۰
دوشنبه ۶ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۱۷:۴۴

احتمال کودتا در مصر

یک کارشناس مسائل شمال آفریقا معتقد است تداوم بحران در مصر، با توجه به شرایطی، ممکن است یک کودتا و یا براندازی سیستم سیاسی موجود را در پی داشته باشد.
 احمد بخشی در گفتگو با خبرآنلاین با اشاره به اینکه با ادامه وضعیت موجود، به تدریج مشروعیت سیستم سیاسی اخوان المسلمین سلب شده و بعد از سلب مشروعیت آنها خلأیی ایجاد می شود که به تدریج می تواند تغییراتی ایجاد کند گفت : مثلاً با توجه به اینکه اخوان المسلمین پیشتر دست به حاشیه راندن نظامیان زده بود و ساختار مصر نیز هنوز ساختاری است که بر محور نظامیان می چرخد، می تواند یک حالت کودتا و یا براندازی سیستم را به همراه داشته باشد.
این کارشناس مسائل آفریقا همچنین تاکید کرد با توجه به مطرح شدن گفتمان "دولت وحدت ملی" و یا "اجماع مصریان" طی روزهای اخیر، این احتمال هم وجود دارد که مصر به یک سمتی پیش برود که این گرایشات تقویت شود.
مصر از روز پنجشنبه هفته گذشته و پس از آنکه محمد مرسی دادستان کل این کشور را عزل کرد و حکمی درباره افزایش اختیارات خود به عنوان رئیس جمهور صادر کرد دچار تنش های جدی شده است به طوریکه خیابان های قاهره و خصوصا میدان التحریر یادآور روزهای انقلاب مصر شده است.
کد مطلب: 14831
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *