کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

عضو انجمن انبوه سازان کشور هشدار داد

افزايش خروج سرمايه‌هاي کشور از طريق خريد ملک و ارز در کشورهاي همسايه

13 اسفند 1401 ساعت 22:45

سرمايه‌گذاران در کشور به دليل عدم حمايت سازمان‌ها و نهادهاي حکومتي و دولتي و حتي قوه قضاييه به مرور رغبت خود را از سرمايه‌گذاري در داخل کشور از دست داده اند که همين موضوع باعث خريد ملک و ارز و سرمايه گذاري اين افراد کارآفرين و فعال در کشورهاي همسايه شده است. مطلب فوق را يک فعال بخش خصوصي و سازنده مسکن در حالي با تاسف عنوان مي‌کند که خود و مجموعه زيرنظر ايشان سالهاست که در خصوص يک پروژه عمراني با بي مهري‌هاي بسياري مواجه شده است.


گروه اقتصادي – شهرام صدوقي: سرمايه‌گذاران در کشور به دليل عدم حمايت سازمان‌ها و نهادهاي حکومتي و دولتي و حتي قوه قضاييه به مرور رغبت خود را از سرمايه‌گذاري در داخل کشور از دست داده اند که همين موضوع باعث خريد ملک و ارز و سرمايه گذاري اين افراد کارآفرين و فعال در کشورهاي همسايه شده است. مطلب فوق را يک فعال بخش خصوصي و سازنده مسکن در حالي با تاسف عنوان مي‌کند که خود و مجموعه زيرنظر ايشان سالهاست که در خصوص يک پروژه عمراني با بي مهري‌هاي بسياري مواجه شده است.
به گزارش مردم سالاری آنلاین،حيدر نوروزي عضو انجمن انبوه سازان مسکن در يک نشست خبري متذکر شد بعد از وقوع حادثه متروپل وهمچنين فاجعه زلزله در کشور همسايه غربي بايد حساسيت دقت در ساخت وساز ايمن و دقت بيش از پيش نهادهاي نظارتي و دست اندرکار مسکن در کشور بالا برود تا جلوي وقوع فجايع و خسارت ناشي از حوادث را تاحد امکان بگيرد. سازنده برج‌هاي دوقلوي کيش يادآور شد: سال 92 عمليات ساخت برج‌ها به اتمام رسيد و اين را به منطقه آزاد کيش اعلام کرديم و از سال 94 تحويل واحدها آغاز شد و متاسفانه در سال 97 يکي از مالکان عمده اين ساختمان تغييرات اساسي و ناايمني در اين سازه ايجادکرده و پس از آن در عين ناباوري اقدام به دريافت پايانکار ساختمان شده است.
نوروزي هشدار دادکه متاسفانه هيچ يک از ايراداتي که سازمان منطقه آزاد براي اصلاح سازه مطرح کرده بود ترميم نشده است و اين برج‌ها در شرايط نا ايمني به سر مي‌برند.
وي با يادآوري اين‌که در آن زمان سازمان منطقه آزاد کيش به ما پايان کار را نمي‌داد، افزود: عدم صدور پايان کار نيز به اين دليل بود  زماني که ما جواز کار گرفتيم هيچ چيزي درباره آتش‌نشاني به ما اعلام نشد که بر اساس چه استانداردي مسائل مربوط به آتش‌نشاني ساخته شود. براي اين کار با استفاده از يک شرکت خارجي و مطابق استاندارد اروپا آتش‌نشاني را پياده‌سازي کرديم. منطقه آزاد هم اعلام کرد چون از کار آتش‌نشاني سازه سر در نمي‌آورم به ما تأييديه نداد. اين در حالي بود که پيگيري‌ها از مقام مسئول سازمان منطقه آزاد کيش روايت ديگري را بيان مي‌کرد. محسن نظرپور مديرعامل شرکت عمران، آب و خدمات کيش در اين‌باره به تسنيم گفته بود:‌ اين‌که در سازه برج‌هاي دوقلو کيش تغييراتي انجام شده که باعث به خطر افتادن آن شده يک ادعاست که بايد بررسي شود.وي ادامه داد: در اين رابطه از 3 کارشناس رسمي‌دادگستري، نماينده معاونت عمراني و شرکت عمران براي بررسي اين ادعا کمک خواسته‌ايم.
نظرپور بيان کرد: مشاور که مسئوليت قانوني دارد ادعاي سازنده را رد کرده است. ضمن اين‌که سازه برج‌هاي دوقلو به‌هيچ عنوان با ساختمان متروپل قابل مقايسه نيست. در حالي حدود 6 ماه از اين ماجرا مي‌گذرد که سازنده اين برج‌ها خواستار ورود دستگاه قضا به ماجراي تغيير و تحولات در سازه ساختمان شده است.به گفته سازنده برج‌هاي دوقلو ، سازه برج با بتن عيار 550 ساخته شده و در برابر زلزله مقاوم است، ‌اما بايد اين مسئله را در نظر داشت که سازه ساختمان دچار تغيير شده و اين مسئله براي ما تبعات بدي دارد، چراکه همه سازنده را مي‌شناسند. نوروزي ارزش روز پروژه را حدود 15 هزار ميليارد تومان اعلام کرد و گفت: سازندگان مسکن به‌دنبال ثبات اقتصادي هستند و امنيت کاري براي آنها بسيار مهم است. اگر اين چنين نباشد کسي جرات کار کردن را نخواهد داشت.وي خواستار ورود دستگاه قضا به اين موضوع شد و گفت: به دليل اتفاقات اينچنيني، سرمايه‌گذاران تمايل به ساخت پروژه‌هاي مسکن ندارند و ترجيح داده‌اند سرمايه خود را وارد ساير بازارهاي اقتصادي از جمله طلا و ارز کنند که پيامدهاي منفي را براي اقتصاد کشور به دنبال دارد.وي با تاکيد بر اين‌که با کاهش ساخت و ساز مسکن در کشور بسياري از صنايع نيز وارد رکود مي‌شوند، اظهار کرد: سرمايه‌گذاران بخش ساختمان بايد اطمينان خاطر داشته باشند تا بتوانند در اين حوزه وظيفه ملي خود را انجام دهند.


کد مطلب: 190935

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/report/190935/افزايش-خروج-سرمايه-هاي-کشور-طريق-خريد-ملک-ارز-کشورهاي-همسايه

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir