۰
سه شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۱۷:۵۶

اطلاعات غلط به فردوسی‌پور دادند

رئیس کمیته مسابقات لیگ دسته اول گفت: استقلالی‌ها خودشان از اول هم می‌دانستند که بازی در لرستان برگزار می‌شود.
به گزارش خبرگزاری فارس، غلامرضا بهروان در خصوص مسائل روز مربوط به فوتبال ایران از جمله برگزاری دیدارهای جام حذفی، فشردگی دیدارهای لیگ برتر و موارد دیگر گفت و گویی را با خبرنگار فارس انجام داده است که متن آن در زیر می‌آید:
:‌ بحث میزبانی گهر از استقلال به کجا رسید؟
قاعدتاً این دیدار در دورود برگزار می‌شود. با این حال منتظر نامه تأمین استان هستیم و امروز تکلیف قطعی این دیدار مشخص می‌شود.
: اگر میزبانی درود قطعی شود، شرایط برگزاری مسابقه در این شهر وجود دارد؟ استقلالی‌ها از لحاظ امنیت نسبت به این موضوع انتقاداتی داشتند.
از الحاظ مسائل تأمینی و امنیتی مشکل خاصی وجود ندارد و در این مورد ضمانت‌های لازم به وجود آمده است.
فارس: با این حال استقلالی‌ها انتقاد کرده بودند که چرا زودتر مکان برگزاری بازی مشخص نمی‌شود تا در خصوص رزرو هتل اقدام لازم را انجام دهند.
آنها خودشان می‌دانستند که بازی در لرستان است. دورود هم هتل ندارد و این تیم برای اقامت باید در ۳۰ کیلومتری این شهر یعنی در بروجرد مستقر شوند. این مسائل از اول هم به آنها گفته شده است.
فارس: در خصوص برگزاری لیگ دسته اول هم این روزها انتقادات زیادی نسبت به عدم نظارت بر این مسابقات وجود دارد. در این خصوص چه صحبتی دارید؟ شاهرودی، پیروانی و شرفی و برخی سرمربیان تیم‌های دیگر انتقادات تندی نسبت به شما داشته‌اند.
شاهرودی که خودش را یک بازیکن ملی می‌داند، مشاهده کردید که در برنامه ۹۰ چه کارهایی انجام داد. مگر این کارهایی که در لیگ دسته اول انجام می‌شود، مورد تأیید ما هستند؟ در این خصوص گزارشات به دست ما رسیده است.
فارس: واقعا عدم نظارت کافی در لیگ دسته اول وجود دارد؟
نظارت داشتیم که نسبت به این گزارشات حساسیت نشان داده و در حال پیگیری هستیم.
فارس: در خصوص بحث دوپینگ در لیگ دسته اول چه نظری دارید؟
این موضوع به کمیته پزشکی فدراسیون مربوط است. نمی‌دانم چرا همه چیز را از یک نفر انتظار داریم؟ این موارد تخصصی است. داوری می‌شود، بهروان باید جوابگو باشد، دوپینگ است، بهروان باید پاسخ بدهد. اینها هر کدام کمیته‌های مربوط به خود را دارند که اتفاقا مستقل هم هستند و تلاش خود را انجام می‌دهند.
بنده رابطه خوبی با کمیته داوران دارم و هفته‌ای چند روز در این کمیته حاضر شده و شرایط بازی‌ها را تشریح و برای چیدمان داوران و مسائل دیگر مشورت های لازم را می‌دهم.
فارس: پس نظارت کافی روی لیگ دسته اول وجود دارد؟
صد‌درصد
فارس: یعنی لیگ دسته اول بچه ناتنی کمیته مسابقات نیست؟
به هیچ وجه این طور نیست. اتفاقا به لیگ دسته اول بیشترین اهمیت را می‌دهیم و این مسابقات را زیرنظر لیگ برتر قرار گرفته و به هیچ وجه بچه ناتنی ما نیست.
تمام مسابقاتی که زیر نظر فدراسیون فوتبال برگزار می‌شود اعم از لیگ برتر و زیر گروه‌ها تحت نظر کمیته مسابقات هستند و مسئول این کمیته هم بنده هستم. البته بحث من یک مورد است.
فارس: بفرمایید؟
من هم قبول دارم که در لیگ دسته اول اشکالات لازم از لحاظ سخت افزاری هست اما تلاش می‌کنیم و سال به سال شرایط بهتر می‌شود.
فارس: وضعیت کم شدن تیم‌های لیگ دسته اول به کجا رسید؟
در سه سال آینده این اتفاق می‌افتد و لیگ‌های زیرگروه در یک گروه ۱۸ تیمی برگزار می‌‌شود. در حال حاضر یکی از گرفتاری‌های ما این است که تیم‌های زیادی سقوط می‌کنند که این موضوع بازی‌ها را حساس می‌کند. با این حال نظمی که در لیگ دسته‌های اول و دوم وجود دارد در سایر لیگ ها وجود ندارد و تمام بازی‌ها به موقع برگزار می‌شود.
فارس: در خصوص بدهی تیم‌ها نیز مشکلات زیادی همواره در لیگ دسته اول وجود دارد.
یکی از گرفتاری‌های ما همین موضوع است. دیگر چه اندازه باید من پیگیری کنم و باید کمیته انضباطی در این خصوص پیگیر باشد. دیگر کم مانده که ما به جای آنها حکم بدهیم. البته دوستان ما در کمیته انضباطی هم مشکلات خاص خود را دارند، چرا که یک تیم نماینده مردم یک استان است و در صورت صدور رأی به ضرر این تیم، با مردم آن استان طرف خواهیم بود و تمام عالم بر سرمان خواهند ریخت. البته همچنان به کسر امتیاز اعتقاد دارم.
فارس: به جام حذفی برسیم. برای مرحله یک هشتم دیگر تیمی انصراف نداده است؟!
در ۲ روز آینده مسابقات مرحله یک هشتم نهایی برگزار می‌شود و تا به امروز که تیمی انصراف نداده است.
فارس: در خصوص انصرافی‌های مرحله قبل چه تصمیمی گرفتید؟
پرونده این تیم‌ها به کمیته انضباطی فرستاده شده است و مطمئن باشید در حال پیگیری هستیم تا با این تیم‌ها برخورد قانونی انجام شود.
فارس: مرحله یک چهارم به بعد جام حذفی چه زمانی برگزار می‌شود؟
فکر کنم دی ماه مرحله یک چهارم به بعد برگزار شود اما اینکه چه زمانی جام حذفی به پایان برسد، مشخص نیست.
فارس: لیگ برتر چه زمانی به پایان می‌رسد؟
دوازدهمین دوره لیگ برتر اوایل اردیبهشت به پایان می‌رسد.
فارس: فشردگی دیدارها که صدای تیم‌ها را درآورده قرار نیست در نیم فصل دوم کمتر شود؟
خیر. این اتفاق نمی‌افتد. هفته‌های ۳۳ و ۳۴ لیگ برتر در اردیبهشت است و پس از آن اردوی تیم ملی برای حضور در مقدماتی جام جهانی آغاز می‌شود.
فارس: در خصوص نواقص ورزشگاه‌هایی که باعث کم شدن سهمیه ایران در لیگ قهرمانان آسیا شدند، چه اقداماتی انجام شده است؟
به شدت در حال پیگیری هستیم. در حال حاضر تیم‌ها باید مدارک ثبت نام خود در لیگ قهرمانان آسیا را ارائه کنند و نامه‌های مربوط به این امر به مدیران ۴ تیم آسیایی ارسال شده است. همچنین جلسات تخصصی برای دو تیم صبا و تراکتورسازی برگزار شده است تا برای این دو تیم که برای اولین بار راهی آسیا می‌شوند، توصیه های لازم انجام شود.
فارس: یکی از دلایلی که گفته می‌شود بازی های لیگ کم تماشاگر است به این خاطر است که بازی‌ها در روزهای وسط هفته برگزار می‌شود.
به واقع وقت نداریم و مجبوریم بازی‌هایمان ۵ روز یک بار برگزار شود. تقویم جا نمی‌دهد و بر همین اساس فقط برخی دیدارها در روزهای آخر هفته برگزار می‌شود. از همین جا اعلام می‌کنم که برای سال آینده که لیگ ۱۶ تیمی شد، تمام دیدارها را فقط در روزهای تعطیل برگزار می‌کنیم.
فارس: برای مسابقات مقدماتی جام ملت‌های آسیا قرار است باز هم لیگ دچار وقفه شود؟
خیر این طور نیست. کی‌روش برنامه‌هایش را ارائه کرده و ما هم برنامه‌هایمان را داده‌ایم و بر اساس همان پیش می‌رویم.
فارس: فینال لیگ قهرمانان آسیا در سال ۲۰۱۳ به چه نحوی برگزار می‌شود؟
به همان روال قبل است و هنوز تغییر نکرده است.
فارس: موضوع اهدای دو کاپ قهرمانی در زیرگروه لیگ مازندران به کجا رسید؟ آیا چنین موضوعی صحت داشت؟
هفته قبل که برنامه ۹۰ به این موضوع پرداخت، به فردوسی‌پور اطلاعات غلط داده بودند و وی مقصر نبود. با این حال هیئت فوتبال ما در این خصوص کوتاهی کرده بود و من هم عذرخواهی می‌کنم. الان که این وضعیت پیش آمده باید مطیع قانون باشیم.
مطمئن باشید تا روزی که من هستم برابر قانون رفتار کرده و عذرخواهی هم می‌کنم. البته ما نه کاپ و نه مدالی دادیم که نصف شده باشد.
کد مطلب: 17021
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *