۰
يکشنبه ۵ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۱۷:۵۴

انتقاد اتحادیه عرب از واشنگتن

اتحادیه عرب از واشنگتن به دلیل درخواست به تعویق افتادن برگزاری کنفرانس خلع سلاح‌های هسته‌ای در خاورمیانه و نیز شروطی که برای برگزاری این کنفرانس قرار داده است، انتقاد کرد.
به گزارش فارس به نقل از پایگاه الشروق، اتحادیه عرب با انتقاد از درخواست واشنگتن مبنی بر به تعویق افتادن برگزاری کنفرانس خلع سلاح هسته‌ای خاورمیانه تاکید کرد که هدف از تعویق برگزاری این کنفرانس تلاش برای عدم برگزاری آن با هدف حمایت از زرادخانه هسته‌ای اسرائیل است.
«اوایل الاسد» مسئول پرونده منع گسترش سلاح‌های کشتار جمعی در اتحادیه عرب گفت: دبیرخانه اتحادیه عرب خواستار برگزاری نشست فوری مسئولان ارشد کشورهای عربی طی روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه شده است.
وی افزود که شروط واشنگتن برای برگزاری این کنفرانس با تعهدات بین‌المللی که در کنفرانس سال ۲۰۱۰ در خصوص آن توافق شد، مغایرت دارد.
وی افزود که کشورهای متولی برگزاری کنفرانس ۲۰۱۲ خلع سلاح های هسته‌ای و کشتار جمعی خاورمیانه اعم از آمریکا، انگلیس و روسیه به اضافه دبیر کل سازمان ملل متحد به تعویق افتادن برگزاری این کنفرانس را درخواست کرده‌اند در حالی که وزرای خارجه عرب مخالفت خود را با هر گونه تعویق برگزاری این کنفرانس اعلام کرده‌اند.
کد مطلب: 14715
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *