۰
يکشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۰۶:۵۴
کواکبیان در نشست عمومی بررسی مشکلات شهر احمد آباد مستوفی:

ترامپ نمی‌تواند اجماعی علیه ایران راه بیندازد

روز چهارشنبه ۳ بهمن ۹۷ در راستای دیدارهای عمومی نمایندگان مجلس که با مسئولین و مردم مناطق و شهرستان‌های استان تهران به همت دکتر کواکبیان و هماهنگی دبیرخانه مجمع نمایندگان تهران برگزار می‌شود، این‌بار در مسجد موسی بن جعفر (ع) احمدآباد مستوفی با حضور علیرضا محجوب، سيد فريد موسوي و محسن عليجاني زماني و خانم فريده اولادقباد، نمايندگان مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با مردم این بخش به گفت‌وگو پرداخته و در جریان مشکلات و دغدغه‌های مردم شریف احمدآباد مستوفی قرار گرفتند.
ترامپ نمی‌تواند اجماعی علیه ایران راه بیندازد
روز چهارشنبه ۳ بهمن ۹۷  در راستای دیدارهای عمومی نمایندگان مجلس که با مسئولین و مردم مناطق و شهرستان‌های استان تهران به همت دکتر کواکبیان و هماهنگی دبیرخانه مجمع نمایندگان تهران  برگزار می‌شود، این‌بار در مسجد موسی بن جعفر (ع) احمدآباد مستوفی با حضور علیرضا محجوب، سيد فريد موسوي و محسن عليجاني زماني و خانم فريده اولادقباد، نمايندگان مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با مردم این بخش به گفت‌وگو پرداخته و در جریان مشکلات و دغدغه‌های مردم شریف احمدآباد مستوفی قرار گرفتند.
در ابتدای این نشست حجت‌الاسلام سلطانی امام جمعه احمدآباد مستوفی با اشاره به مشکلات روز جامعه گفت: حفظ نظام برای مسئولین نظام از حفظ جانشان واجب‌تر است، چرا که خون شهدا در راه این نظام ریخته شده و امام خمینی (ره) از ابتدا به مردم توصیه کردند برای خدمت به مردم سر از پا نشناسند.
وی افزود: همخوانی بین درآمدها و هزینه‌های زندگی وجود ندارد، مردم احمد‌آباد مستوفی اکثرا کارگر و زحمت‌کش هستند و با وضعیت فعلی بعضی از مردم حتی به نماز صبح در مسجد و منزل نمی‌رسند و مجبورند اول صبح برای کار راهی شده و نماز را در راه بخوانند.
در ادامه پیمان فداکار  رئيس شورای اسلامی شهر احمدآباد مستوفی گفت: طرح تفصیلی احمدآباد مستوفی بالغ بر ۲۵ سال است که بازنگری نشده، هرچند بر اساس قانون بازنگری ۱۰ ساله طرح هادی الزامی است.
وی افزود: حمل و نقل عمومی در احمدآباد مستوفی با موانع و مشکلاتی روبرو است که با توجه به بافت جمعیتی این شهر تقویت حمل و نقل عمومی و بهبود آن باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد.
رئیس شورای اسلامی شهر احمدآباد خاطرنشان کرد: هنوز هیچ اداره‌ای در این بخش مستقر نشده و درآمدهای بسیار ناچیز احمدآباد مستوفی که به دلیل به رسمیت شناخته نشدن شهر شدن این بخش درگیر آن هستیم و درآمد پایداری نیز وجود ندارد، برای اداره شهر کافی نیست. 
نبود درمانگاه و داروخانه شبانه‌روزی، دخالت پیمانکاران خارج از احمدآباد در پروژه‌های شهرداری، تصرف املاک احمدآباد مستوفی توسط شهرداری منطقه ۱۸ تهران، مشکلات مربوط به راه و عدم هماهنگی دستگاه‌ها در امور احمدآباد مستوفی از جمله مشکلات دیگری بود که رئیس شورای شهر احمدآباد مستوفی بیان کرد.
فراهانی رئيس شورای بخش احمدآباد که به نمایندگی از روستاهای بخش احمدآباد در جلسه سخنانی را عنوان کرد گفت: حریم روستاها برای اداره بهتر امور روستاها توسط دهیاری‌ها لازم است که مشخص باشد در این خصوص بسیاری از روستاهای بخش احمد‌آباد فاقد 
حریم هستند.
وی افزود: تامین اعتبار لازم برای راه‌های مواصلاتی روستایی که نیاز به روکش و آسفالت دارند در دستور کار است که امیدواریم با مساعدت مسئولین تسریع شود.
در ادامه گل‌احمدی بخشدار احمدآباد مستوفی طی سخنانی گفت: در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی هستیم و در این مدت خدمات فراوانی انجام شده است. با وجود تحریم‌های سخت و ظالمانه ایستاده‌ایم و به قدرت‌های شرقی و غربی نه گفته‌ایم.
وی افزود: زیرساخت‌های بخش احمدآباد مستوفی تحول یافته و در حوزه آب، برق، گاز، تلفن و ارتباطات خدمات مهمی ایجاد شده است. صرف ۱۰ میلیارد تومان جهت تجهیز شبکه فیبر نوری توسط مخابرات احمدآباد، به روزرسانی و تعویض کل شبکه برق منطقه حسن‌آباد، احمد‌آباد و نوروزآباد، همت مسئولین جهت گازرسانی به نوروزآباد، از جمله خدمات انجام شده در سال‌های اخیر است.
در این نشست علیرضا محجوب نماینده مردم تهران و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: آن چه مسئولان کشور به دنبالش هستند قطعا اداره بهتر امور کشور است. شرایط کنونی کشور محصول تحریم‌ها و خصوصی‌سازی به معنای اقتصاد منفعت محور است، موضوعی که من از ابتدا با آن مخالف بوده و هستم.
وی تصریح کرد: اعتراض‌هایی که از مردم می‌شنویم و فریادهایی که بر سر ما می‌کشند تبلیغاتی نیست و حق آن‌ها است. مردم در شرایط فعلی تحت فشار هستند و وظیفه ما مسئولین شنیدن اعتراض مردم و رسیدگی و چاره‌اندیشی برای حل این مشکلات است.
این نماینده مجلس افزود: در آستانه هفتمین سالگرد شهر شدن احمدآباد مستوفی هستیم و هنوز بسیاری نهادها این منطقه را به عنوان شهر نمی‌شناسند.
محسن علیجانی دیگر نماینده تهران، ری، اسلامشهر، شمیرانات و پردیس در ادامه این نشست گفت: خوشحالیم به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی مردم آزادانه انتقاد می‌کنند و نظراتشان را چهره به چهره با مسئولینشان درمیان می‌گذارند.
وی افزود: موضوع درمانگاه و بیمارستان را باجدیت پیگیری خواهیم کرد، چرا که سلامت مردم از هرموضوع دیگری مهم‌تر است. متروی اسلامشهر نیز در دستور کار قرار دارد که شهرداری اسلامشهر حاضر شده ۴۰۰ میلیارد تومان از منابع خود را به توسعه مترو اختصاص دهد تا موعد بهره‌برداری از مترو نزدیک‌تر شود.
در ادامه این نشست فریده اولادقباد نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: جلسه‌ای با فرماندار اسلامشهر، وزیر محترم راه و شهرسازی و سایر مسئولین ذیربط در خصوص ارتقای ایمنی راه‌ها و جاده‌ها داشتیم که درآن جلسه پیگیر جاده مواصلاتی احمدآباد مستوفی بودیم.
وی تصریح کرد: در زمینه مطالبات مربوط به فاضلاب شهری، نوسازی و مقاوم‌سازی مدارس و بهسازی بافت‌های روستایی نیز پیگیری‌هایی را انجام داده‌ایم. 
اولاد قباد خاطرنشان کرد: بر اساس بودجه‌های تخصیص یافته و امکانات موجود برای تهران ما نمایندگان شما مردم عزیز مجدانه تلاش می‌کنیم در جهت رفع مشکلات حرکت کرده و تا حد ممکن مسايل را حل کنیم.
سید فرید موسوی نماینده مجلس شورای اسلامی  دیگر سخنران این نشست گفت: تعللی که بیش از ۱۵ سال درخصوص طرح تفصیلی  وجود داشته به زودی رفع خواهد شد، هرچند هزینه این تعلل را مردم احمدآباد مستوفی پرداختند و مشکلاتی برای آن‌ها ایجاد شد. 
وی افزود: جنگ اقتصادی است. معنای جنگ این است که مشکلاتی قطعا وجود دارد و سختی‌هایی در جامعه ایجاد می‌شود. برخی رفتارهایی که این روزها شاهدیم مثل این است که در زمان جنگ تحمیلی به مسئولان می‌تاختیم که چرا فلان کوچه در محل ما دچار ویرانی و تخریب شده است.
موسوی گفت: در شرایط جنگ اقتصادی خدماتی همچون مترو و سایر زیرساخت‌های شهری با جدیت در حال پیگیری است که جای تقدیر دارد. دشمن و بدخواهان نظام امروز قصد دارند میان مردم و مسئولین فاصله بیاندازند که نباید چنین اجازه‌ای به آن‌ها بدهیم.
در پایان این نشست دکتر مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران، ری، اسلامشهر، شمیرانات و پردیس با گرامیداشت ایام فاطمیه و ذکر حدیثی از حضرت زهرا (س) سخنان خود را آغاز کرد و گفت: امیدواریم همه کارهای ما برای رضای خدا باشد چرا که اگر کسی برای رضای خدا کار کند، خداوند متعال مسیر صلاح خود و جامعه‌اش را به وی نشان خواهد داد.
عضو هیات رئيسه فراکسیون امید خاطرنشان کرد: در طول ۴۰ سال گذشته سابقه نداشته که ۵ نماینده مجلس به جمع مردم بیایند و پیگیر مسائل آن‌ها بوده و دغدغه‌هایشان را پاسخ دهند که این اتفاق از برکات انقلاب اسلامی است.
وی افزود: سه ماه پیش در اسلامشهر حاضر شدیم و موضوع کلنگ‌زنی مترو در همان جلسه شکل گرفت، همچنین دو ماه قبل در چهاردانگه جلسه داشتیم و دوهفته قبل نیز با حضور اعضای شورای شهر زمینه این نشست  و تشکیل جلسه ایجاد گردید. به شما مردم قول می‌دهم سه درخواست عمده شما را تا پایان این دوره از مجلس شورای اسلامی پیگیری و  حل کنیم.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: سه هفته پیش در قیامدشت چنین نشستی برگزار شد، قیامدشتی که پیش از این روستا بود و به برکت مجمع نمایندگان تهران به شهر تبدیل شده و شورای شهر مستقل و شهرداری مستقل یافت.
رئیس فراکسیون دیپلماسی و منافع ملی گفت: علی رغم مشکلات موجود در آستانه چهل سالگی انقلاب باید وحدت و انسجام ملی خود را طوری نشان ترامپ و دشمنان این ملت بدهیم که همگان بدانند ملت ایران همچنان استوار و متحد است.
وی خاطرنشان کرد: نسل جدید نمی‌دانند چرا انقلاب کرده‌ایم و مفاهیمی همچون استقلال سیاسی، استقلال فرهنگی، استقلال اقتصادی و اتکا به خود و اعتماد به نفس همچنین آزادی که شامل آزادی مطبوعات، آزادی اجتماعات، آزادی بیان، باید برای آن‌ها تبیین شود که آرمان‌ها و دستاوردهای ماست و هرکس بخواهد دیکتاتوری به خرج دهد، ما نسل انقلاب در مقابلش می‌ایستیم چرا که این ملت برای آزادی قیام کردند.
رئيس خانه مطبوعات و رسانه‌های کشور گفت: جمهوریت نظام یک رکن مهم دیگر انقلاب است که براساس آن هیچ‌کسی جرات تصمیم‌گیری از طرف مردم را ندارد و مردم می‌توانند سرنوشت خود را تعیین کنند. همچنین اسلامیت نظام که هم استقلال و آزادی و جمهوریت در خدمت اسلام هستند و ما در پرتو اسلام این راه را ادامه می‌دهیم.
نماینده مردم تهران در مجلس گفت: سه قول به مردم احمدآباد مستوفی می‌دهیم، اول آن که تا آخر این دوره موانع شهر شدن احمدآباد را از میان برمی‌داریم، نکته دوم تصویب طرح تفصیلی شهر به طور قطعی تا پایان این دوره انجام شود و سومین قول مستقر شدن ادارات مورد نیاز  در احمدآباد مستوفی است.
دبیرکل حزب مردم‌سالاری افزود: برخی فکر می‌کنند چون ما اصلاح‌طلبان  به مجلس رفته‌ایم فقط از دولت حمایت می‌کنیم، در تذکرات و نطق‌های مجلس از دولت انتقاد می‌کنیم و ضعف‌ها را گوشزد می‌کنیم.
دکتر کواکبیان افزود: در شرایط فعلی کسی به فکر مذاکره با ترامپ نیست چرا که اساسا ترامپ آدم مذاکره نیست ولی بدانید اگر برجام نبود ۷ قطعنامه‌ای که بر اساس  آن‌ها می‌توانستند به ایران حمله نظامی کنند، گریبانگیر ما بود و اینکه ترامپ نمی‌تواند علیه ایران اجماعی به راه بیندازد نیز از برکات برجام است.
 
کد مطلب: 101823
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *