کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

جدال کلینتون با ترامپ ادامه دارد

غلبه کینه بر متن انتخابات الکترال

28 مهر 1395 ساعت 19:50

انتخابات الکترال آمریکا همچنان به عنوان یک سوژه داغ در رسانه‌های جهان مطرح است. صبح امروز (پنج شنبه) سومین وآخرین مناظره انتخاباتی «هیلاری کلینتون» با « دونالد ترامپ» برگزار شد و در تهران همانند بسیاری از نقاط جهان مردم همانند یک مسابقه بوکس مهیج آن را دنبال کرده اند.


انتخابات الکترال آمریکا همچنان به عنوان یک سوژه داغ در رسانه‌های جهان مطرح است. صبح امروز (پنج شنبه) سومین وآخرین مناظره انتخاباتی «هیلاری کلینتون» با « دونالد ترامپ» برگزار شد و در تهران همانند بسیاری از نقاط جهان مردم همانند یک مسابقه بوکس مهیج آن را دنبال کرده اند.
به گزارش پایگاه خبری فریادگر، در میان توجهی که به انتخابات آمریکا وجود دارد، نفرت از دونالد ترامپ به عنوان یک حاشیه پر رنگ تر از متن وجود دارد. ترامپ رسما با آدولف هیتلر مقایسه می‌شود.
براساس نظرسنجی صورت گرفته ریاست جمهوری ترامپ برای یک چهارم جوانان آمریکایی اتفاقی شوم تر از اصابت یک شهاب سنگ با کره زمین است. به نوشته روزنامه گاردین، جاشوآ دایک،‌ یکی از مدیران مرکز عقاید عمومی‌در UMass Lowell که این نظرسنجی را برگزار کرده، گفت: این سوال نشان می‌دهد که بسیاری از جوانان آمریکایی از وضعیت موجود و برگزاری روند انتخابات در هشتم نوامبر 2016 راضی نیستند.
براساس این نظرسنجی مشخص شد که 53 درصد از 1247 شرکت کننده 18 تا 35 ساله ترجیح می‌دهند یک شهاب سنگ زمین را نابود کند تا اینکه دونالد ترامپ، نامزد جمهوری خواهان وارد کاخ سفید شود و 34 درصد هم ترجیح می‌دهند نابودی سیاره رخ دهد تا اینکه هیلاری کلینتون، کاندیدای دموکرات‌ها وارد کاخ سفید شود.
همچنین 39 درصد نیز گفتند که ترجیح می‌دهند باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا خودش به صورت دائمی‌رییس جمهور بماند تا اینکه زمام امور را به ترامپ یا کلینتون بسپارد و 26 درصد هم گفتند که بهتر این است مردم رییس جمهوری آتی را با یک لاتاری رندومی‌انتخاب کنند.23رصد از از شرکت کنندگان یا یک چهارم گفتند که ترجیح می‌دهند تا یک شهاب سنگ عظیم زمین را نابود کند تا اینکه کاندیداهای جمهوری خواه یا دموکرات وارد عرصه سیاست شوند.
نکته جالب در مورد رقیب ترامپ این است که اگرچه هیلاری از بخت بلندی برخوردار است اما به لحاظ محبوبیت و مقبولیت اجتماعی دچار دردسرهای جدی است. اگرچه نفرت از ترامپ پررنگ است اما نوع نگاه سرشار از کینه به هیلاری کلینتون نیز جالب است. منتقدان کلینتون، هیلاری را یک زن دروغ گوی فریبکار می‌دانند که دچار نارسیسم و خودشیفتگی است. برخی ملی گرایان آمریکایی هم می‌گویند که هیلاری به جرم تخطی در موضوع ایمیل‌ها باید زندانی شود که اتفاقا مورد توجه ترامپ نیز قرار گرفته است.
«جنیفر مرسیکا » که روی تاریخ ادبیات سیاسی آمریکا تحقیق کرده، می‌گوید: «به هر دو نامزد به خاطر ظاهرشان حمله می‌شود، به هر دو به خاطر شخصیت‌شان و تصمیم‌های قبلی‌شان حمله می‌شود. تنها وجه تفاوت‌شان این است که به کلینتون بابت زن بودنش هم حمله می‌کنند، اما به ترامپ نه. شاید چون اولین بار است که زنی نامزد ریاست‌جمهوری می‌شود، مردم هنوز ابزار لازم برای نقد ندارند، جز همین دشنام‌های جنسی و زن‌ستیزانه».
بسیاری از فحش‌هایی که به هیلاری کلینتون می‌دهند، به کج‌روی‌های جنسی همسرش در دهه‌های ۸۰ و ۹۰ میلادی برمی‌گردد.
پارسال ترامپ توییت یک کاربر را ری‌توییت کرده بود که نوشته بود: «کلینتون که نمی‌تواند شوهرش خودش را راضی کند، چرا فکر می‌کند می‌تواند آمریکا را راضی کند.» البته ترامپ کمی‌بعد توییت را پاک کرد. بعضی منتقدان هیلاری می‌گویند او بعد از رسوایی‌های جنسی بیل سعی کرده زنانی را که با همسرش رابطه داشتند خفه کند یا شخصیت‌شان را خراب کند.
بعضی حتی تا آنجا پیش رفته‌اند که می‌گویند هیلاری کلینتون همسرش را تشویق می‌کرده با زنان دیگر هم‌بستر شود. مثلا دینش د سوزا، از نویسندگان محافظه‌کار آمریکا، در فیلم مستند «آمریکای هیلاری» - که امسال پرفروش‌ترین فیلم مستند آمریکا بوده - می‌گوید: «تمام اینها نقشه خودش بود. از اعتیادش (به سکس) استفاده کرد که به خودش وابسته‌اش کند».
میشل گلدبرگ، نویسنده و ستون‌نویس آمریکایی، معتقد است اینگونه حمله‌ها نشانگر عزمی‌است که می‌خواهد هیلاری کلینتون را «شریک جرم» همسرش معرفی کند. می‌گوید: «این حمله‌ها در ذهن مردم جا می‌اندازد که هیلاری آن‌قدر شیفته قدرت است که احساسات عادی انسانی مثل عشق و وفاداری و حسادت نمی‌شناسد».
در سه-چهار دهه‌ای که کلینتون‌ها در انظار بوده‌اند، سیاست آمریکا روزبه‌روز دوقطبی‌تر شده - که یک دلیلش گسترش صداهای تندرو در برنامه‌های رادیویی و اینترنت است.بعضی‌ها، از جمله د سوزا، با انتخاب باراک اوباما - به‌عنوان اولین رئیس‌جمهور سیاه و یکی از لیبرال‌ترین‌های تاریخ معاصر - نیز مشکل داشتند.
ترامپ از همان ابتدا که اعلام کرد می‌خواهد نامزد جمهوری‌خواهان بشود، ادعای مردود «محل تولد» اوباما را تکرار کرد - اینکه او در خاک آمریکا به دنیا نیامده و نمی‌تواند رئیس‌جمهور شود - هرچند ماه پیش این ادعا را پس گرفت.او پیش‌تر ادعا کرده بود اوباما مسلمان است. و اینکه انتخابات ماه نوامبر به نفع کلینتون «دست‌کاری» شده. در مناظره دوم هم کلینتون را یک بار دیگر «شیطان» خطاب کرد.
جالب اینجاست که حمله به کلینتون فقط کار دست‌راستی‌ها نبوده. بسیاری از آنها که در چپ سیاست آمریکا جای می‌گیرند هم در طول رقابت داخلی حزب دموکراتیک (با برنی سندرز) با او دشمن شدند - تا جایی که یک چهره دانشگاهی مثل اندرو لوین به بی‌بی‌سی گفت ترجیح می‌دهد «در استفراغ شنا کند» اما به کلینتون رأی ندهد.
گزارش : علی ودایع


کد مطلب: 62247

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/report/62247/غلبه-کینه-متن-انتخابات-الکترال

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir