواهان و دموکرات‌ها است

سايه انتخابات ميان دوره‌اي بر انتخابات الکترال

17 آبان 1401 ساعت 20:55

پس از چندين ماه رقابت‌هاي اوليه و کارزارهاي انتخاباتي و تامين مالي،انتخابات ميان دوره کنگره آمريکا که توازن قدرت در واشنگتن و مراکز ايالت‌ها را مشخص مي‌کند،ديروز (سه‌شنبه) برگزار شد.به گزارش خبرگزاري آسوشيتدپرس،جمهوري‌خواهان آمريکايي ظهور يک موج«قرمز»عظيم را پيش‌بيني مي‌کنند که نمادي از حزبشان است.


گروه بين‌الملل:پس از چندين ماه رقابت‌هاي اوليه و کارزارهاي انتخاباتي و تامين مالي،انتخابات ميان دوره کنگره آمريکا که توازن قدرت در واشنگتن و مراکز ايالت‌ها را مشخص مي‌کند،ديروز (سه‌شنبه) برگزار شد.به گزارش خبرگزاري آسوشيتدپرس،جمهوري‌خواهان آمريکايي ظهور يک موج«قرمز»عظيم را پيش‌بيني مي‌کنند که نمادي از حزبشان است.
به گزارش مردم سالاری آنلاین،در همين حال،دموکرات‌هاي مضطرب تلاش دارند از اکثريت شکننده خود در کنگره دفاع ‌کنند؛آنها اميدوارند که نتيجه نهايي برخلاف نظرسنجي‌ها باشد.در سال‌هاي 2016 و 2020 نظرسنجي‌ها به پيش‌بيني درستي منجر نشد.از اين رو «چارلز فرانکلين» استاد دانشگاه مارکت ويسکانسين با اشاره به انتخاباتي که ترامپ برنده آن شد، مي‌گويد: «در سال 2016 ما سخت در اشتباه بوديم.» خرها نياز دارند که همزمان بر نگراني‌هاي فراگير در مورد اقتصاد، جرم و جنايت و رهبري جو بايدن، رئيس‌جمهوري آمريکا غلبه کنند. دموکرات‌ها اميدوارند که واکنش منفي به حکم ديوان عالي کشورشان عليه قانون سقط جنين، به نجاتشان کمک کند. به علت رقابت‌هاي نزديک و طول کشيدن شمارش آراء، ممکن است مشخص شدن نتايج نهايي در چندين رقابت کليدي چند روز يا چند هفته به طول انجامد. در انتخابات ديروز، تمام 435 کرسي مجلس نمايندگان ايالات متحده، 35 کرسي از مجموع 100 کرسي سنا و 36 کرسي فرمانداري ايالات متحده به راي گذاشته شده‌ است. جمهوري‌خواهان آمريکايي براي کسب اکثريت در مجلس نمايندگان فقط به پنج کرسي ديگر و در مجلس سنا فقط به يک کرسي ديگر نياز دارند. اکثريت دو مجلس کنگره آمريکا در حال حاضر با دموکرات‌هاست. محتمل‌ترين سناريو در شرايط فعلي تداوم کنترل دموکرات‌ها بر مجلس سنا و پيروزي جمهوريخواهان در انتخابات مجلس نمايندگان است. البته سناريوهاي ديگري نيز همچون پيروزي جمهوريخواهان در هر دو مجلس کنگره يا در مقابل، پيروزي دموکرات‌ها در دو مجلس کنگره مطرح است که احتمال آنها کمتر از موارد اشاره شده است. نتيجه هرچه باشد ؛ انتخابات ميان‌دوره‌اي 2022 بر انتخابات رياست جمهوري 2024 آمريکا هم تاثير مي‌گذارد. چنانچه سه شنبه بدي براي دموکرات‌ها رقم بخورد، ممکن است جايگاه بايدن را براي دور دوم رياست جمهوري تضعيف کند. و همچنين دونالد ترامپ، رئيس‌جمهوري پيشين آمريکا به طور قطع پيروزي‌هاي گسترده جمهوري‌خواهان را به عنوان مدرکي دال بر قدرت سياسي خود پيش از سومين نامزدي احتمالي کاخ سفيد در نظر خواهد گرفت.


کد مطلب: 179956

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/report/179956/سايه-انتخابات-ميان-دوره-اي-الکترال

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir