کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تحلیلی بر پیامدهای ویران کننده اظهارات اخیر پورمحمدی برای اصولگرایان

راهکارهای اورژانسی جریان اصولگرا برای باقی ماندن در قدرت

13 ارديبهشت 1392 ساعت 13:47


مصطفی پورمحمدی هم اعلام کرد که در سال ۸۸ و ۸۴ به احمدی نژاد رای نداده است و مثل بسیاری از اصولگرایان دیگر نسبت خودش با دولت را تکذیب کرد. این اظهارنظرها وتبرئه جویی ها پیامدهای مهم و ویران کننده ای برای جریان اصولگرا دارد.
به گزارش پایگاه خبری فریادگر در ادامه نهضت تبرئه جویی اصولگرایان از دولت های نهم و دهم و شخص محمود احمدی نژاد جناب آقای مصطفی پورمحمدی هم اعلام کرده که در سال ۸۸ به احمدی نژاد رای نداده و عملکرد او را قبول نداشته است و در سال ۸۴ هم احمدی نژاد کاندیدای آنها یعنی اصولگرایان نبوده است. پیش از این شمار دیگری از چهره های اصولگرا که بعضی از آنها جزو کاندیداهای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری هم هستند، خودشان را از رای به احمدی نژاد در سال ۸۸ و قبلش تبرئه کرده اند وگفته اند که ما نبودیم، ما حمایت نکردیم، ما رای ندادیم و...
این اصولگرایان فراموش می کنند که اینگونه تبرئه جویی مطلق از احمدی نژاد چه پیامدها و دلالت هایی دارد. در زیر به برخی از آنها در قالب های پرسش ونکته اشاره می کنیم:
- اگر اصولگرایانی مثل آقای پورمحمدی و باهنر و... به احمدی نژاد رای ندادند و از وی حمایت نکردند پس ۲۴ میلیون رای آقای احمدی نژاد از کجا آمده است؟
- اگر اصولگرایان به احمدی نژاد رای ندادند و وی ۲۴ میلیون رای آورد، پس حلقه اطراف احمدی نژاد که برای وی رای جمع کرده است، باید حلقه قدرتمند و محبوبی در جامعه باشد. پس اصولگرایان درباره قدرت این حلقه که آن را جریان انحرافی می خوانند، اشتباه می کنند و اشتباه می گویند.
- اگر امثال آقای پورمحمدی عملکرد احمدی نژاد را قبول نداشتند، چرا سکوت کردند؟ مگر آنها در قابل جامعه و سرنوشت مردم احساس مسئولیت نمی کردند؟ مگر نمی توانستند به مردم بگویند که به کاندیدای دیگری ولو محسن رضایی رای بدهند؟ چرا این کار را نکردند؟ چرا جامعه را روشن نکردند؟
- آقای پورمحمدی در بخش دیگری از اظهاراتشان گفته است که احمدی نژاد در سال ۸۴ هم کاندیدای ما نبود. اینکه آقای احمدی نژاد بدون حمایت اصولگرایان توانسته در دو انتخابات پیروز شود، چه پیامی درباره پایگاه اجتماعی اصولگرایان دارد؟ آیا حمایت یا عدم حمایت جریان اصولگرا از یک شخص، علی السویه است؟ پس اینکه احمدی نژاد می گوید اصولگرایان رای و پایگاهی نداشتند تا به وی بدهند و وی بدون حمایت آنها پیروز شده درست است؟
- اینکه برخی اصولگرایان تازه یادشان افتاده که به احمدی نژاد رای ندادند، و عملکردش را از ازل تا ابد قبول ندارند اما در ۷-۸ سال گذشته سکوت کرده اند، چه نسبتی با انتخابات پیش رو و قدرت طلبی دارد؟
- اگر اصولگرایان به احمدی نژاد رای ندادند و عملکردش را قبول نداشتند پس چطور مخالفان و منتقدان واقعی دولت را بر نمی تابیدند و در مقابل آن همه محدودیت برای انتقاد از دولت سکوت می کردند و حتی همراه آن بودند؟ امروز تکلیف اخلاقی اصولگرایان در برابر آن منتقدهای واقعی چیست؟
آقای پورمحمدی در بخش دیگری از اظهاراتشان گفته اند:«..متاسفانه همه چیز رها می‌شوند و بعد دنبال راهکارهای اورژانسی هستیم.». اگر ایشان هم از عملکرد دولت احمدی نژاد تا وقتی در قدرت بوده انتقاد نکرده و به سهم خودش مانع عملکرد غلط دولت نشده، پس جزو همان کسانی است که همه چیز را رها می کنند و در پایان به دنبال راهکار اورژانسی می گردند. آیا چنین اشخاصی برای اداره کشور مناسب هستند؟ حتما آقای پورمحمدی و امثال وی فردای بعید روز انتخابشان باز هم به همین رویه عمل می کنند و مشکل بزرگی را نادیده می گیرند تا کارد به استخوان برسد و آنگاه دنبال راهکار اورژانسی می گردند.
واقعیت این است که اگرچه آقای پورمحمدی در برخی از حوزه ها از توانمندی مناسبی برخوردار است اما مشخص است که هنوز از پختگی سیاسی لازم برخوردار نیست. به نظر می رسد اگر قرار باشد هر کس در جای خودش قرار بگیرد، جای آقای پورمحمدی در پاستور و پست ریاست جمهوری نیست، همانطور که دیگر جای جریان اصولگرا نشستن بر صدر مصادر و مدیریت امور مهم نیست.


کد مطلب: 29031

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/report/29031/راهکارهای-اورژانسی-جریان-اصولگرا-باقی-ماندن-قدرت

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir