۰
دوشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۹:۲۱
زاکانی:

نباید دچار عقبگرد سیاسی شویم

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با بیان اینکه در انتخابات ریاست جمهوری آینده باید کسانی مورد نظر باشند که مبانی شفاف و هم پیشینه شفاف داشته باشند گفت: باید به دنبال جریانی باشیم که به هیچ وجه و در هیچ سطحی دچار عقبگرد سیاسی نشویم.
 علیرضا زاکانی در دیدار شورای مرکزی جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با آیت الله مصباح یزدی که ظهر دوشنبه در موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) قم برگزار شد اظهار داشت: جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی بر اساس اعتقادات وارد حوزه اجتماعی و سیاسی شده است و لذا مانند سلف سابق که خدمت بزرگان می رسیدند و اعتقادات خود را عرضه می کردند تا نظر بزرگان را نسبت به صحت آن جویا شوند ما نیز وظیفه دیدیم خدمت بزرگان و مراجع و علما برسیم و اعتقادات خود را عرضه کنیم تا در مسیر اصلاح جایی برای جبران داشته باشیم.
وی افزود: ما در جمعیت رهپویان بزرگترین سرمایه خود را اسلام می دانیم و هیچ چیز را خارج از اسلام نمی دانیم و نگاه اجتهادی امام (ره)، مقام معظم رهبری، مراجع تقلید و فرزانگانی همچون حضرت علامه مصباح را مسیر راه خود قرار می دهیم.
نماینده مردم تهران در مجلس با تاکید بر اینکه اندیشه های بزرگان محل رجوع ما است گفت: پیروی از مجموعه ای که فهم درستی از دین را در اختیار ما قرار می دهد را به عنوان یک اصل دینی بر خود واجب می دانیم و سعی داریم مبتنی بر تکلیف و اصول حرکت کنیم.
توجه همیشگی به اسلام و اصل نظام
زاکانی با اشاره به اینکه توجه به فرمایشات حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری، مراجعه و درک صحیح از این فرمایشات در تک تک افراد و حرکت جمعی این جمعیت مورد عنایت ویژه قرار دارد گفت: ما در جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی دائماَ به اسلام و اصل نظام توجه داشته و داریم.
سخنگوی فراکسیون اصولگرایان مجلس گفت: تا وقتی جنگ بود کاری جز جنگ و دفاع از کشور نداشتیم و با توجه به این نکته که اکثریت این جمعیت در دانشگاه ها بوده اند بعد از جنگ در هر عرصه ای سعی بر این داشته ایم یک مجموعه فعالیت های منسجم اجتماعی در سراسر کشور سامان دهیم.
زاکانی با شاره به فعالیت های گسترده جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی افزود: ما در آنجا که مبارزه با فساد بوده است وارد صحنه شدیم و انواع توهین ها را خوردیم و چه آنجا که مبارزه با کجروی ها و انحرافات مطرح بود احساس وظیفه کردیم و به آن ورود پیدا کردیم.
فداکاری پایه حرکت جمعیت رهپویان است
دبیر کل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با بیان اینکه فداکاری پایه حرکت این جمعیت است اظهار داشت: سعی ما بر این است که در مسیر فداکاری حرکت کنیم و همواره تلاش بر این بوده است که در هر عرصه موثر باشیم و امروز هم که در مجلس حضور داریم با دوستان فراکسیون اصولگرایان یک نقش مهم که رصد جدال بین خط سازش و خط مقامت است را پیگیری می کنیم.
وی افزود: خط سازش از چند حربه شکل گرفته است و خط مقاومت هم که به طور مشخص رهبر انقلاب اسلامی در امتداد آن قرار دارند.
زاکانی با اشاره به اینکه امروز دشمنان در صدد این موضوع هستند که با ایجاد اختلاف میان مسئولین کشور قدرت مقابله را از آنها بگیرند، بیان داشت: از این منظر تمام تلاشمان این است که یک ثباتی در جامعه ایجاد شود و مسئولین هم در کنار هم جمع شوند و ما حصل این تلاش باعث رشد در میان خود و اطرافیان شود.
وی افزود: البته با حضور مقام معظم رهبری و بزرگان و علما و مردم با بصیرت ایجاد اختلاف و ضربه زدن به نظام اسلامی از این راه خیال خامی است که در ذهن دشمنان است و در این میان تمامی این عناصر چشم امیدشان به انتخابات ریاست جمهوری آینده است.
انتخابات آینده ریاست جمهوری یک گذرگاه سخت است
سخنگوی فراکسیون اصولگرایان مجلس با بیان اینکه انتخابات آینده ریاست جمهوری یک گذرگاه سخت است بیان داشت: ما گفتمان انقلاب اسلامی را به عنوان یک گفتمان برتر پذیرفته ایم و از منظر تحلیل به هیچ وجه نباید دچار ارتجاع و عقبگرد شویم.
زاکانی با بیان اینکه در ۳ دوره روسای جمهور گذشته آنها مبانی نظری شفافی نداشتند که برگرفته از اسلام ناب باشد گفت: آنها مسیری را طی کردند که قدرت بر آنها غلبه کرد و در برخی موارد دچار مشکل شدیم.
وی مشکل دیگر را عناصر پیرامونی روسای جمهور گذشته عنوان کرد و گفت: این عناصر آنهایی نبودند که نظام اسلامی به دنبال آنها بود.
دبیر کل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی افزود: برای انتخابات ریاست جمهوری آینده باید کسانی مورد نظر باشند که مبانی شفاف و هم پیشینه شفاف و هم اطرافیان آنان افرادی باشند که در خدمت انقلاب باشند و به دنبال جریانی باشیم که به هیچ وجه و در هیچ سطحی دچار عقبگرد سیاسی نشویم و بر اساس مصالح اسلام و انقلاب گام برداریم.
وی در پایان از حضور جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در ۲۷۰ شهر خبر داد و گفت: سعی داریم امسال در ۱۰۸۰ شهر این جمعیت را راه اندازی کنیم.
کد مطلب: 14372
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *