۲
شنبه ۲۰ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۵۷

چرا روانشناس؟ رایج ترین دلایل مراجعه به روانشناس در تهران

چرا روانشناس؟ رایج ترین دلایل مراجعه به روانشناس در تهران
افراد به دلایل مختلفی به دنبال روانشناس هستند، از استرس روزانه گرفته تا مشکلات زناشویی تا فوبیا و عادات مضر. علم روانشناسی طی این سالها پیشرفت غیر قابل پیشبینی داشته است. روانشناسان در سراسر دنیا به درمان اختلالات و حل مشکلات روانشناختی می پردازند و مردم نیز مراجعه خود را به روانشناسان بیش از پیش افزایش داده اند. وقتی نوبت به جستجوی کمک از یک روانشناس در تهران می رسد، هیچ مشکلی خیلی بزرگ یا خیلی کوچک نیست. در ادامه فهرستی شامل برخی از رایج ترین دلایلی که افراد به دنبال یک روانشناس خوب در تهران هستند ارائه می شود.
 
اضطراب و استرس
تجربه استرس مرتبط با موقعیت‌های خاص، مانند بررسی عملکرد، اولین قرار ملاقات، یا ارائه درسی در مدرسه، غیرعادی نیست. یک روانشناس برای شناسایی منابع استرس در زندگی با شما همکاری می کند و می تواند به شما در ایجاد استراتژی های مقابله ای سالم کمک کند.
همچنین اگر در مدیریت اضطراب و استرس روزانه با مشکل مواجه هستید، جستجوی کمک روانشناسی ارزشمند است. استرس و اضطراب مزمن می تواند منجر به مشکلات دیگری مانند مشکلات خواب، عادات ناسالم و افسردگی شود. در حالی که اضطراب ممکن است هرگز به طور کامل از بین نرود، می توانید راه هایی برای مدیریت علائم آن بیاموزید.
اعتماد به نفس، عزت نفس و حمایت
در برخی موارد، یک روانشناس به عنوان یک مربی عمل می کند و به شما کمک می کند تا پتانسیل کامل خود را بشناسید، روی مهارت های ارتباطی کار کنید و انگیزه پیدا کنید. برای بسیاری از افراد، صحبت با یک روانشناس  در تهران می تواند به آنها کمک کند تا مشکلات خود را واضح تر ببینند و در جهت بهبود آنها به طرز مناسبی اقدام کنند.
روان درمانی با روانشناس مثل صحبت کردن با یک دوست نیست. روانشناسان برای شنیدن دقیق و بی طرف آموزش دیده اند. در صورت لزوم، درمانگر شما ممکن است شما را به چالش بکشد تا الگوهای فکری یا رابطه ‌ای را که به شما در حرکت به جلو کمک نمی‌کنند، بشناسید.
اعتماد به نفس یک وضعیت زیربنایی است. ریشه های آن در کودکی شکل می گیرد و فقدان آن شما را در برابر اضطرای و افسردگی آسیب پذیر می سازد.
افسردگی
افسردگی یکی از شایع ترین نگرانی های سلامتی در جهان است که افراد را در هر جنسیت، سن و نژاد تحت تاثیر قرار می دهد. بر اساس مطالعات پژوهشی درصد بالایی از افراد مشکل افسردگی و تعدا قابل توجهی اختلال افسردگی دارند. افسردگی صرفا با دارو بهبود نمیاید. برای یافتن یک روانشناس خوب برای درمان درمان افسردگی باید وقت صرف کنید تا به نتیجه دلخواه خود برسید.
افسردگی عملکرد روزانه را دشوار می کند. این می تواند بر کار، روابط، خواب، سطح انرژی و اشتهای شما تأثیر بگذارد. غالباً باعث ایجاد احساسات غلبه کننده ناامیدی، درماندگی و گناه می شود.
روانشناس می تواند به شما کمک کند تا علت افسردگی را کشف کنید و علائم خود را مدیریت کنید. تسکین علائم قدم اول است. در ادامه روانشناس  به شما کمک می کند که نظام فکری خود را نی بهبود بخشید.
غم و فقدان
کنار آمدن با مرگ همسر، والدین، فرزند یا دوست به تنهایی ممکن است دشوار باشد. حتی زمانی که به خود زمان و فضایی برای عزاداری اختصاص می دهید، غم و اندوه یک جدول زمانی ندارد. انکار می تواند باعث تداوم غم و اندوه و مشکلات مربوط به آن شود.
صحبت کردن با یک روانشناس خوب در تهران در مورد آنچه که احساس می کنید می تواند به شما کمک کند نظم درونی خود را دوباره پیدا کنید.
از آنجایی که غم و اندوه می تواند نتیجه تجارب دیگر زندگی باشد، صحبت با یک دکتر روانشناس می تواند به شما کمک کند تا آنچه را که به غم و اندوه شما مرتبط است درک و آن را برطرف کنید.
بیماری های طبی
هر بیماری جدی، چه در خود شما یا یکی از عزیزانتان، می تواند ویرانگر باشد. ممکن است طیف وسیعی از احساسات را تجربه کنید، از خشم و انکار گرفته تا اندوه و پشیمانی. روانشناس می تواند به شما کمک کند تا با احساسات و علائم ناشی از بیماری خود کنار بیایید.
همین امر در مورد بیماری های روانی نیز صدق می کند. طبق گزارش انجمن های بین المللی خدمات بهداشت روانی و سوء مصرف مواد (SAMHSA)، بیماری های روانی هر سال از هر پنج نفر یک نفر را تحت تاثیر قرار می دهد. به تنهایی مقابله با یک بیماری روانی می تواند دشوار باشد.
ترس ها
ترس از بارداری و زایمان (توکوفوبیا) تا اختلالات اضطرابی مانند آگورافوبیا باعث ناراحتی عاطفی جدی  می شوند. اکثر مردم با اجتناب از آنچه می ترسند، به زندگی خود ادامه می دهد. این کار می تواند به مرور زمان فعالیت های روزمره آنها را به طور جدی محدود کند.
حتی ترس های به ظاهر کوچک، مانند ترس از عنکبوت (آراکن هراسی) یا ترس از گل ها، می توانند به اندازه کافی جدی شوند که بر عملکرد روزمره تأثیر بگذارند.
روانشناسانی که در درمان فوبیا تخصص دارند می توانند با استفاده از تکنیک هایی مانند مواجهه درمانی و درمان روان پویشی به شما کمک کنند ترس خود را بشناسید و با آن مقابله کنید.
مسائل مربوط به رابطه
روابط می تواند تأثیر قابل توجهی بر احساس شما داشته باشد. این شامل روابط شما با اعضای خانواده، همکاران، همسر و دوستان می شود.
برای مقابله با رابطه ای که به منبع اضطراب یا پریشانی تبدیل شده است، درخواست کمک از روانشناس غیرمعمول نیست. یک روانشناس می تواند به شما کمک کند تا روابطی را که برایتان مهم هستند، بهتر درک کنید و آنها را تقویت کنید.
بسیاری از روانشناسان علاوه بر کار انفرادی با مراجعین، درمان را برای زوج ها، خانواده ها و حتی همکاران درمانگر ارائه می دهند.
مشکلات خواب
بی خوابی می تواند زندگی روزمره شما را به شدت تحت تاثیر قرار دهد و باعث شود در روز احساس خواب آلودگی کنید و در شب بیدار بمانید.
بر خوابی اغلب یک علت زمینه ای دارد. در حالی که دارو می تواند به شما کمک کند خواب بهتری داشته باشید، اما به شما کمک نمی کند هر چیزی که باعث بی خوابی شما می شود را برطرف کنید.
طبق گفته دکتر رامین علوی نژاد، درمان شناختی رفتاری (CBT) یک درمان غیردارویی موثر برای بی خوابی است. به دنبال یک روانشناس شناختی رفتاری باشید که در درمان بی خوابی تخصص دارد.
اعتیاد به مواد یا داروها
استفاده از مواد چه الکل، تنباکو یا مواد مخدر باشد، اغلب راهی برای مقابله با یک مشکل حل نشده است. همین امر در مورد رفتارهایی مانند قمار و پرخوری صدق می کند.
یک روانشناس می تواند هم به رفتار مشکل ساز و هم علت اصلی آن، چه استرس، افسردگی، یا تجربیات آسیب دار دوران کودکی کمک کند.
روانشناسان همچنین از اعضای خانواده که با اعتیاد یکی از عزیزانشان سر و کار دارند حمایت می کنند. درمان انفرادی و گروهی می تواند به اعضای خانواده و مراقبان کمک کند تا درک بهتری از نحوه حمایت از بهبودی عزیزشان پیدا کنند و در عین حال با احساسات خود کنار بیایند.
چگونه روانشناس در تهران پیدا کنیم
از دوستان، خانواده، همکلاسی ها یا همکاران بپرسید. دوستان و خانواده نیز ممکن است بتوانند شما را به یک روانشناس معرفی کنند.
از یک وب سایت روانشناس شروع کنید. سعی کنید به سایت رسمی روانشناس مراجعه کنید. چراکه می توانید اطلاعات جامع و کاملی درباره او پیدا کنید. مقالات، کتاب ها و نظریات مراجعین روانشناس از این قبیل هستند. شما با مراجعه به وب سایت دکتر علوی نژاد می توانید همچنین از سیستم رزرو نوبت آنلاین استفاده کنید.
برنامه ریزی یک قرار ملاقات با روانشناس یک شروع عالی است. پیدا کردن روانشناس مناسب برای شما احتمالاً تجربه ای جدید در طول زمان است. اگر اولین بار است که با یک روانشناس در تهران ملاقات می کنید، به خاطر داشته باشید که فقط به روانشناسان دارای مجوز از نظام روانشناسی مراجعه کنید.
آدرس سایت دکتر رامین علوی نژاد:
https://drraminalavi.com
کد مطلب: 162374
برچسب ها: روانشناس
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *