کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بی نظمی و ازدحام و بی برنامگی، ارمغان آغاز به کار اولین دلفیناریوم تهران

افتتاح پارک دلفینها در برج میلاد بدون دلفینها!

3 تير 1392 ساعت 15:49


اولین دلفیناریوم تهران یا همان پارک دلفینها، عصر روز یکشنبه دوم تیرماه در شب نیمه شعبان در میان ازدحام و بی نظمی شدید افتتاح شد؛ آن هم بدون آنکه خبری از دلفینها باشد!
به گزارش پایگاه خبری فریادگر، پارک دلفینهای برج میلاد تهران، نخستین دلفیناریوم غیرساحلی خاورمیانه و مرتفع ترین دلفیناریوم جهان است که عصر یکشنبه با حضور مهدی چمران رییس شورای شهر تهران و سخنان مدیرعامل برج میلاد افتتاح شد؛ مجموعه ای که سه هزار و ۲۰۰ متر مربع وسعت دارد و ظرفیت پذیرایی از بازدیدکنندگان آن، روزانه در هر سانس ۱۲۰۰ نفر است. آنگونه که در طول برنامه افتتاحیه اعلام شد، پارک دلفین های برج میلاد تهران از طریق تکنولوژی شبیه سازی شده آب اقیانوس قابلیت نگهداری انواع پستانداران دریایی را فراهم کرده است. اما آنچه در این افتتاحیه جلب توجه می کرد، بی نظمی و ازدحام حاصل از ضعف سازماندهی میهمانانی بود که چند برابر ظرفیت مجموعه، برای حضور در مراسم افتتاحیه دعوت شده بودند و از آن مهمتر، غیبت دلفینها در پارک دلفینها بود! مراسم قرار بود ساعت هفت و نیم عصر آغاز شود، اما برگزارکنندگان برنامه، حداقل سه برابر ظرفیت پارک دلفینها بلیت صادر کرده و به میهمانان داده بودند؛ بطوریکه بسیاری از مردم پشت درهای بسته ماندند و از طرف مسئولان برگزاری برنامه، از یک طرف به طرف دیگر رانده می شدند و کسی به اعتراضهای مردم پاسخگو نبود. همگان، صدور بی از حد ظرفیت بلیت را بهانه کردهخ بودند اما معلوم نبود چه کسی مسئول دعوت از این همه بازدیدکننده برای مراسم افتتاحیه است. سرانجام، عده ای موفق شدند خود را به سکوهای بالای محل برگزاری مراسم برسانند و عده ای نیز در گوشه ای ایستادند و تعداد بیشتری پشت درهای بسته ماندند. پس از حدود یک ساعت، اعلام شد که یک سئانس دیگر مراسم افتتاحیه تکرار خواهد شد و به همین دلیل، کسانی که راهی برای ورود به داخل مجموعه پیدا نکرده بودند، یا دو ساعت معطل ماندند، یا اینکه عطای دیدن برنامه را به لقایش بخشیدند و به خانه های خود رفتند.
پارک دلفینها، دلفین نداشت!
نکته جالب این مراسم این بود که پارک دلفینهای برج میلاد اصلا دلفین نداشت و کل برنامه شامل حدود ۴۵ دقیقه بازی شیرهای دریایی بود که معمولا در مجموعه های مشابه، در حاشیه برنامه دلفینها، هنرنمایی می کنند. اما در این برنامه، نه تنها خبری از دلفین نبود، بلکه هیچیک از مسئولان برگزاری برنامه هم خود را موظف به ارائه توضیح یا پاسخگویی درباره این ابهام میهمانان نمی دانستند که چرا پارک دلفینها دلفین ندارد. کل برنامه نزدیک به دو ساعت بود که بیش از نیمی از آن هم به هنرنمایی یکی از شومن های معروف جشنها – حسن ریوندی – سپری شد و کسانی که برای تماشای هنرنمایی دلفینها آمده بودند، نه تنها دلفینی ندیدند، بلکه تماشای هنرنمایی شیرهای دریایی هم برایشان فقط ۴۵ دقیقه طول کشید. در این میان قیافه پدر و مادرهایی که مجبور بودند به کودکان خود توضیح دهند چرا این مجموعه دلفین ندارد دیدنی بود، چرا که هیچ پاسخ قانع کننده ای برای فرزندانشان نداشتند.
کوهنوردی برای رسیدن به پارکینگ!
نکته جالب دیگر، فاصله طولانی پارکینگ مجموعه با پارک دلفینها بود. میهمانان مجبور بودند خودروی خود را در یک تپه خاکی که اسم پارکینگ روی آن گذاشته بودند پارک کنند و از سراشیبی طولانی پایین بیایند و پس از پایان برنامه، از سربالایی نفس گیر و طولانی بالا بروند و خودروی خود را بردارند. در این میان برخی خودروی خود را در خیابان باریک منتهی به پارکینگ پارک کرده که این امر در بعضی مواقع موجب ایجاد ترافیک شده بود. دلیل این مساله هم دوری پارکینگ و ارتفاع بسیار زیاد آن از محل پارک دلفینها بود که رفت و آمد را با دشواری مواجه می کرد.
یک افتتاحیه پر سر و صدا و دیگر هیچ
اقدام مسئولان مربوطه برای احداث مجموعه ای برای تفریح مردم قابل تقدیر است اما آنچه در مراسم افتتاحیه شاهد بودیم، بی نظمی و ازدحام شدید حاصل سوء تدبیر مسئولان در برنامه ریزی مراسم افتتاحیه و دعوت از میهمانان و همچنین ضعف برنامه ریزی در اجرای برنامه بود. از سوی دیگر عدم احداث پارکینگ مناسب و دوری پارکینگ موجود از محل پارک دلفینها و از آن مهمتر افتتاح پارک دلفینها بدون وجود دلفینها، نشاندهنده شتاب زدگی در افتتاح مکانی بود که به نظر می رسد به دلیل تمایل مسئولان مربوطه برای افتتاح آن در زمان استقرار مدیران کنونی بوده است.


کد مطلب: 34199

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/report/34199/افتتاح-پارک-دلفینها-برج-میلاد-بدون

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir