۰
يکشنبه ۲۱ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۱۹

بررسی گزارش نظارتی بودجه

کل کشور در خصوص چهار ماهه اول سال با حضور رییس دیوان محاسبات خبر داد.
بررسی گزارش نظارتی بودجه
سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از بررسی گزارش تفصیلی نظارت مستمر بر اجرای بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور در خصوص چهار ماهه اول سال با حضور رییس دیوان محاسبات خبر داد.
محمد مهدی مفتح در گفت و گو با ایسنا در توضیح جلسه امروز کمیسیون برنامه و بودجه گفت: در این جلسه گزارش تفصیلی نظارت مستمر بر اجرای بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور در خصوص چهار ماهه اول سال جاری با حضور بذرپاش رئیس دیوان محاسبات مورد بررسی قرار گرفت. طبق این گزارش تنها ۳۴.۵ درصد احکام اجرا شده است.
وی توضیح داد: در این دوره دیوان محاسبات کل کشور اقدام نظارتی بسیار خوبی را انجام داده و در دو گزارش‌ دو ماهه و چهار ماهه به بررسی بودجه و میزان تحقق اهداف و مغایرت‌های آن پرداخته است. این گزارش برای نظارت دقیق تر نمایندگان بر عملکرد بودجه ای دولت تهیه می شود. 
مفتح گفت که رئیس و معاونان دیوان محاسبات گزارشی در خصوص ارزیابی عملکرد قوانین و مقررات تسهیل تولید در راستای تحقق شعار سال ۱۴۰۰ را نیز ارائه کردند. این گزارش در مورد قوانین مهم در حوزه پشتیبانی و مانع زدایی از تولید همچون قانون های رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور، بهبود مستمر محیط کسب و کار، حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی، اصلاح مواد (۱) و (۷) قانون اجرای سیاست های کلی اصل چهل و چهارم قانون اساسی، حمایت از شرکت ها و موسسات دانش بنیان و تجاری سازی نوآوری ها و اختراعات و مبارزه با قاچاق کالا و ارز و قانون برنامه ششم (مواد مرتبط با بخش تولید) می شود.
 وی در پایان گفت: مقرر شد مرکز پژوهش‌های مجلس، سازمان برنامه و بودجه و دیوان محاسبات کل کشور گزارشات خود درباره میزان اجرای مواد برنامه ششم و نقاط ضعف و قوت آن به کمیته ای تشکیل شده در کمیسیون برنامه دهند تا در نهایت برنامه پنجساله هفتم به بهترین نحو به تصویب برسد. 
کد مطلب: 155775
برچسب ها: بودجه
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *