۰
يکشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۱۶

آماده باش محیط‌بان‌ها برای چهارشنبه سوری

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست با تاکید بر اینکه هدف غایی ما حفظ سلامت مردم و همه جانداران است از آماده باش محیط بانان برای چهارشنبه سوری خبر داد.
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست با تاکید بر اینکه هدف غایی ما حفظ سلامت مردم و همه جانداران است از آماده باش محیط بانان برای چهارشنبه سوری خبر داد.
به گزارش ایسنا، جمشید محبت خانی در آخرین نشست خبری  خود در سال ۹۷ که امروز (۱۹ اسفند) در سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد با اشاره به اینکه متأسفانه برخی شهروندان در روز چهارشنبه آخر سال با آتش زدن لاستیک و استفاده از باروت‌ تحت عنوان ترقه آلودگی صوتی و آلودگی هوا ایجاد می‌کنند، گفت: این اقدامات قطعاً برای همه شهروندان همچنین برای گیاهان و حیات وحش آسیب زا است.
وی با بیان اینکه نباید برای یک ساعت شادی با آتش زدن لاستیک هوا را آلوده کنیم، اظهارکرد: متأسفانه برخی لاستیک‌ها را آتش می‌زنند و از روی تپه یا کوه به سمت پایین می‌غلتانند. این اقدام باعث آسیب رساندن به پوشش گیاهی، حیات وحش و جنگل‌های بکر و حتی انسان‌ها می‌شود. چنین اقداماتی علاوه بر آسیب‌های محیط زیستی ایجاد رعب و وحشت در مردم را به دنبال دارد.
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: دستورات خاصی برای یگان حفاظت استان‌ها برای چهارشنبه آخر سال ابلاغ شده است. قطعاً اجازه نمی‌دهیم تعداد کمی که با ورود به مناطق چهارگانه محیط زیست به این مناطق آسیب می‌زنند اجازه فعالیت پیدا کنند. حتماً متخلفان دستگیر خواهند شد و محیط بانان در چهارشنبه آخر سال آماده باش هستند.
محبت‌خانی همچنین اظهار کرد: خوشبختانه در سال ۹۷ تجهیزات اطفای حریق مناسبی در اختیار یگان‌های محیط زیست قرار گرفته است و به‌طور قطع برای کاهش خسارت‌های ناشی از آتش سوزی‌ها از این تجهیزات استفاده خواهد شد همچنین با شهرداری‌ها و فرمانداری‌ها نامه‌نگاری کرده‌ایم تا زباله‌های قابل اشتعال جمع‌آوری شوند.
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست همچنین از برگزاری رزمایش یگان‌های حفاظت محیط زیست کشور، یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، یگان سازمان امور اراضی و یگان حفاظت شهرداری خبر داد و تصریح کرد: باید این چهار یگان در کنار هم قرار بگیرند تا بتوانیم برنامه‌ریزی خوبی برای ایام نوروز داشته باشیم. در ایام نوروز یک رزمایش مشترک با حضور این چهار یگان برگزار خواهد شد که زمان و مکان دقیق آن بعد اطلاع‌رسانی می‌شود. هدف از این رزمایش ایجاد هماهنگی و هم‌افزایی بیشتر و استفاده از پتانسیل همه یگان‌ها برای ایام نوروز است. قطعاً جلسه‌ای با حضور فرماندهان این یگان‌ها برگزار می‌شود تا برای روزهای تعطیلات سال نو برنامه‌ریزی مشترک داشته باشیم.
کد مطلب: 104327
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *