۰
دوشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۱۶
نایب رئیس انجمن تخصصی صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان خودرو استان تهران؛

سود تولید و فروش خودرو صرفا نصیب دلالان می‌شود

نایب رئیس انجمن تخصصی صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان خودرو استان تهران ضمن اشاره به مشکلات نقدینگی در صنعت خودرو و قطعه گفت: به دنبال قیمت‌‌گذاری دستوری و عدم بروزرسانی به موقع قیمت خودرو، خودروساز، قطعه‌ساز و خریداران واقعی در زیان هستند و سود تولید و فروش خودرو صرفا نصیب دلالان می‌شود
سود تولید و فروش خودرو صرفا نصیب دلالان می‌شود
با عدم بروزرسانی به موقع قیمت خودرو خودروساز، قطعه‌ساز و خریداران واقعی خودرو در زیان هستند
 نایب رئیس انجمن تخصصی صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان خودرو استان تهران ضمن اشاره به مشکلات نقدینگی در صنعت خودرو و قطعه گفت: به دنبال قیمت‌‌گذاری دستوری و عدم بروزرسانی به موقع قیمت خودرو، خودروساز، قطعه‌ساز و خریداران واقعی در زیان هستند و سود تولید و فروش خودرو صرفا نصیب دلالان می‌شود.


به گزارش مردم سالاری آنلاین، نایب رئیس انجمن تخصصی صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان خودرو استان تهران ضمن اشاره به مشکلات نقدینگی در صنعت خودرو و قطعه گفت: به دنبال قیمت‌‌گذاری دستوری و عدم بروزرسانی به موقع قیمت خودرو، خودروساز، قطعه‌ساز و خریداران واقعی در زیان هستند و سود تولید و فروش خودرو صرفا نصیب دلالان می‌شود.
امیرحسین جلالی اظهار داشت: بدهی خودروسازان به قطعه‌سازان روزانه در حال افزایش است و این موضوع تبعاتی دارد که حائز اهمیت است.
وی با اشاره به زیان انباشته خودروسازان معادل 85 هزار میلیارد تومان و رقم بالای بدهی خودروسازان به قطعه‌سازان گفت: مجموع بدهی قطعه‌سازان به خودروسازان بالغ بر 70 هزار میلیارد تومان است که از این میزان، 25 هزار میلیارد تومان در قالب خرید دین و تفاهم‌نامه شامل اوراق گام و ال‌ سی داخلی است که از سقف اعتباری قطعه‌سازان استفاده شده است.

نایب رئیس انجمن تخصصی صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان خودرو استان تهران افزود: با وضعیت فعلی پرداخت بدهی‌ها، استقامت و پایداری زنجیره تامین محدودیت‌هایی دارد و از سوی دیگر همکاری شبکه بانکی نیز به دلیل تحلیل منابع، همانند گذشته نیست.
جلالی سهل‌ترین راهکار را تعیین تکلیف نظام قیمت‌گذاری خودرو از سوی حاکمیت اعلام کرد و گفت: با قیمت‌های دستوری خودروساز، قطعه‌ساز و خریدار واقعی خودرو در زیان هستند و سود تولید و فروش خودرو صرفا نصیب دلالان می‌شود.
وی تصریح کرد: عدم بروزرسانی به موقع قیمت خودرو، بدهی 70 هزار میلیارد تومانی به قطعه‌سازان و سایر معضلات صنعت خودروسازی و قطعه‌سازی و همچنین عدم دسترسی مصرف‌کنندگان واقعی به خودرو با قیمت کارخانه از مشکلات موجود است.
نایب رئیس انجمن تخصصی صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان خودرو استان تهران در پایان خاطرنشان کرد: اجرای شیوه قرعه‌کشی موجب ازدحام در زمان ثبت‌نام شده و بخش عمده‌ای از خودروها توسط اشخاصی که اهداف سرمایه‌گذاری دارند، خریداری می‌شود.

منبع خبر خودرو
کد مطلب: 158648
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *