کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تناقض در اعلام تعداد شهدا و مجروحین حادثه تروریستی

جزئیات کامل حمله تروریستی به رژه نیروهای مسلح در اهواز

هر ۴ تروریست مهاجم کشته شدند

31 شهريور 1397 ساعت 14:50

تروریست‌های مسلح صبح امروز ۳۱ شهریور به مراسم رژه نیروهای مسلح در اهواز حمله کردند و مردم و نیروهای نظامی را به صورت کور به رگبار بستند. در نتیجه این حمله تروریستی، تعدادی از هم‌وطنانمان شهید و زخمی شدند. گروهک الاحوازیه ساعاتی پس از این حمله تروریستی، مسئولیت آن را برعهده گرفت.


تروریست‌های مسلح صبح امروز ۳۱ شهریور به مراسم رژه نیروهای مسلح در اهواز حمله کردند و مردم و نیروهای نظامی را به صورت کور به رگبار بستند. در نتیجه این حمله تروریستی، تعدادی از هم‌وطنانمان شهید و زخمی شدند. گروهک الاحوازیه ساعاتی پس از این حمله تروریستی، مسئولیت آن را برعهده گرفت.
به گزارش مردم سالاری آنلاین، صبح امروز در جریان رژه نیروهای مسلح در اهواز، یک تیم تروریستی چهار نفره به‌صورت مسلحانه به این مراسم حمله کردند. این تیم تروریستی با سلاح کلاشینکوف مردم و نیروهای نظامی را در بلوار قدس شهر اهواز به صورت کور به رگبار بستند.
تیراندازی تیم تروریستی حوالی ساعت ۹ صبح آغاز شد و در آن افرادی با لباس نظامی از پشت جایگاه ویژه به سمت مردم و نظامیان تیراندازی کردند. مهاجمان از پارکی که در پشت جایگاه ویژه مراسم رژه قرار داشت، حمله تروریستی خود را ترتیب دادند.
غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان در تشریح این حمله تروریستی گفت: صبح امروز در حین اجرای رژه نیروهای مسلح در بلوار قدس اهواز افرادی با لباس مبدل سپاه و بسیج از پشت جایگاه مسئولان به سمت مسئولان و مردم حاضر در محل تیراندازی کردند که متاسفانه در این اقدام خرابکارانه و ضد امنیتی تعدادی از مردم بی‌گناه از جمله تعدادی زن و کودک بیگناه شهید یا زخمی شدند.
بلافاصله پس از این حمله تروریستی، آمارهای متناقضی در مورد قربانیان منتشر شد. علی‌حسین حسین‌زاده، معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان در مورد آمار قربانیان گفت: متاسفانه تاکنون در این حادثه ۱۲ نفر شهید شده‌اند که به علت حال وخیم برخی از مجروحان، احتمال افزایش تعداد شهدا وجود دارد. وی گفت: شهدای این حادثه از بین مردم و نیروهای نظامی بوده‌اند، ولی هیچ یک از مسئولان ارشد استانی که در محل رژه حضور داشتند، آسیب ندیدند.
سردار ابوالفضل شکارچی سخنگوی ارشد نیروهای مسلح نیز در مورد این حمله و سرنوشت تروریست‌های مهاجم گفت: تروریست‌ها ابتدا به مردمی که در مراسم رژه حضور داشتند تیراندازی کردند و علاوه بر شهید و مجروح کردن تعدادی از مردم تعدادی از تیرهایشان نیز به سمت نیروهای نظامی حاضر در رژه شلیک شده و تعدادی از آن‌ها نیز شهید و مجروح شدند. البته تروریست‌ها می‌خواستند به سمت مسئولان حاضر در جایگاه نیز بروند که با شدت عمل نیروهای امنیتی ناکام ماندند. نیرو‌های امنیتی بلافاصله وارد عمل شدند و هر ۴ نفر تیم تروریستی را منهدم کردند؛ از تیم ۴ نفره تروریست‌ها، ۳ نفر در دم کشته و یک نفر نیز به دلیل شدت جراحات، پس از انتقال به بیمارستان کشته شد.
سخنگوی ارشد نیروهای مسلح آمار شهدای این حادثه تروریستی را تاکنون ۱۵ نفر اعلام کرده است. با این حال، وی نیز تأکید کرده است که هنوز نمی‌توان به‌صورت قطعی، تعداد شهدا و مجروحین را اعلام کرد. ایرج نظری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز هم از آماده‌باش کلیه مراکز درمانی و بیمارستان‌ها برای درمان و ارائه هرگونه خدمات به مجرومان و آسیب‌دیدگان حادثه تروریستی امروز خبرداد و گفت: براساس آخرین آمار تاکنون ۶۰ نفر در حادثه امروز مجروح شده‌اند.
ساعاتی پس از این حمله تروریستی، سخنگوی گروهک تروریستی الاحوازیه در گفت‌وگو با  شبکه تلویزیونی برون‌مرزی رسماً اعلام کرد که این گروهک تروریستی و جدایی‌طلب، مسئولیت حمله به رژه نیروهای مسلح را بر عهده می‌گیرد. این گروهک تروریستی که از بقایای جریان تجزیه‌طلب «جمعیت خلق عرب» تشکیل شده،  از سال ۲۰۱۵ نام خود را از «سازمان اسلامی سنی احواز» تغییر داده و خود را «جنبش الاحوازیه» معرفی می‌کند و پیش از این، اقدامات خرابکارانه‌ای نیز انجام داده بود.
سخنگوی ارشد نیروهای مسلح گفته است در بین شهدای این حادثه «دختربچه‌ای با سن کم و جانباز ویلچری» هم وجود دارد. برخی گزارشات حاکی از این بود که خبرنگار نشریه عصر جنوب نیز در حمله تروریستی امروز شهید شده است. اما مدیر مسئول نشریه عصر جنوب اعلام کرد که با وجود حضور خبرنگاران و اهالی رسانه برای پوشش خبری مراسم رژه نیروهای مسلح، هیچ خبرنگاری در حادثه تروریستی شهید نشده است و فقط تشابه اسمی باعث اشتباه در انتشار و انعکاس خبرها شده است.
این حمله وحشیانه و تروریستی در حالی انجام شد که هنوز پس از گذشت ساعت‌ها از حادثه، برخی از ابعاد آن روشن نیست و نمی‌توان به‌طور شفاف آمار قربانیان را اعلام کرد. صدا و سیما و شبکه خبر، امروز برنامه‌های خود را به صورت عادی پخش کردند و خبرهای راجع به حمله تروریستی را به صورت زنده پوشش ندادند. برخی از منابع آمار شهدای این حادثه را تا ساعت ۲ بعد از ظهر امروز، ۲۴ نفر اعلام کرده‌اند که هنوز نمی‌توان آن را رد یا تایید کرد.
 


کد مطلب: 94378

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/report/94378/جزئیات-کامل-حمله-تروریستی-رژه-نیروهای-مسلح-اهواز

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir