۰
چهارشنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۲۵

استادان دانشگاه یاسوج در فهرست برترینها

رییس دانشگاه یاسوج گفت: ۶ نفر از استادان این دانشگاه در فهرست برترین دانشمندان یک و ۲ درصد علمی دنیا قرار دارند.
استادان دانشگاه یاسوج در فهرست برترینها
 رییس دانشگاه یاسوج گفت: ۶ نفر از استادان این دانشگاه در فهرست برترین دانشمندان یک و ۲ درصد علمی دنیا قرار دارند. 
احمد عریان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: استادان دانشگاه یاسوج در سطح ملی، منطقه ای و جهانی و در تمامی شاخص‌ های علم سنجی جزو برترین‌ ها هستند. 
وی افزود: دانشگاه یاسوج از محصولات انقلاب اسلامی بوده و دانشگاهی جوان است که در گروه ‌های علمی، دانشکده ‌های فعال و استادان صاحبنظر در سطح ملی، منطقه ای و جهانی و در تمامی شاخص‌ های علم سنجی حضور دارد. 
رییس دانشگاه یاسوج بیان کرد: روش‌ های علم سنجی شامل تولید علم و مراجعه به مقاله های علمی و آموزشی بوده و حضور دانشگاه یاسوج نیز در تمامی شاخص‌ های آن فعال است. 
عریان عنوان کرد: دانشگاه یاسوج در تعدادی از رشته ‌ها جزو ۳۰ صدم برتر دنیا و در برخی نیز جزو ۴۰۰ تا ۵۰۰ برتر جهان است. 
وی ابراز داشت: دانشگاه یاسوج در سیستم ‌های علم سنجی مختلف شامل تایمز، دانشگاه‌ های سبز و شانگ های حضور دارد. 
رییس دانشگاه یاسوج با تأکید بر اینکه دانشمندان جوان این دانشگاه جزو چهره‌ های برتر علمی دنیا هستند، گفت: امسال ۳۳۰ هزار نفر در دنیا دانشمند یک درصد و ۲ درصد بودند. 
عریان اظهار داشت: مرحله نخست سه نفر و در فهرست ‌های بعدی نیز سه نفر دیگر از استادان دانشگاه یاسوج و در مجموع ۶ نفر جزو لیست دانشمندان یک درصد و ۲ درصد علمی دنیا بوده اند. 
وی افزود: دانشگاه یاسوج در رنکینگ جهان اسلام و سایر رنکینگ‌ ها از جایگاه مناسب و مطلوبی برخوردار است. 
رییس دانشگاه یاسوج بیان کرد: کسب چنین موفقیت ‌های ارزنده ای نباید به هیچ وجه موجب توقف رشد، توسعه و پیشرفت علمی این دانشگاه شود. 
عریان عنوان کرد: باید نقص‌ های دانشگاه یاسوج شناسایی و برای رفع آنها اقدام شود و توانمندی ‌های آن نیز افزایش پیدا کند تا سالانه سنگرهای علمی بیشتر و بهتری فتح شود. 
تعداد اعضای هیأت علمی دانشگاه یاسوج افزون بر ۲۵۰ نفر و شمار دانشجویان آن در مقاطع تحصیلی کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا نیز بیش از ۶ هزار نفر است. 
کد مطلب: 148244
برچسب ها: یاسوج
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *